Alegeri ACA

Creat de soripan, Ianuarie 07, 2009, 06:39:07 PM

« precedentul - următorul »

D006

Citat din: ALBINUTADai indarat omule! Raul l-ai produs deja!Daca eram in locul acestor oameni pe care ii jignesti intr-un mod ODIOS nu te-as fi iertat! Te puneam sa platesti macar 50000 de euro pentru ATAC LA PERSOANA.Dar tu baga in continuare nu te lasa ca nu se stie...
cei ce sprijina hotia sint cel putin la fel de hoti...citat din sentinta penala nr.298/1998 ai tribunalului Bucuresti... intr-un dosar de fals,inselaciune in forma agravanta!

D006

Citat din: ALBINUTADai indarat omule! Raul l-ai produs deja!Daca eram in locul acestor oameni pe care ii jignesti intr-un mod ODIOS nu te-as fi iertat! Te puneam sa platesti macar 50000 de euro pentru ATAC LA PERSOANA.Dar tu baga in continuare nu te lasa ca nu se stie...
Tin sa va informez ca in luna Decembrie se implinesc 20 de ani de cand a fost abolit comunismul totalitar din Romania si s-a instaurat DEMOCRATIA , adica libertatea de expresie , delictul de opinie nu mai este condamnat de nici o lege ! suntem pe un forum al libertatii unde orice om isi poate exprima liber opinia inclusiv domnul presedinte si domnul director general. Atat timp cat dansii nu zic nimic inteleg ca  "si tacerea este un raspuns ".
  Nu mai veniti voi anonimilor cu amenintari de doi bani , pardon de 50000 de euro ,  ca nu tine !
   Din ce in ce mai multi oameni vin langa mine si ma ajuta in lupta de aducere a adevarului la iveala.

D006

Si ca sa intelegeti ca nu vorbesc baliverne va prezint o poza cu ultima pagina din actul constitutiv din 2008.

ALBINUTA

Ia mai cauta la legi domnu Dragos! Albinarule aci vorbeam de jigniri nu de hotie! Se vede treaba ca mata sprijini prostia, daca io sprijin hotia!

D006

Nu stiu ce sprijini mata, dar e clar ca te temi de atitudinea apicultorilor care nu mai accepta ceea ce se intampla ! Daca te deranjeaza opinia oamenilor astia, cauta si bazaie in alta parte!

D006

zoricule transformat in albinuta din vierme...de matase...mi-ai scos vorbele... s-a intalnit hotul cu prostul...vezi ca cu prostia nu se ajunge unde trebuie sa ajungi tu...te invirti si la "mititica" la fel cum te-ai invirtit si la ACA...asa ca nu dispera se cauta si acolo sefi!

valter

Domnule e clar ca sunt pareri si pareri.
Personal am batut campii si dincolo la stuparitul cu observatii si constatari proprii ale unui fost stupar membru aca visavis de prezenta publica a domnului Zorici.
Faptul ca masurile luate de reprezentantii aca de-a lungul a opt ani a dus la scindare , dezbinare si stare de neancredere nu este vina lui Dragos, nicu, vasile, sa, poarta o singura vina,ei s-au rupt de mase si au trompete.
Am fugit din aca si am dat de naiba.Solutia in romania o reprezinta doua, trei organizatii profesionale puternice care sa se concureze si nu una mastodont si restul neglijabile.
ata ete, alta curata nu gasim.
Iertarea este o virtute crestina.    Alexandre Dumas.

D006

Citat din: ALBINUTAIa mai cauta la legi domnu Dragos! Albinarule aci vorbeam de jigniri nu de hotie! Se vede treaba ca mata sprijini prostia, daca io sprijin hotia!
daca esti asa de legist postesza citatele unde eu jignesc !
  Am impresia ca Basescu este jignit zilnic pe Antene 3 si nu este dat nimeni in judecata , poate presedintele ACA e mai mare decat presedintele Romaniei ?!

D006

In sprijinul la ce am scris mai sus cititi scrisoarea lui Dumitru Cauia :
Deoarece presedintele Zorici continua sa nu raspunda la o serie de adrese ce semnaleaza unele fapte grave care pot afecta soarta principalei unitati centrale a ACA, este vorba despre ICDA (deci patrimoniul ACA) si sa nu convoace Comitetul Director al ACA asa cum ar trebui sa procedeze conform statutului in asemenea situatii, voi continua sa fac public si sa informez apicultorii membri ACA, via internet – ca modalitate rapida de comunicare in masa, in legatura cu cele mai recente fapte de natura penala petrecute in asociatie si de a caror "fabricare" dl Zorici nu este strain.
1. mai concret, in ultimul timp s-a descoperit ca ICDA functioneaza din 2007 in baza unor statute modificate, falsificate, fara intrunirea si semnarea acestora de catre reprezentantii unitatilor care fac parte din Adunarea generala a actionarilor a ICDA, ca societate comerciala pe actiuni, astfel:
-    pe parcursul anului 2007 dl Moraru (la un an de la numirea sa ca administrator unic si director general ICDA) a inregistrat la Registrul Comertului un Act constitutiv (Statut) modificat al ICDA fara a avea semnatura actionarilor, acesta fiind semnat doar de consilierul juridic al Institutului peste stampila oficiala a societatii ICDA, deci in mod nelegal.
-    in paralel cu acest document oficial (inregistrat la RC) prin Institut mai circulau inca 2 (doua) astfel de statute care purtau semnatura lui Moraru in numele actionarilor si care au fost folosite in diverse situatii (inclusiv in instanta judecatoreasca), rezultand numeroase efecte juridice;
-    pentru toate acestea dl Moraru si dna consilier juridic Rosu Mihaela care au semnat variantele de statute (nedepuse la RC respectiv cel depus la RC) nu au avut mandate notariale din partea actionarilor;
-    pentru a avea credibilitate in folosirea lor, cele doua variante semnate de dl Moraru au fost autentificate la un birou de avocatura la doua date diferite (in iulie si in noiembrie 2007);
-    Pe parcursul anului 2008 a aparut un alt act constitutiv (inregistrat in Registrul Comertului) cu foarte multe modificari de continut care asigura dlui Moraru puterea deplina asupra ICDA, (de.ex. administratorul poate face tranzactii comerciale de pina la un million de euro, consiliul director nu mai are rol de decizie fiind redus doar la un rol consultativ etc..) si impreuna cu dl Zorici (actionarul majoritar) sa poata instraina patrimoniul ICDA;
-    Pentru clarificare AGA a ICDA a fost aprobata in 1996, actiunile fiind astfel impartite: ACA Romania 80%, Apicola srl Timisoara 5%, Apicola srl Iasi 5%, Apicola srl Dambovita 5% si Apicola srl Ialomita 5 % ; in statutul din 2007 actionariatul a fost modificat, incluzand si ICDA cu 10%, procente luate de la ACA Romania care ramane cu 70%;
-    Numai ca AGA pentru schimbarea statutulor nu a fost niciodata convocata oficial, si nici nu s-a tinut in realitate.
-    Mai mult in statutul din 2008 celor 4 actionari mentionati (reprezentantii celor 4 Apicola SRL) le-au fost contrafacuta semnatura peste care s-au aplicat stampilele din rezerva existenta la seiful dlui Zorici (fiecare SRL din tara avand cate o stampila la Bucuresti), astfel ca numai Dl Zorici si dl Moraru au semnat pe acest din urma statut;
-    Cercetatorii din ICDA au solicitat prin mai multe adrese sa li se dea un exemplar din acesta, dar solicitarile acestea au fost urmate doar de un raspuns semnat in complicitate de dl Moraru si Dna Radoi Cecilia Director stiintific in ICDA, in care se declara in mod minciunos ca acesta "nu este modificat in continut ci numai recodificarea activitatilor conform noului cod CAEN".
2. scopul acestor falsificari este clar: utilizarea patrimoniului ICDA in functie de dorintele personale ale celor doua personaje de la conducerea ACA si ICDA si in acest sens se da urmatorul exemplu:
- in anul 2002, ADS-ul (Agentia Domeniului Statului, statul roman) semneaza cu ICDA-ul un contract de concesiune pentru un numar de 3 terenuri, 2 in orasul Voluntari si unul in sectorul 1, in scopul utilizarii acestora pentru cercetare si productie, pentru interes national si pentru care ICDA nu plateste redeventa si nu subinchiriaza.
- Anul trecut in 2008 imediat dupa aparitia statutului contrafacut unul din aceste terenuri impreuna cu constructia existenta se inchiriaza unei societati comerciale fara nici o legatura cu apicultura si cu cercetarea apicola, nimeni alta decat cea care a inchiriat si spatiul de pe calea Dorobanti nr.134 unde isi desfasoara activitatea Apicola srl si Filiala Bucuresti si Ilfov.
- cercetatorii din ICDA au solicitat printr-o adresa utilizarea spatiului conform obiectivului pentru care s-a facut contractul de concesiune, dar acestia nu au primit nici un raspuns.
Trebuie mentionat ca toate adresele au ajuns si pe biroul Dlui Zorici care trebuia in tot acest timp sa ia masuri pentru clarificarea acestor aspecte si sa informeze pe toti cei care trebuiau sa vegheze la legalitate si normalitate (Comisia de cenzori, AGA ICDA, Comitetul director ACA, Consiliul National ACA din care fac parte presedintii si directorii de filiale respectiv Srl-uri Apicola).
Din pacate acest lucru nu s-a intamplat desi s-au scurs deja cca 3 luni de la primele adrese, asa incat ma vad nevoit sa fac cunoscut toate aceste lucruri apicultorilor, in speranta ca organele abilitate se vor autosesiza si vor demara o ancheta dura.
In articolul semnat de dl Moraru pe forumul stuparitul acesta face referire la faptul si citez: " Nu imi permit să risc soarta unei societăţi şi siguranţa zilei de mâine a celor ce trudesc pentru salariul plătit de ICDA".
Tocmai ca aici este si problema, nu cumva prin tot ce a facut chiar risca siguranta zilei de maine a salariatilor si soarta ICDA prin dizolvare???????
Consider ca acesti infractori nu mai au ce cauta in fruntea asociatiei, iar cei care sunt in alianta cu ei ar trebui sa mediteze pentru viitorul lor

D006

Daca domnul PETRU  MORARU este om de buna credinta sa ne spuna si noua apicultorilor membri ACA ce s-a intamplat cu stupina de cercetare a ICDA aflata in gestiunea lui LAUTRENTIU ROSU pana in 2007 mai exista fizic ?  Cand ROSU a plecat din  ICDA  s-a facut proces verbal de predare a stupinei ? de ce doamna  ROSU MIHAELA  A SEMNAT ACTUL CONSTITUTIV AL ICDA din 16 07 2007 !!!!   cu stampila lui MORARU ? folosit la registru comertului ...  mie imi miroase a santaj sau a ascocierii  in veederea formarii unui grup infactional  :mad:
Propun ca un grup de membri ACA Bucuresti sa verifice la fata locului daca mai exista stupina din gestiunea lui ROSU !

D006

Am primit la redactie urmatoarea scrisoare :
Asociaţia Crescătorilor de Albine din România (ACA din România), este una dintre cele mai longevive organizaţii obşteşti şi profesionale existente în România. Începutul acestei asociaţii datează inca din anul 1873 când s-a înfiinţat la Buziaş Reuniunea Stuparilor Bănăţeni condusă de Nicolae Grand. În 1915, s-a înfiinţat Societatea Naţională de Apicultură iar în 1925 aceasta s-a reorganizat în aşa numita ,,Societate Centrală de Apicultură".
Actuala ACA din România a luat fiinţă în anul 1957 şi în ciuda unui regim politic totalitar a reuşit să-şi facă loc în elita mondială a apiculturii, constituind un model de organizare şi dezvoltare şi aducând un imens prestigiu României şi odată cu acesta, recunoaşterea internaţională a valorilor sale.
Un mare merit în dezvoltarea ACA din România şi deci a apiculturii româneşti l-a avut, pe lângă alte personalităţi, Prof. dr. ing. V. Harnaj, ales preşedinte al Apimondia (Federaţia Internaţională a Asociaţiilor de Apicultură:wink: în anul 1965, la cel ce-al XX-lea Congres internaţional al acestei organizaţii mondiale care s-a ţinut la Bucureşti.
Evoluţia constant pozitivă a apiculturii româneşti în acea epocă  a determinat deţinerea preşedenţiei Apimondia de către Prof. dr. ing. V. Harnaj timp de 20 de ani, până la congresul de la Nogoya din 1985, când acesta a fost numit Preşedinte de Onoare al acestei organizaţii.
Actuala structură economică a ACA din România a fost organizată în anul 1997 în urma congresului ordinar al asociaţiei ţinut în luna februarie.
Asociaţia a fost înfiinţată în anul 1957 şi organizată după Legea 21 din 1924 care la articolul 1, specifică:  ,,... asociaţia este o asociaţie fără scop lucrativ, non-profit..."
Conform Legii nr.21, asociaţiile nu au voie să desfăşoare activităţi economice decât strict legate de obiectul de activitate, respectiv apicultură. Articolul 40 din aceiaşi lege arată că asociaţiile cu personalitate juridică pot înfiinţa unităţi economice cu activitate în domeniul sus-menţionat.
Până în anul 1989, ACA din România a funcţionat în baza aceleiaşi legi 21, nerespectându-se ad literam articolul 40, întrucât statul comunist a impus asociaţiei cifre de plan ce nu puteau fi îndeplinite decât în urma unei activităţi economice diversificate, desi nu intru totul legale din punctul de vedere al legii amintite.
În aceste condiţii, în perioada de dinainte de 1989, la nivelul asociaţiei s-au obţinut profituri enorme care au fost reinvestite, practic peste 90% din patrimoniul actual fiind realizat în acea perioadă. Realizarea uriasului patrimoniu detinut de ACA a fost posibila in primul rand datorita entuziasmului apicultorilor membri si a personalului angajat, existand o deplina armonie in structura. Multi apicultori au facut donatii pentru realizarea patrimoniului, iar in conditiile in care in anumite perioade aveau posibilitatea sa-si vanda mierea la CENTROCOP care oferea preturi mai bune si alte avantaje (materiale de constructii, etc), apicultorii vindeau cea mai mare parte a mierii prin ACA pentru ca ei si-au dorit ca asociatia sa aiba un viitor sigur.
La Congresul ACA din 1991, s-a continuat nerespectarea legii 21, considerându-se că toate unităţile ACA centrale şi din teritoriu au personalitate juridică deşi în realitate aceasta nu exista, iar la registrul comerţului s-a emis un certificat pe numele ACA cu activităţi economice în toate judeţele precum şi la S.C. Complexul Apicol ,,V.Harnaj"S.A. şi respectiv S.C. Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Apicultură S.A.
Pentru ca acest lucru să fie posibil pe certificatul eliberat de Registrul Comerţului s-a făcut menţiunea de ,,organizaţie cooperatistă" ceea ce  nu corespundea formei de organizare ca asociaţie, conform legii nr.21 de înfiinţare a ACA şi statutului acesteia.
Revenind la Congresul ACA din 1997, trebuie să se menţioneze că acest eveniment a ,,pecetluit" soarta actuală a apiculturii româneşti, structura economică adoptată atunci rămânând neschimbată până la momentul actual.
Aşa cum s-a mai menţionat, articolul 40 din legea 21 permite înfiinţarea de unităţi economice de profil, însă acestea erau reglementate de o altă lege, respectiv Legea nr.31.
Anterior congresului, ACA din România a înfiinţat prima societate comercială cu răspundere limitată (SRL) la filiala ACA a municipiului Bucureşti.
Legea 31 (de organizare a societăţilor comerciale) prevede la articolul 211 că "... o persoană fizică sau juridică poate fi asociat unic la un singur SRL..."
La acel moment s-a considerat că ACA din România, înfiinţând SRL-ul de la filiala sa din Bucureşti, deci fiind 2 persoane juridice (mama şi fiica) pot înfiinţa la rândul lor alte SRL-uri neîncălcându-se astfel Legea 31 la articolul 211.
Pe acestă bază ,,legală" ACA din România şi Apicola SRL Bucureşti au înfiinţat (prin ,,incest" juridic) toate celelalte 40 de SRL-uri Apicola la nivel de judeţe, dar fără personalitate juridică, aceste fiice fiind ,,copii fără identitate".
Deci în prima fază SRL-urile judeţene s-au înfiinţat cu 2 asociaţi: ACA din România cu 80% din capitalul social şi Apicola SRL Bucureşti 20% din capitalul social.
Deoarece majoritatea judeţelor au protestat s-a făcut ulterior o redistribuire a capitalului social, preluându-se de formă câteva procente de la Apicola SRL Bucureşti care au fost date noilor SRL-uri, acestea devenind astfel asociate.
La acel congres, multi directori ai SRL-urilor judetene au protestat, cerand personalitate juridica si forma democratica de organizare a asociatiei care sa permita manifestarea initiativei locale si dezvoltarea economica a acestora. Toate propunerile venite din teritoriu au fost respinse de catre conducerea ACA de la acea vreme.
Se face următoarea menţiune: capitalul social a reprezentat suma cu care şi-a început activitatea economică fiecare societate comercială nou înfiinţată.
Patrimoniul nu a făcut obiect de înscriere la capitalul social întrucât conform Statului ACA acesta este ,,unic, indivizibil aparţinând în întregime ACA din România, el fiind doar administrat de către filialele judeţene şi SRL-urile înfiinţate însă fără drept de proprietate.
S.C. INSTITUTUL DE CERCETARE – DEZVOLTARE PENTRU APICULTURĂ. S.A şi S.C. COMPLEX APICOL ,,V.HARNAJ" S.A au fost organizate de formă (pe motiv că denumirea sună mai frumos decât cea de SRL) ca societăţi comerciale pe acţiuni, alegându-se câte 5 acţionari conform legii 31 şi care constituie AGA pentru fiecare din cele 2 instituţii menţionate.
În ambele societăţi comerciale, ACA din România deţine câte 80% din capitalul social. Pentru completarea numărului legal de acţionari până la 5, aşa cum prevede legea 31, s-au numit, fără a ţine cont de vreun criteriu, câte 4 SRL-uri Apicola fără personalitate juridică (din diferite judeţe), fiice prin ,,incest juridic" ale ACA din România şi S.C. Apicola S.R.L. Bucureşti.
Astfel din cele 40 de societăţi comerciale (SRL) Apicola judeţene, doar 8 au onoarea de a conduce destinele celor 2 instituţii centrale alături de acţionarul majoritar, părintele lor - ACA din România.
Structura acţionariatului la cele 2 societăţi comerciale pe acţiuni este următoare:
a)    S.C.I.C.D.A.S.A:
* ACA din România 80% din acţiuni,
* S.C. Apicola SRL. Timişoara 5% din acţiuni,
* S.C. Apicola SRL Iaşi 5% din acţiuni,
* S.C.Apicola 96 SRL Slobozia (Ialomiţa), 5% şi
* S.C. Apicola SRL Târgovişte (Dâmboviţa) 5%;
b)    S.C. COMPLEX APICOL ,,V.HARNAJ" S.A. are o structură identică a acţionariatului, cu diferenţa că acţionarii cu 5% provin din alte judeţe.
Este important de menţionat că NU TREBUIE CONFUNDATĂ STRUCTURA ECONOMICĂ A A.C.A. DIN ROMÂNIA cu Structura ASOCIAŢIEI NON-PROFIT care este formată din ACA din România şi cele 40 de filiale judeţene şi cea a municipiului Bucureşti (fără personalitate juridică:wink:.
Aceste filiale care constituie structura non-profit sunt conduse de către Preşedinţi şi ceilalţi membri ai organului de conducere (conform Statului ACA din România) aleşi în cadrul adunărilor generale (judeţene) ale apicultorilor, care la rândul lor, impreuna cu doi delegati ai SRL-urilor aleg preşedintele ACA din România şi conducerea acestei organizaţii la Congresele ACA organizate din 4 în 4 ani.
Trebuie subliniat faptul ca structura teritoriala a Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania a putut fi mentinuta pe linia de plutire doar cu eforturi foarte mari din partea directorilor si personalului angajat al SRL-urilor judetene in conditiile ingrate in care puterea lor de decizie este limitata de lipsa personalitatii juridice ale unitatilor conduse de ei si de conditiile economice nefavorabile in special cele legate de pretul scazut al mierii pe piata mondiala. In general, in mod gresit li se atribuie lor ineficienta asociatiei desi tot ei au fost in cea mai mare parte cei care au organizat si derulat actiuni de pregatire profesionala impreuna cu presedintii de filiale.
Se constată că, în cazul ACA din România, atât structura non-profit cât şi structurile economice organizate ca SRL-uri şi S.A-uri sunt conduse de una şi aceiaşi persoană, respectiv PREŞEDINTELE A.C.A din România, deci avem de-a face cu o ASOCIAŢIE PREZIDENŢIALĂ aflată la dispoziţia şi discreţia acestuia.
Cel mai grav este faptul că ÎNTREAGA STRUCTURĂ ECONOMICĂ  a ACA din teritoriu şi de la nivel central este în proporţie de 80% (practic 100%) controlată de Preşedinte, acesta putând dispune numirile în funcţiile de conducere la toate unităţile economice în funcţie de bunul plac şi interese de orice natură. Deasemenea, aşa cum s-a dovedit, PREŞEDINTELE este singura persoană care îşi permite să dispună de patrimoniu după bunul plac. Aceste aspecte au fost prezentate pe larg in presa in special in Jurnalul National ca ancheta de presa, dar si in Romania Libera, Academia Catavencu, etc.
Prin modul abuziv prin care PREŞEDINTELE ACA din România a înţeles să-şi utilizeze prerogativele, Asociaţia a devenit o DICTATURĂ PREZIDENŢIALĂ.
Din păcate, prin modul iresponsabil şi complet dezorganizat, asociat unui lung şir de ilegalităţi şi abuzuri în care a înţeles să îşi exercite prerogativele, unităţile economice la care cu onoare este ACŢIONAR MAJORITAR (80%) riscă să se confrunte cu situaţii grave din punct de vedere economic, situaţii ce pot conduce chiar la faliment.
Din păcate, din nou trebuie menţionat faptul că nici unul dintre aceste detalii nu este cunoscut de membrii oneşti ai asociaţiei, Preşedintele prevalându-se de un lung şir de minciuni ori de câte ori i s-au cerut explicaţii atât la nivel de Consiliu Naţional cât şi în obişnuitele şedinţe de Comitet Executiv al ACA.
Inexplicabil este şi faptul că ACA din România, aşa cum a fost ea structurată în anul 1997 nu a mai fost supusă la nici un fel de reorganizare conform noii legislaţii, respectiv ORDONANŢA nr.26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată prin Legea nr.246/2005, ea rămânând fidelă Legii 21 din 1924 şi acolo unde a convenit, Legii 31 de organizare a societăţilor comerciale.
Acum, în momentul în care România este stat membru al Uniunii Europene, se pune o întrebare legitimă: ce alte interese manevrează actuala conducere a Asociaţiei Crescătorilor de Albine din România, în locul celor legate de restructurarea şi integrarea într-un sistem LEGAL eficient din punct de vedere economic şi democratic în raport cu onestitatea şi speranţele apicultorului român, confruntat din păcate cu nenumărate dificultăţi?

ALBINUTA

HO! HO! HO! ca sunteti asa de multi de nu mai pot de frica.Ma lasaati?

D006

Citat din: ALBINUTAHO! HO! HO! ca sunteti asa de multi de nu mai pot de frica.Ma lasaati?
esti prea mic pentu a te baga in seama , eu ma bat cu stelele nu cu licuricii  :finger:

D006

O DEDICATIE PENTRU ALBINUTA:
-
-Ia te uita , zise musca
Intr-o zi unei albine :
Eu am aripi, tu ai aripi,
Semanam atat de bine !
-    Semanam, i-a spus albina,
Dar eu zbor din floare'n floare,
Si din zori si pana'n noapte
Tot muncesc fara'ncetare.
Florilor le iau dulceata
Iar apoi , in stup, fac miere,
Si hranesc cu ea copiii
Le dau viata si putere
Pe cand tu, strabati maidane
Si-ti vari nasu'n murdarii,
Ziua toata in gunoaie
Ti-o treci fara a munci !
ALBINA SI MUSCA DE CONSTANTIN EMANOIL – publicata in iunie 1948 – ROMANIA APICOLA

D006

Avand in vedere mesajele primite in ultimile 24 de ore precum si faptul ca ieri forumul a batut iar recordul de audienta nu pot decat sa continui lupta de dezvaluire a adevarului despre oamenii care conduc interesele apiculturii romanesti.
  Si  pentru a nu vorbi doar "discutii" va prezint o fotocopie dupa semnatura doamnei Mihaela Rosu data pe Actul Constitutiv al ICDA clonat.