Legea APICULTURII

Creat de pistol28, Ianuarie 04, 2014, 05:29:59 PM

« precedentul - următorul »

mosunick

#76
@Linde
Din cate stiu articolul nu apare astfel in forma finala a legii.
Scutirea privea in legea veche ca si in forma indicata de tine impozitul pe mijloacele auto, si se referea la pavilioane apicole autorizate ca atare.
Noua lege are o prevedere mai vasta, care curpinde mai multe vehicule decat pavilioanele. Astfel de ex., si autoplatformele care transporta containere apicole ar trebui sa intre acolo, dar exemple sunt multe.
Daca cei care fac normele de aplicare sunt corecti, ar introduce in aceasta categorie toate mijloacele auto care sunt inregistrate de apicultor pe societatea comerciala/ferma cu profil apicol.
Poate ca nu este mult, dar este ceva.
Tot asa, daca cei ce au gandit legea ar fi fost mai atenti un pic la necesitatile apicultorilor ar fi amendat normele RAR care te obliga sa mergi in fiecare an cu pavilionul apicol la ITP. La cati km se fac cu vehiculele astea (nu cred ca face cineva in Romania mai mult de 2500 de km pe an), linistit puteau sa faca ITP valabil pe 2 sa 3 ani. Tot asa ar fi putut reglementa o situatie cu care ne putem intalni toti:
- ai un autopavilion apicol, inmatriculat pe numele tau, la care nu ai nevoie de tahograf (exceptie legala).
Daca tu esti bolnav si nu poti sa iti conduci autopavilionul, conform legii actuale, NIMENI nu poate. Asta pentru ca, pentru a transporta "marfa" altuia trebuie sa ai atestat profesional, si sa utilizezi timpii de lucru ai soferului profesionist, si pentru asta ai nevoie de..... ghiciti....... TAHOGRAF AUTORIZAT, SI LICENTA DE TRANSPORT , care NU SE DA PENTRU PAVILIOANE APICOLE.
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

sorinma

Dupa ce am citit de mi-a crescut capul despre subiectul asta tot nu am inteles: ai nevoie sau nu ai nevoie de atestat profesional daca ai  camionul tau si-ti transporti stupi tai?
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

roi_ag

Citat din: sorinma din Ianuarie 07, 2014, 08:58:36 PM
Dupa ce am citit de mi-a crescut capul despre subiectul asta tot nu am inteles: ai nevoie sau nu ai nevoie de atestat profesional daca ai  camionul tau si-ti transporti stupi tai?
Da !

istodorescu vasile

Citat din: sorinma din Ianuarie 07, 2014, 08:58:36 PM
Dupa ce am citit de mi-a crescut capul despre subiectul asta tot nu am inteles: ai nevoie sau nu ai nevoie de atestat profesional daca ai  camionul tau si-ti transporti stupi tai?
da iti trebuie atestat transport marfa, nu esti obligat sa ai tahograf, iar art. 12 referitor la plata taxei pe mijloacele de transport, se refera la pavilioanele sau autopavilioanele omologate  de catre RAR. acestia pot fi omologate doar daca au rafturi  pentru stupi. nu se omologheaza o masina cu care transporti stupii in pastoral si acolo ii descarci.asadar RAR omologheaza doar masini pe care si de ai vrea sa le folosesti in alte scopuri nu mai poti. nu o sa incarc lemne intr-o masina cu rafturi pentru stupi.

sorinma

Deci nu ai nevoie doar de licenta de transport? si bineinteles de tahograf...?
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

mosunick

Treaba cu atestatul e in felul urmator:
Raspunsul corect la intrebarea asta e unul care rezulta implicit:
Sa explic:
Iti trebuie atestat profesional numai daca vehiculul nu e autorizat RAR ca si autopavilion.
Atestatul profesional iti trebuie atunci cand folosesti un vehicul pentru care iti trebuie licenta de transport. Ori la autopavilioane nu se cere asa ceva (este exceptat expres de lege de la licentiere). Fiind exceptat de la licentiere, nu iti trebuie tahograf (sunt specificate expres de lege vehiculele pentru care este obligatoriu tahograful).
In conditiile astea, la ce ti-ar fi necesar atestatul profesional daca vehiculul pe care il vei conduce nu are tahograf????? Atestatul profesional tocmai la asta se refera: La timpii folositi pentru condus si perioadele de pauza obligatorie, care se verifica pe baza inregistrarilor tahografului.
Daca nu ai tahograf, n-ai la ce te raporta...
Ce e ciudat e ca si in cazul in care ai atestat profesional, tu nu poti conduce legal autopavilionul altuia pentru ca nu poti demonstra ca respecti normele rutiere privind perioadele de munca si timpii de pauza (daca mergem pe lege nu pe altceva).
Am trecut si eu prin asta si am cezut ca am nevoie de atestat profesional. M-am inscris la curs. Am stat la un curs, dupa care am realizat ca ceva nu merge: Toata lumea vorbea de tahograf si toate se raportau la tahograf. Exact ce nu ai pe un autopavilion. Si evident am pus pe cineva sa imi explice cum e treaba asta si care e solutia, rezultatul fiind ce am scris anterior.
Sanatate!


"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

istodorescu vasile

referitor la atestat,la mine in zona toti cei care au autopavilioane au fost indrumati de catre ARR [autoritatea rutiera romina] sa isi ia atestat pentru transport marfa. ni sa explicat ca nu ne vor intreba de licenta ,nici de tahograf ,dar trebuie sa avem atestat. am in dotare o astfel de masina si mi-am luat atestat.

mosunick

Poate tocmai de aceea ar fi trebuit clarificat prin legea apiculturii chestia asta, nu sa fim cate bordeie atataea obiceie... Neaplicarea unitara a legii la nivel national poate sa iti dea peste cap toata treaba...
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

linde

Citat din: sorinma din Ianuarie 07, 2014, 09:13:48 PM
Deci nu ai nevoie doar de licenta de transport? si bineinteles de tahograf...?

art. 12 Referitor la plata taxei pe mijloacele de transport,,,,,,,,,,,Aceasta taxa in ce se regaseste, inpozit???,taxa de  prima inmatriculare,?? la ce taxe se refera ,firar sa fie de ele legi de cine or fii facute ,de ajungem sa ne contrazicem intre noi o jumatate de an,trebe nu trebe ,atestat,licienta, Itp,
Oare cei de la ACA cind se fac astfel de legi nu au nimic de spus,ca doar ei sint consultati ))/

kamy

Citat din: mosunick din Ianuarie 07, 2014, 09:15:48 PM
Treaba cu atestatul e in felul urmator:
Raspunsul corect la intrebarea asta e unul care rezulta implicit:
Sa explic:
Iti trebuie atestat profesional numai daca vehiculul nu e autorizat RAR ca si autopavilion.
Atestatul profesional iti trebuie atunci cand folosesti un vehicul pentru care iti trebuie licenta de transport. Ori la autopavilioane nu se cere asa ceva (este exceptat expres de lege de la licentiere). Fiind exceptat de la licentiere, nu iti trebuie tahograf (sunt specificate expres de lege vehiculele pentru care este obligatoriu tahograful).
In conditiile astea, la ce ti-ar fi necesar atestatul profesional daca vehiculul pe care il vei conduce nu are tahograf????? Atestatul profesional tocmai la asta se refera: La timpii folositi pentru condus si perioadele de pauza obligatorie, care se verifica pe baza inregistrarilor tahografului.
Daca nu ai tahograf, n-ai la ce te raporta...
Ce e ciudat e ca si in cazul in care ai atestat profesional, tu nu poti conduce legal autopavilionul altuia pentru ca nu poti demonstra ca respecti normele rutiere privind perioadele de munca si timpii de pauza (daca mergem pe lege nu pe altceva).
Am trecut si eu prin asta si am cezut ca am nevoie de atestat profesional. M-am inscris la curs. Am stat la un curs, dupa care am realizat ca ceva nu merge: Toata lumea vorbea de tahograf si toate se raportau la tahograf. Exact ce nu ai pe un autopavilion. Si evident am pus pe cineva sa imi explice cum e treaba asta si care e solutia, rezultatul fiind ce am scris anterior.
Sanatate!
Mosu nik io-s d'acord cu tine da ce mai arati la nevasta acasa,daca n-ai atestat?
Cu atestat sau fara,poti conduce doar cand e plecata,in rest..............tate cele bune!

achio5

Citat din: mosunick din Ianuarie 07, 2014, 09:15:48 PM
Treaba cu atestatul e in felul urmator:
Raspunsul corect la intrebarea asta e unul care rezulta implicit:
Sa explic:
Iti trebuie atestat profesional numai daca vehiculul nu e autorizat RAR ca si autopavilion.
Atestatul profesional iti trebuie atunci cand folosesti un vehicul pentru care iti trebuie licenta de transport. Ori la autopavilioane nu se cere asa ceva (este exceptat expres de lege de la licentiere). Fiind exceptat de la licentiere, nu iti trebuie tahograf (sunt specificate expres de lege vehiculele pentru care este obligatoriu tahograful).
In conditiile astea, la ce ti-ar fi necesar atestatul profesional daca vehiculul pe care il vei conduce nu are tahograf????? Atestatul profesional tocmai la asta se refera: La timpii folositi pentru condus si perioadele de pauza obligatorie, care se verifica pe baza inregistrarilor tahografului.
Daca nu ai tahograf, n-ai la ce te raporta...
Ce e ciudat e ca si in cazul in care ai atestat profesional, tu nu poti conduce legal autopavilionul altuia pentru ca nu poti demonstra ca respecti normele rutiere privind perioadele de munca si timpii de pauza (daca mergem pe lege nu pe altceva).
Am trecut si eu prin asta si am cezut ca am nevoie de atestat profesional. M-am inscris la curs. Am stat la un curs, dupa care am realizat ca ceva nu merge: Toata lumea vorbea de tahograf si toate se raportau la tahograf. Exact ce nu ai pe un autopavilion. Si evident am pus pe cineva sa imi explice cum e treaba asta si care e solutia, rezultatul fiind ce am scris anterior.
Sanatate!
ai cumva linkul din legea cu derogarea de tahograf?poti sa mi-l dai si mie?ms

Zip2006

Va salut dragi forumisti,sa va spun si parerea mea ;am un camion de 7,5 t cu care imi transport stupii mei am C+E in scoala am invatat asa ca transportul stupilor mei de catre mine NU ESTE UN TRANSPORT COMERCIAL de marfuri asa ca nu am nevoie de atestat si licenta pentru ca sint persoana fizicasi imi transport propria marfa  ex (lemne porumb balast etc).Nu am voie sa fac '" chirii ".De tahograf e nevoie chiar daca e omologat  apicol ori nu ,nu mai verifici tahograful la 2 ani daca e apicol doar atit .Fiecare face cum crede ,eu asa fac.

Zip2006

Daca masina este inregistrata pe societate iti trebuie licenta si atestat.

linde

#89
Daca puteti deschide PDF, la art 12,, referiri la mijlocele de transport,

    achio5,,,,,,,,deschide pdf daca te intereseazaceva din Legea Apiculturi
   

astept comentarii