NU AM MATCA DAR AM 13 BOTCI

Creat de zbye, August 10, 2011, 08:08:54 PM

« precedentul - următorul »

zbye

salutare ! astazi am marcat matcile dar am observat ca la o familie lipseste matca dar am 13 botci capacite aflate pe 3-4 rame, toate situate in mijlocul si partea superioara a ramelor ( botci de salvare).
Intrebarea mea este daca leste mai bine sa le las pe toate, sa tai botcile mai mici si sa opresc 3-4 botci babane si sa astept sa iasa sau sa cumpar o matca imperecheata si sa tai toate botcile (sunt incepator).
  ^:)^

pharaonu75

Este tarziu sa mai speri la imperecherea matcii eclozionate!
Mai ales ca incepe macelul trantorilor... peste cateva zile cand matca va iesi din botca, nu vor mai exista trantori cu care sa se imperecheze!

Sfatul meu este sa nu te mai complici, ci sa faci rost de o matca imperecheata!
Distruge toate botcile si introdu matca, protejata in cusca!
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

jenica67

Cel mai bine este cu matca imperecheata, ca pana eclozeaza botcile, se imperecheaza si incep ponta, mai dureaza cam mult, pentru perioada asta, cand se depun ouale, pentru albinele ce vor ierna. Daca nu reusesti, ori il unesti cu alta familie, ori lasi cel mult 2 borci, daca se poate de varste diferite. Dar aici, inca pot apare si alte probleme, pe langa timpul pierdut. Daca se pierd la imperechere ? Deci botcile, sunt ultima varianta, dupa mine care asi alege-o. 
Ar fi simplu, daca nu ar fi asa de complicat, sau ne pare numai noua ?

zbye

am pe o rama, la o alta familie niste trantori capaciti  :lol: daca as lasa sa iasa trantorii si matca in familia orfana& i-as combina dupa nastere in familia in care mi-a iesit matca, se mai pot imperechea ?

pharaonu75

Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

zbye

fac experimente  :hippo: sper sa-mi si reuseasca, va anunt  :rotfl:

pharaonu75