• Welcome to Forum discuții Apiardeal. Please login or sign up.
 

presa de faguri din silicon

Creat de marian sima, Martie 02, 2011, 05:47:38 p.m.

« precedentul - următorul »

serban

 ^:)^Câte foi se pot face cu fețele de silicon la presele dvs. până se uzează?

tinumaftei

Anul acesta nu am folosit decât faguri făcuți acasă la o presă din silicon făcută după filmuletele lui Marian. Fagurii au avut un succes nebun la albine si nu îmi vine să cred ce mulți și ce bine au fost crescuți. În toamnă asta voi comanda si eu o presă de tipul acesta, însă cu dimensiuni ceva mai mari ca să pot tăia cu un șablon marginile ca să rămână drepte. Mult succes!

marian sima

Eu fac cateva mii de foite de parafina pe an pentru un apicultor din capitala,o singura data am schimbat fetzele de silicon ,foloseam zer ca amorsa am lucrat trei zile la rand cu presa si cand am terminat de lucru a venit cineva pe la mine , am uitat sa clatesc presa cu apa zerul acela a mucegait puternic a innegrit siliconul si am dat jos fetzele si le-am inlocuit cu altele,trebuie doar atentie la cutit sa nu fie ascutit,eu dau de 2-3 ori cu el pe ciment si se face lat in gura.


marian sima

La alt apicultor de pe la munte fetzele au fost roase de soareci tot din cauza zerului,a lasat presa deschisa si soricei au ros fetzele ,probabil au crezut ca e cas. :)

stefanst

Exista o solutie foarte simpla de a lipi matritele din silicon lichid RTV pe placa , indiferent de materialul ei: nu stiu daca toate tipurile , dar exista silicon RTV care , chiar de nu face priza cu alte materiale , o face cu un alt strat din acelasi material , turnat ulterior , asa ca pe placa pe care va veni acea matrita se mai adauga o alta placa - lasandu-se cativa mm intre ele.Placa de deasupra va fi gaurita din loc in loc (se gasesc si gata perforate) Se adauga inca un strat subtire de silicon care va intra prin acele gauri , dupa care se aseaza matrita. In momentul in care cele doua straturi de silicon s-au intarit , matrita nu va mai putea sa fie scoasa sau miscata decat daca o rupi...

NYK74

În concluzie deci fiecare fațã va fi compusã din douã panouri lipite între ele cu silicon care,prin gãurile făcute în unul din cele două panouri,siliconul feței de matrițã vine în contact,astfel are legătură cu siliconul sendvich dintre panouri corect ?

stefanst

Martie 08, 2020, 03:12:20 a.m. #396 Last Edit: Martie 08, 2020, 03:56:35 a.m. by stefanst
Panourile nu sunt prinse intre ele cu silicon, ci altfel (mecanic - cu suruburi  - sudate... ) ideea e sa ai intre ele 2-3mm distanta.Cand torni peste panoul gaurit silicon , intra prin gauri , si odata intarit nu mai poate iesi de acolo. ,si astfel nu mai ai probleme nici la temperatura, nici la decofrat. Ideea e sa faci straturile cat mai subtiri - asa cum scria Marian , cu cat e mai subtire , cu atat se raceste presa mai rapid...Practic ai doua straturi de silicon lipite unul de altul , unul este matrita propriu-zisa , iar celalalt este siliconul turnat pe cele doua placi , care, ,fiind lichid , s-a infiltrat si intre ele ( macar partial , nu-i neaparat nevoie ca acel spatiu sa fie perfect umplut cu silicon)

stefanst

... Daca ma gandesc bine , merge si de vrei sa faci cu silicon normal: pui pe prima placa un strat de silicon , dai pe fagurele de ceara sau de plastic pe care il ai drept model pentru matrita un strat doar cat sa umpli celulele , prinzi placa gaurita peste cealalta , umpli garile si asezi fagurele peste. Siliconul , odata intarit , asa moare...(atat ca trebuie sa te misti repede , sa nu inceapa sa se intareasca vreun strat pana sa le unesti , si sa pui peste toata treaba asta ceva care sa asigure planeitatea matritei odata intarite - o foaie de sticla , sau ce ai la indemana care stii ca-i perfect drept - altfel , de iese in valuri , tot asa va iesi si foita)

NYK74

Eu am făcut cu silicon de temperaturã pe un blat de 2 cm grosime material asemănător textolitului,impermiabil, a început să se dezlipeascã în ultimul timp din marginea pe unde curge surplusul de ceară.
Trebuia să pun de la început douà colțare metalice la margini așa nu mai era solicitate canturile celor douã fețe cînd se curățea surplusul.

stefanst

Martie 22, 2020, 01:08:34 a.m. #399 Last Edit: Martie 22, 2020, 02:29:04 a.m. by stefanst
Eu am facut-o cu silicon RTV-2 pentru matrite HY-638. E mai scump , mie mi-au intrat cam 4kg la presa , dar se lucreaza repede si simplu , iar matrita iese perfect , daca lucrezi cu grija. Am lipit cu scotch double sided pe o placa de sticla(pentru a fi perfect plan) un fagure de plastic , l-am incadrat intr-un cofraj din niste stinghii subtiri , fix cat aveam de gand sa iasa stratul final , si am turnat peste el un strat subtire de silicon - doar cat sa depaseasca celula cu vreo 2-3mm. Nu m-am chinuit prea mult sa scot tot aerul din celule , daca stratul superior este suficient de subtire , iese el singur. Pe placa pe care voiam sa pun matrita am prins o bucata de plasa de Al , din aceea ptr funduri antivarroa si am lasat putina distanta intre ele , a.i. sa intre silicon si pe acolo , iar dupa intarire sa nu risa dezlipirea matritei. Cam la doua ore dupa ce am turnat primul strat de silicon peste fagure(era inca moale , se vulcaniza complet cam in 8 ore) am mai turmat un strat , pana la nivelul final , dupa care am pus placa peste. Dupa ce s-a vulcanizat nu a mai clintit , parca-i sudata... Inca un avantaj al siliconului astuia e faptul ca , fiind special ptr matrite , ceara nu adera pe el , nu mai trebuie dat cu nici un fel de amorsa. Atasez niste poze in care se poate vedea primul strat de silicon , cu aerul ce iese din celule , si cam cum a iesit dupa intarirea completa.

NYK74

Nu a r fi rău de făcut un filmuleț cu modul de asamblare al cadrului presei și a ordinii de asamblare a părților care compun matrița.

stefanst

Amu-i tarziu pentru mine , deja am terminat-o. Daca intereseaza pe cineva , imi poate da mesaj si-i explic in detaliu cum am facut.

marian sima

4 kg de silicon?
La cat ati gasit sa achizitionati siliconul?
Eu la o presa ca cea din imagine bag aproximativ 1 kg de silicon.
Daca as baga 4 kg presa simpla fara racire ar trebui sa ajunga la pretul celei cu racire pe apa.
Alt detaliu tehnic este ca siliconul este izolator termic,cu cat covorasul siliconic e mai gros cu atat foitza se va raci mai greu.

marian sima

Presa de mai sus e cu celula de trantor,asta e cu celula de lucratoare.