Dece nu mai ponteaza matca?

Creat de johnny1985, Septembrie 26, 2012, 08:14:14 PM

« precedentul - următorul »

johnny1985

Salutare oameni buni.
  Am o mare intrebare deoarece sunt incepator si nu prea ma pricep.
  Am 2 stupi orizontali cu familii nici puternice nici slabute ( de putere medie ) la unul dintre ei inca mai ponteaza matca destul de bine dar la celalalt nu stiu din ce cauza acum 3 sau 4 saptamani  a ramas fara regina mai avand cateva uoa au construit botci, dar problema este ca nu gasesc regina cea noua si nici  nu ponteaza deloc.
Ma gandesc ca iesind acuma cand trantori au fost alungati nu sa imperechiat si de acea nu ponteaza.
Din cauza ca nu am vazut regina noua am luat din celalalt stup o rama proaspat pontata si am bagat-o in el, la ceva timp m-am uitat sa vad daca au facut botci dar spre surprinderea mea tot puietul era crescut si capacit fara nici o botca.
Familia este foarte calma, nu plange dupe regina deci cred ca o are.
Nu stiu ce sa fac pentru ca banuiesc ca pana intra in iarna o sa se depopuleze.
Ce ziceti sa fac.
Sa aveti o zi buna!!

dorindafi

:hi: moshule
1- acum 3 sau 4 saptamani  a ramas fara regina  = ai omorato din gresheala
2-nu sa imperechiat si de acea nu ponteaza. = ponteaza shi fara sa se imperecheze dar numai trantori
3-din celalalt stup o rama proaspat pontata si am bagat-o in el, = sah-mat . la regina neimperecheata daca bagi rama cu puiet ou sau larvar , albinele o lichideaza
4-  spre surprinderea mea tot puietul era crescut = era logic sa creasca puietul in continuare ca doar nu era sa-l duca la orfelinat . de multe ori cand o familie este besmeticita intrun stadiu mai avansat nu da semne ca are nevoie de regina ushor vizilbile
,,pana intra in iarna o sa se depopuleze.''  = ASHA VA FI @  uneshtel cu familia a doua nu innainte de a mai verifica odata daca are matca ori daca e besmetic  :hi:
CODUL  e   LEGEA
         0763650092

johnny1985