Depopularea stupilor

Creat de ilieionita, Noiembrie 05, 2015, 02:35:28 PM

« precedentul - următorul »

ilieionita

Buna ziua!
     Sunt începător în ale apiculturii.Am început să cresc albine din vara anului 2013, când am găsit întru-stup vechi o familie de albine.Familia provenea de la familiile de albine pe care le a avut tata-socru, care din cauza unor probleme medicale nu a mai putut să le îngrijească.În primăvara lui 2014, am mai cumpărat două familii, după ce am dezinfectat stupii,le-am mutat.Înmultirea am făcut-o prin roiuri,făcând încă 4 familii și am iernat cu 7 familii, cu  tratamente efectuate  anti antivarroua, nosemoză.
    În primăvara lui 2015 înmulțirea am făcut-o prin divizare, după ce au iesit mătcile tinere, am făcut tratamentele anti-varroua cu acid formic diluat,  am plecat cu ei în pastoral, deoarece unde îi țin nu au ce culege.I am dus la tei și floarea soarelui,(dar nu prea a mers).După ce i-am adus acasă, le-am făcut din nou tratment alternativ antivarroua cu acid formic  varachet forte, am făcut hrăniri cu sirop (pentru  nosemoză)și pentru completări(hrănirile le-am terminat la jumătatea lunii august). După terminarea tratamentelor contra păduchilor (la sfărșitul lunii septembrie), pe data de 20 oct i-am pregătit pentru iarnă prin strâmtorarea cuiburilor, pe 5-6 rame, la sfârșitul lunii octombrie am cumpărat turte de apifonda  pentru a completa hrănirea.Surpriza cea mare a fost cand din 14 familii de albine nu am mai găsit decît 5 familii.
VĂ ADRESEZ RUGĂMINTEA DE A-MI EXPLICA UNDE AM GREȘIT, ȘI CARE ESTE MOTIVUL PENTRU CARE STUPII S-AU DEPOPULAT.

tuturicius

Bine ai venit pe forum!
Pune-ti localitatea la avatar, ca sa stie cei care citess in ce zona ai albinele.