Formare roi de pe rame 3/4 pe rame 1/1

Creat de gabby123, Mai 25, 2014, 04:46:52 PM

« precedentul - următorul »

gabby123

Buna ziua!
In primul rand sunt incepator. Am cumparat anul asta 8 stupi ME si doresc sa fac 4 roi in stupi dadant 10 rame. Cum sa procedez cat mai corect. Mentionez ca nu am rame 1/1 cladite si nici 3/4 cladite de rezerva ( nici nu aveam cum sa am ca abia  am cumparat stupii).  Intentionez sa fac astfel:
   Iau 6 rame cu puiet de toate varstele cu albina acoperitoare cu rame 3/4, le pun un 1 fagure artificial 1/1, adaug 2 rame 3/4 cu miere si pastura si ultima rama va fi un hranitor pentru sirop.
  Temerile si nelamuririle mele sunt: - cum vor reactiona la spatiul dintre rama 3/4 pana la soclu
                                                          - vor reusi pana in iarna sa cladeasca 10 rame 1/1(minim 7) si sa adune rezerve de iernat?
                                                          -in familia donatoare voi completa cu faguri artificiali in locul ramelor ridicate sau trebuie cumva micsorat volumul stupului din care ridic rame?
  Multumesc pentru raspunsuri anticipat?

feerary

Mai intai eu zic ca tre sa t hotarasti pe ce tip de rama vrei sa mergi. Ori 3/4 ori 1/1, pt ca altfel iti faci de lucru. Poti opta pt cuib 1/1 si cat 3/4 - 1/2  sau mergi in continuare pe ME

romikele

La ramele de 3/4 albinele vor cladi fagure pana la cota de 1/1.
De obicei aici se depun oua nefecundate din care vor creste larve de trantori. Odata capacite, ele se inlatura.
Dar, asa cum preciza si feerary, e bine sa te hotarasti pe ce rama vei lucra.

gabby123

PAi sunt hotarat,trec pe rama 1/1 cu magazie de 1/2 dar nu imi permit sa le trec anul acesta pe toate si de accea fac anul acesta roii pe dadant si la anul ii schimb pe toti. Numai ca nu vreau sa gresesc in conditiile in care nu am rame cladite pentru cuib nci 3/4 pt familiile donatoare si nici 1/1 pentru roii noi formati