• Welcome to Forum discuții Apiardeal. Please login or sign up.
 

Sfaturi privind constructia unui pavilion apicol

Creat de costelinni, Martie 14, 2012, 09:43:50 a.m.

« precedentul - următorul »

costelinni

Citat din: bismark din Septembrie 13, 2014, 05:19:43 p.m.
    Merita tot efortul.Parerea mea,este ca in spatiul liber de sus sa faci un fel de magazie cu ramele de rezerva. Inchis bine sa nu intre gaselnita vei avea intodeauna la indemina o rama cu miere capacita pentru perioada de toamna, iarna,primavara.Felicitari, cu respect =D>

Foarte buna ideea, si eu ma gandesc sa fac niste dulapioare pentru scule,haine,foita de ceara etc., o parte o folosim si ca pat.
Multumesc pentru aprecieri. :thanks:
http://constantinignuta.sunphoto.ro

"Intelepciunea ne ajuta sa rezistam, pasiunile ne ajuta sa traim.'" (Chamfort)

un OM

Nu va sfatuiesc ca spatiul de deasupra stupilor sa-l transformati in depozit de rame. Decat pe parcursul iernii. In sezonul activ trebuiesc cumva tratate contra gaselnitei. Nu am experienta decat cu sulful, iar tratarea lor in timpul verii nu se prea pupa cu albina. Tratarea ramelor cu alte substante poate nu vor deranja albinele. Oricum, locul ramelor este in stup.

edward_w92

Cateva intrebari am si eu ca-s nelamurit la soferii de categoria C, in privinta marfurilor carate.
De exemplu, eu sunt sofer si am categoria C inscriptionata pe permis. Bun, daca n-am licente, se presupune ca eu pot conduce orice camion dar gol....exceptie fiind cele ce se incadreaza la C+E.
Mai stiu ca era o reglementare in CE (comunitatea europeaza) care zicea ceva despre soferii profesionisti ce nu fac trafic comercial, cum ca n-ar fi obligati sa detina nush ce licente si tahograf....De exemplu eu imi plimb stupii cu camionul meu pe persoana fizica....in principiu nu fac trafic comercial, ca sunt proprietatea mea....imi mai trebuie licenta si tahograf?

Apoi am mai citit fugitiv in urma.....daca camionul e cu prelata, daca-l faci pavilion si-l omologhezi, nu-ti mai trebuie licenta+tahograf......dar daca e duba si il faci pavilion si nu-l omologhezi(cum s-a inteles ca nu mai e necesar) imi trebuie licenta si tahograf? Si despre licenta: ca sa-mi plimb stupii de colo colo si sa zicem ca-s obligat cu tahograf si licenta, mai exact ce licenta trebuie sa-mi iau? Asta ca sa stiu cand imi fac scoala de soferi pentru categoria C sa stiu si ce licente sa dau daca-s necesare. Multumesc mult pentru cei care vor binevoi sa raspunda. Cat despre pavilion, mie unul mi se pare asa nitel incarcat insa bineinteles, depinde de fiecare cum isi poate amenaja pavilionul, totusi sus ti-as recomanda o foaie de plexiglass daca ai drum pe la bucuresti in cazul in care la Sibiu nu sunt firme producatoare, scumpete mare nu-i, si cu 2 coli cred ca rezolvi problema iluminatului inauntru. eventual peste plexiglass cauti un atelier cu folii auto sau prin bazaruri stiu ca se mai gasesc, sa iei cea mai transparenta sau chiar fara culoare, folia s-o aplici peste plexiglass....in cazul in care vine vreodata grindina, sa mai protejeze nitel desi e destul de flexibil materialul si asa ;) Inca o nelamurire, daca-mi mai sare in cap vreuna pe parcurs, ma lungesc cu vorba, la verificari si extractii, trebuie trase cutiile in culoar, la revenirea acestora pe pozitia normala de lucru, nu se face barba in fata stupului si se lezeaza o parte din albina?

mosunick

O sa fii surprins, dar chiar daca acel camion e  gol, nu poti sa il conduci fara atestat. Fac exceptie de la asta masinile care nu au nevoie de licenta de transport. Este pe undeva un topic referitor la faptul daca iti trebuie sau nu atestat ca sa poti conduce un camion cu albine, unde e dezbatuta mai pe larg treaba. Ideea e ca de ai un pavilion apicol, inmatriculat pe numele tau, tu poti sa iti duci propii stupi (dpv legal NU si pe ai altuia, ca atunci iti trebuie licenta de transport - cum se face dovada ca is ai tai sau al altuia, nu comentez ca e inutil), si nu ai nevoie nici de tahograf nici de licenta de transport si nici de atestat pentru transport marfa.
Problema apare cand tu nu poti sa conduci (ai vreo problema si vrei sa conduca altcineva). In cazul asta NIMENI nu va putea legal sa iti conduca camionul.
Sanatate!
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

alexutu

eu stiam ca daca este omologat apicol nu iti trebuie atestat si tahograf
00007

mosunick

Citat din: alexutu din Ianuarie 13, 2015, 11:47:08 p.m.
eu stiam ca daca este omologat apicol nu iti trebuie atestat si tahograf

Asa e, nu ai nevoie de ele, DAR
Daca cel care face transportul stupilor nu e si proprietarul lor, activitatea lui e considerata comerciala, si iti trebuie automat atestat profesional ca sa poti conduce masina aia, (ca nu e a ta), si iti trebuie licenta de transport , pentru ca asta e regula in domeniu: transporti marfa altuia, iti trebuie licenta de transport si soferul sa aiba atestat profesional.
Revenind: Ca altcineva sa poata conduce masina ta cu stupii tai, trebuie sa aiba atestat profesional. Sa zicem ca are deja. NU POATE conduce masina ta pentru ca tu NU AI TAHOGRAF. Sau daca ai, nu e verificat, ca tie nu-ti trebuie, ca esti exceptat de lege sa iti trebuiasca (rezulta indirect din faptul ca nu iti trebuie licenta de transport pentru autopavilion).
Asta e logica si legea la noi...
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

edward_w92

Deci eu daca am permis de categoria C, si nu am tot felul de autorizatii de transport, gen marfuri generale si tot felul, eu nu pot sa-l conduc nici daca ii gol camionul? Adica daca eu vreau sa imi cumpar camionul respectiv si am doar permisul de categorie C, nu pot sa ies cu el pe strada nici gol? Asta mi se pare cea mai mare idiotenie. Plus ca era reglementarea europeana care nu obliga la tahograf si licenta de transport pe cei care folosesc camionul in interesul personal si nu comercial.

mosunick

N-ai niciun pretin pe la Circulatie? Ia intreaba-l ce amenzi da daca e vreunul in situatia descrisa de tine: conduce un camion gol pe drum. O sa fii surprins cat de repede sar de 10000 lei amenzile cumulate...
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

edward_w92

REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 http://www.arr.ro/fi.../561.pdf  Parca asta se aplica acum conform documentatiei celor de la ARR.

La articolul 3 spune clar:
Articolul 3
Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:
(a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei
nedepăşind 50 km;
(B) vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depăşeşte 40 km/h;
© vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri
şi forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără
conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii şi
se efectuează sub controlul acestora; (d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar,
utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare;
(e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale;
(f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de
staţionare;
(g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere,
precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie;
(h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu
depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale;
(i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului
membru în care sunt conduse, şi care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de
mărfuri în scopuri necomerciale.

Deci conform regulamentului, vehiculele de la litera h) nu fac obligatia de a fi dotate cu tahograf, ori citesc eu prost insa asta e pe site-ul ARR publicat legat despre tahograf si norme de utilizare a acestuia (sau cum i-o spune in termeni oficiali).  La litera h) se includ si camioanele apicole (omologate sau nu, in cazul 2 trebuie act doveditor cum ca marfa din camion sunt proprietate personala precum si camionul).

Si acum partea de logica....daca camioanele ce efectueaza transport de marfuri in scop personal/necomercial, nu necesita licenta de transport si tahograf....camioanele care efectueaza transport de "aer liber"....adica camion cu bena goala...fara marfa, de ce s-ar supune licentierii si obligativitatii tahografului daca faci dovada ca autovehiculul este proprietate personala?

Mai atasez mai jos si un raspuns primit de un coleg de la cei de la ARR. Bineinteles, atestatul transport marfa nu se specifica daca e obligatoriu sau nu insa cred ca acesta este obligatoriu pentru orice transport de marfuri.

tassevasi

 Vreau sa pun o intrebare celor  mai priceputi in constuctia de  pavilioane .
  Cum credeti ca e mai bine sa fac usa de la  cabina de extractie intr-un pavilion .
  Am spatiu cam mic 95 cm(atat a ramas ) , am facut patul de 80 cm rabatabil si lung de 180 cm sa-mi ramina loc pt  centrifuga .
  Spatiul dintre cele 2 randuri supra etajate  de stupi este de 140 cm, eu m-am gandit sa fac 2 usi  culisante pana-n lateralul masinii .
  Ar veni  70+70  si prin culisare pe langa lungimea stupului , sa-mi creiez spatiu mai mare pe interval .  Atunci cand  vreau sa lucrez le blochez ,fac si o usulita pe unde sa introduc ramele  samd.
  Culisarea sa o fac pe un profil U la partea de jos  si sus.
  Vreau sa-mi dati ceva idei , cum ar fi mai bine  , avantaje si dezavantaje ,  eventual  alt model .
   Va multumesc .

ioanardelean55


Culisarea sa fie doar sus ,jos numai role de ghidaj . Studiati metoda de culisare a celor doua usi (stinga dreapta ) istantaneu ,adica; atunci cind actionezi una din cele doua automat sa se deschida si cealalta in feleul acesta deschizatura dintre ele se dubleaza .Ex. actionezi 20 cm iar deschiderea e dubla 40 . cm .
   SUCCES .

tassevasi

 Este f interesant ce spuneti  dvs , dar ceva mai complicat prin deschidere a ambelor deodata .
  Am sa caut solutia  cea mai  simpla, inportant e sa am o etansare  buna realizata.
  Multumesc d-l Ioanardelean.

Angelo_de_x

Buna ziua, precizez ca sunt incepator si am o nelămurire: Cum lucrați la stupii de pe rândul din mijloc sau cei de sus? Ii trageți si ii puneți jos sau aveți un suport sau cum?

tassevasi

Sunt  mai multe  metode , se poate  realiza un suport  detasabil  din cornier, ce-l poti muta  sub fiecare  stup  si-l tragi pe  el , dar la  rindul lll treb sa ai o masa  mai inalta  sa poti ajunge , la  rindul ll poti sa  folosesti acea  masa  pe  care o realizezi la  inaltimea cit sa-l tragi , ori  acelasi  suport .
  Eu am realizat un lift , trag stupul si il cobor  cu un sistem de  scripeti  la inaltimea  la care pot lucra  si apoi il ridic si-l inping in locasul lui .
  Am sa  fac o filmare  , dar  acum  nu am timp.
  Iti pun o schita ,

Angelo_de_x

Multumesc pentru raspuns! Am priceput in mare principiul. Același lucru se poate folosi si la stupi orizontali si la stupi verticali?