iernarea in pavilion sau pe vatra?

Creat de marian ivan, Februarie 22, 2012, 02:09:54 PM

« precedentul - următorul »

marian ivan

sunt incepator si bineinteles am o multime de intrebari, dar in primul rand vreau sa fac o scurta prezentare>

am impreuna cu tatatal meu un numar de 33 stupi si in acest an vom pleca pentru prima data in pastoral.
am achizitionat un camion de 7,5 tone si urmeaza sa-l amenajam pentru plecare.
desi mai este destul pana la iarna 2012 m-ar ineresa ceva recomandari pentru iernat - pareri, sfaturi cu privire la iernatul in pavilion nu pe vatra, se recomanda sau nu??
va pun aceasta intrebare deoarece sunt la nivelul de modificat cutiile, de facut noi cutii pr pavilion si vreau sa stiu daca pot sa iernez fara probleme cu ele in pavilion sau trebuie sa iau in calcul toate celelalte masuri de iernat pe vatra, ma refer la capace si celelalte componente ale stupului folosit in stationar.

multumesc

marian ivan

Va rog sa ma ajute si pe mine cineva daca se poate...............am aceasta nelamurire si ma macina..............

romikele

Poti ierna linistit pe pavilion, cu unele avantaje legate de protectia termica.
Cel mai bine se comporta stupii de pe latura sudica, spre soare.
Personal prefer iernarea pe pavilion a stupilor de pe aceasta parte, ceilalti  fiind coborati.
Am constatat in timp ca stupii de pe partea opusa au o intarziere in dezvoltare si un consum ceva mai ridicat.
Axa pavilionului in acest caz are directia nord-est / sud-vest

marian ivan

MULTUMESC FOARTE MULT, CRED CA O SA MAI REVIN CU O SERIE DE INTREBARI LEGATE DE CONSTRUCTIA PAVILIONULUI SI TOT CE INSEAMNA PASTORAL TINAND CONT DE FAPTUL CA ESTE PRIMUL AN IN CARE PLECAM CU STUPII.....

marian ivan