Ma puteti ajuta cu un sfat.

Creat de creiveancristi, Mai 17, 2011, 06:49:36 PM

« precedentul - următorul »

creiveancristi

La inceputul lunii,mi-am cumparat trei roi de anul trecut,doi dintre ei pe cate sase rame,iar unul  m-ai slabut pe trei rame.
Tin sa precizez ca sunt primii mei stupi deci sunt incepator.Acum cateva zile mi-am mai cumparat inca trei familii mai puternice,pe cate opt,noua rame.Problema este ca acum stau si ma uit la ei si nu stiu ce sa le fac.Mi-am cumparat cam tot ce-mi trebuie:masca,faguri artificiali,rame,rame vechi cladite,sarma de inox pt. rame,afumator,cleste pt. scos ramele,pinten pt lipit faguri,manusi,si vreo patru stupi goi de rezerva.Astazi in jurul orei 16 am deschis toti stupii,cei doi roi pe cate sase rame sunt ok,dar cel mai mic este foarte slab,cred ca a scazut numarul de albine din el.La sfatul persoanei de la care am luat stupii,am introdus in fiecare familie cate doua rame:una noua si una veche cladita deja,penultimele de pe fiecare parte a stupului.

Intrebarile mele pentru d-voastra ar fi
-cu ce pot sa-l ajut pe roiul cel slab?
-ar trebui sa pun deja magaziile pe lazile cu familii puternice,tin sa precizez ca sunt foarte populate si langa mine este o padure de salcam care in cateva zile o sa infloreasca?
-daca da cate rame pun la inceput in magazie?
-folia care este momentan intre rame si capac sa ramana,facandu-i dupa cum am citit o gaura de 10 cm in mijloc?
-trebuie sa le pun apa la albine si daca da unde anume?
-ramele care le-am pus sunt pozitionate corect in stup?
-am vazut multe larve albe,si mici si mari,necapacite in celule,este vorba despre larve de trantori?Ce sa fac cu ele?
-celulele mai mari capacite,am inteles ca trebuie distruse,este adevarat?
-care este diferenta intre ramele cu puiet capacit si cele cu miere capacite?

Daca o sa m-ai am intrebari(sigur o sa am)o sa va m-ai cer sfatul.
Sper ca nu am deranjat prea mult si VA MULTUMESC!
PS:scuzati eventualele greseli,este prima data cand scriu pe forum.