Reconditionare si dezinfectare stupi

Creat de whiteleif, August 15, 2013, 08:42:27 PM

« precedentul - următorul »

whiteleif

Buna ziua,
Sunt foarte incepator si azi am primit 3 stupi intr-o stare jalnica (ii voi descrie mai tarziu incat nu am reusit inca sa ii masor si sa le fac poze). Ma gandesc sa ii reconditionez si ulterior sa ii populez. Ca urmare va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:
- cu ce pot sa umplu crapaturile mai mici si chiar sa inlocuiesc un nod care nu mai este + de unde pot achizitiona asa ceva
- cu ce sa il vopsesc (daca existatt deja topic , scuze, o sa il caut)
- ce substante pot folosi ca sa dezinfectez + de unde achizitionez substantele
- pot inlocui flambarea cu flacara cu efectul unui tun de aer cald si pentu dezinfectare? (nu doar pentru dat jos vechea vopsea din exterior)

Multumesc

pharaonu75

Bine ai venit printre noi!

- crapaturile se pot acoperi foarte bine si usor cu un amestec de aracet si pragfde slaif. Aracet gasesti la magazin, iar praf de slaif gasesti la atelierele de tamplarie (este un praf foarte fin de lemn); nodulil poti inlocui cu o bucata de lemn, bagata fortat in gaura nodului dupa ce in prealabil ai dat cu aracet atat pe acel lemn cat si pe interiorul gaurii;
- stupul poate fi vopsit foarte bine cu var lavabil, 2-3 maini (eu asa ceva folosesc);
- stupii se pot dezinfecta prin flambare cu lampa (ca pe porcii de Craciun) dar ai grija sa nu ii arzi de tot :D sau ii poti dezinfecta cu solutie fierbinte de soda caustica (soda caustica o gasesti pe la magazinele de chimicale);
- nu stiu daca poti inlocui flambarea cu un tun de aer cald, pentru ca nu am incercatasa ceva.

Sper ca ti-am fost de ajutor!
Spor la treaba! :hi:
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

ioanardelean55

 Nu vreau sa dezamagesc dar daca starea lor e atit de jalnica mai bine renuntati si cu bani ptr reconditioinare va luati unul s-au doi noi s-au cel putin mai buni .