intrebare!!!

Creat de bogdan21, Aprilie 30, 2013, 06:43:17 PM

« precedentul - următorul »

bogdan21

buna tuturor.sunt incepator in ale stuparitului si vreau sa va intreb si pe voi ce este aceasta:la un stup inafara urdinisului si in jurul lui este plin de albina ,la fel si in stup.ma gandesc ca urmeaza sa roiasca dar nu am vazut construita nici o botca....sau urmeaza sa construiasca botci?

apivasmob

Poate este prea cald si ies afara sa racoreasca cuibul...
Ridica capacul pentru a racorii pe timpul zilei cuibul.
Sanatate tuturor apicultorilor

bogdan21

asta se intampla doar la un stup.restu sunt in stare normala.astept cateva zile sa vad ce se intampla..

bogdan21

mam uitat acu seara in jurul orei 21 si inca erau albine pe cutia stupului si in fata urdinisului iar in stup se auzea un zumzait...probabil ca este prea cald in stup...fundul stupului este fix.ce sa fac?isi fac treaba in continuare albinele daca este prea cald in stup?

andreiu

Este de bine, inseamna ca familia este puternica si a adunat nectar. Zumzaitul este activitatea de ventilare necesara transformarii nectarului in miere. Lasa-l in pace si doreste-ti ca toti sa ventileze puternic noaptea.

bogdan21

m-am speriat putin ca am crezut ca umeaza sa roiasca dar nu avea nici o botca trasa,in schimb stupul era plin de albine si miere...

Kiwi Bee

Daca poti mai punei un cat. Sau incepi cu diviziunile? Vad ca aveti ziua 30 de grade, ar fi bine si un urdinis mic la capac(si eu folosesc - al meu este in podisor si nu mai pun capacul in pozitia corecta asa ca acel urdinis nu este obturat deloc).

bogdan21

cat nu vreau sa le mai pun ca umeaza sa le divizez.....

crisian-nicolae

buna seara  :) cind va inflori vita de vie recolteaza polen sa-u nectar  :uimit:la mine in sud salcimul s-a si trecut, inca au cules de polen si nectar dar habar nam de la ce plante aduce polenul este de un galben strident si portocaliu  :smile:

oroles

Citat din: crisian-nicolae din Mai 10, 2013, 09:03:43 PM