• Welcome to Forum discuții Apiardeal. Please login or sign up.
 

Scule si unelte de tamplarie pentru stupari

Creat de pharaonu75, Decembrie 26, 2010, 10:59:25 p.m.

« precedentul - următorul »

sorinma

Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

12 BNR

buna domnilor, sunt un apicultor incepator, am un abrict cu cutite de 35cm, grosime, si flanse panza circular. am 2 intrebari catre cei cu experienta in tamplarie: 1. se poate pune pe ax freza pt facut cant la lazi, pat imbinare panouri si pt rame? si 2. cum as putea sa-mi fac un dispozitiv pe masa de circular ca sa tai scandura drept (90 gr). astept un raspuns sau poze. multumesc.

cristian bh

Totusi eu as zice sa pui tu o poza cu abrictul si circularul ca sa putem vorbi in cunostinta de cauza ,altfel eu pot spune ca se poate teoretic multe.

12 BNR

revin cu poze ca sa va dati cu parerea

12 BNR

acesta este abrictul cu un motor de 3 kw 2850 turatii

bucovineanu

Se pot monta si freze in locol panzei de circular, dar lucrul la freza montata astfel e periculos si nu e indicat pentru cei care nu au experienta la a lucra cu masini de tamplarie.  Un sistem de retezat pe masa de circular se poate realiza destul de usor. O sa pun niste poze saptamana viitoare cu cel care il am.

uve

In asemenea situatie as recomanda sa puneti peste blaturile abrichtului o placa de pal melaminat grosime 18 - 25 mm, prinsa rigid de acesta , cand se lucreaza la circular.E foarte periculos sa lucrezi la circular cand abrichtul este cu cutitele "la vedere". Pentru a inlocui panza de circular cu o freza trebuie vazut ce diametru are axul (cota mare nu cota gaurii panzei). Freza pusa trebuie sa "iasa" din masa suficient. Este greu de reglat adancimea de prelucrare cu freza. Mai trebuie spus ca frezele cu ax orizontal sunt foarte periculoase.
Eu am "scurtat "doua degete la abricht acu vreo 20 de ani si tare n-as vrea sa patesti la fel.Pentru a face un falt de exemplu , sau canal , mai bine "jonglezi "din panza de circular . Si o obarfreza manuala este utila si sigura la lucrari mici . Spor la treaba !
e-mail : [email protected]
tel : 0744-595231

12 BNR

mi-am facut o masa peste axul abrictului, cand lucru cu circularu nu am treaba cu abrictul, problema aceasta am rezolvato de la inceput, axul este 30mm grosime, dar ce se poate intampla la frezat, la facut falt la lazi sau rame?

uve

Ma intereseaza ce diametru descriu muchiile taietoare ale cutitelor.Freza montata va trebui sa aiba un diametru cu cel putin 60 de mm mai mare. Dar asta nu-i o problema .Problema apare cand o piesa relativ subtire intalneste un nod .Ea pur si simplu zboara din mana .E ca si cum ai face un canal cu panza .Daca strange sau este nod piesa zboara si mana ramane deasupra panzei . Daca axul este vertical si freza orizontala ,se poate face un "inpingator"{care sta pe masa},deasupre frezei se poate pune dispozitiv lamelar simplu , din lemn care nu da voie piesei sa se ridice sau sa zboare inapoi .
Tocmai din cauza asta se numesc dispozitive de protectie pentru ca la o adica se poate renunta la ele . Dar cu ce costuri ? Am mai spus-o si o repet :daca un singur deget va fi "crutat"datorita recomandarilor mele inseamna ca nu a fost degeaba. Nu vreau sa fiu un alarmist , sa stric duminica ,dar daca doriti putem continua discutia pe privat !
e-mail : [email protected]
tel : 0744-595231

tassevasi

  Foarte corect ce spune   uve  si totusi  daca omul nu  are acum posibilitatea sa-si faca o freza verticala  se mai poate inbunatati  ceva la  aceasta  de pe  abricht .
  Foarte bine cu  acoprirea  axului , in partea pinzei  ce o pui pe ax   sigur ai posibilitatea  sa  pui si o freza  de diferite dimensiuni .
  Acum uve spune de faptul ca nu ai posibilitatea sa faci un falt  la  cota  dorita  ( din cauza diam exterior al frezei) , eu am rezolvat-o  acum citva timp  pina sa-mi  fac si celelelte scule  separate  (circular si  freza ) in urmatorul mod .
   Am  adaptat la masa  aceia din lemn  un sistem de balama  iar la capatul   ce lucrez o tija  ce trece  printr-o teva  si o blochez cu surub , astfel se  pote regla  masa   cum vreau  cu inconvenientul  planului inclinat ce se formraza la un moment dat .
    In plus  aici treb sa ai si o turatie  ceva mai mare   fata de  taieri  cu pinza.
   Numai bine si succes .

12 BNR

in concluzie mai bine sa-mi fac o freza verticala sau sa-mi cumpar una. multumesc oricum pt pareri. in legatura cu dispozitivul de taiat drept 90 gr ce ziceti cum as putea improviza ceva?

tassevasi

 Urmareste filmuletul si cauta sa te adaptezi la situatia ta ,pe abrcht.

12 BNR

daca ar fi sa incerc o freza pe ax ce dimensiuni ar trebui sa folosesc, care ar fi indicate tinand cont ca axul are 30mm grosime. un exemplu in poze daca se poate.

bucovineanu

Frezele se aleg in functie de latimea si adancimea faltului pe care vrem sa-l facem. Falturile se pot face foarte bine si la circular daca avem masa mobila.

cristian bh

Aici ai doua chestiuni independente una de alta
1:circular ,si vrei sa tai la 90 gr. uite ceva simplu ce te poate inspira si este deja  este postat pe pag lui  URSULACHE  da prob ca nu ai rasfoit  peste tot si de fapt aici e locul potrivit:
2 frezare falt ,care se poate cu anumite riscuri si singurul incident avut de mine e cu aceasta operatiune, pe care eu unul n-am s-o mai practic cat timp o lucrez in dom. asta da o sa-ti dau si aici ceva idei daca tii mortis sa le faci