reactie alergica

Creat de stefan38, Februarie 18, 2012, 10:17:44 PM

« precedentul - următorul »

stefan38

salutare tuturor.sunt un incepator in apicultura  si asi avea si eu o intrebare.anul trecut in luna mai mi-am cumparat 8 familii de albine.pana in luna octombrie in timpul vizitelor la ele am fost intepat de ffff multe ori de albine,  aproape saptamanal ma intepau fara a avea nici un fel de probleme dk reactie locala normala.in octomprie cand impachetam stupii pt iarna m-a intepat una de gat.la nici 2 min mi-a aparut o urticarie urata pe tot corpul iar la nivelul pilelii aveam mancarimi.probleme cu respiratia nu am avut dar am fost ff panicat.cam intr-o ora si jumatata mi-a trecut.ore ce s-a intamplat?dk eram alergic nu trebuia sa fiu de la inceput?ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

johnysibiu

Teoretic, reactia anafilactica apare la a doua intepatura. La prima intepatura organismul ia la cunostinta despre alergen iar dupa cea dea doua intepatura, cand organismul si-a pregatit "munitia",  se declanseaza reactia care, de obicei este foarte grava.

Practic, reactia anafilactica se poate produce si la a nspea intepatura, nu esti singurul caz.

Cred ca nu toate albinele au aceeasi "doza".Cele de primavara inteapa anemic apoi, pe masura ce se intaresc si puterea intepaturii creste.Probabil veninul s-a descarcat intr-un vas sanguin (zona gatului fiind foarte bine irigata) si s-a imprastiat rapid in corp, prea rapid.

Primul efect indus este descarcarea masiva de adrenalina de unde si atacul de panica. Echipamentul de protectie are si el hazul lui....

adriann

zona gatului e f. vascularizata, si eu am patit-o in toamna exact la fel...in 1-2 min simteam otrava in mine...doar ca nu am avut urticarie. Dupa o perfuzie cu hidrocortizon....in 1 h eram ca nou (lucram in spital si am fost intepat intamplator langa jugulara).
O fi fost si un mic atac de panica nu stiu.
Sa ai intotdeauna la indemna claritine si un paharel de otet, atenueaza f. mult reactia alergica.