Incepator

Creat de Seri0ux, Decembrie 28, 2013, 11:36:25 AM

« precedentul - următorul »

Seri0ux

Buna Ziua,
Sa ma prezint, Ma cheama Cristi si sunt din Cluj,respectiv Dej,in ianuarie implinesc 18 ani, mi-am facut cont pe acest forum deoarece sunt pasionat in ale apiculturii,deocamdata nu am nici un stup,dar vreau ca la primavara, sa-mi cumpar ori 2 roiuri ori 2 familii intregi dar sunt ingrijorat ca la o distanta de 700-800 metrii de casa mea,este o stupina de aproximativ 60-70 de stupi,imi e frica de furtisag. Asta e si problema,fiindca sunt incepator vreau sa va intreb pe voi ,deoarece aveti experienta cum sa procedez mai bine? Vreau sa va spun ca am citit cam 4 carti despre apicultura si am habar de ceva, stiti cum e, la practica e mai greu.Pe parcurs am sa va mai intreb,deoarece am unele nelamuriri.
Cu respect !

mihai.vr

Salut si bine ai venit.
Nu o sa fie problema cu furtisagul pentru ca nu au albinele lui treaba cu ale tale, mai ales daca iti iei masuri de precautie in lunile care trebuie.
Problema o sa fie cu culesul. Pentru ca el are asa multi stupi, cam foloseste toata baza melifera de pe cei 3 km de raza pe care o are albina. Asa ca poate intr-o alta zona sau mai in celalalt "capat de sat", ai putea aveam un cules ceva ceva mai bun.
Spor.

attycm

Bine ai venit!
Nu este o problemă prea mare furtișagul, dacă ai grijă, așa cum spune și  mihai.  Secretul e să ai familii cât mai puternice.
Acum 2 ani cineva a adus aproape de mine(la 100 m) vreo 30 de stupi si nu am avut probleme cu furtișagul.Eu am doar 5 stupi.
Asa că, curaj, sunt mulți apicultori aici care o să te ajute cu orice nelămurire.Și eu tot de aici am invățat cum să mă ocup de ele.
Succes la învățat!!!

Seri0ux

Cum imi recomandati sa incep? sa-mi iau 2 roiuri,au timp un an sa se faca o familie puternica ? sau sa-mi cumpar direct 1-2 familii?

bucovineanu

Bun venit. Referitor la intrebarea ta e bine oricum. Depinde cati bani ai. Roiurile sunt mai ieftine dacat familiile.

gaby

bun venit