Salutare.
De ceva timp ma gandesc sa imi cumpar un motocultor.
Am vazut profesionale la sume de peste 3000 de lei si semiprofi peste 2000 de lei, marci de la Viking pana la Ruris si altele.
Acum problema mea, nu a-s da 3300 de lei pe un Viking sa-l folosesc de 5 ori pe an cate 2-3 ore dar nici 1500 pe unul Noname sa ma lase balta cand ti-e lumea mai draga.
Voi ce marci folositi si cat de multumiti sunteti de utilaj
Cu respect CIPIK.
Eu am de la Ruris cu motor Honda.
Motorul Honda de 6,5 cai excelent ,testat la greu pe suprafete mari,mecanismul ax melcat rezistent ,ambreiaj fara probleme ,la o folosinta mai brutala asa cum am facut eu semeringul mai cedeaza si mai pica ulei ( asta dupa cativa ani)insa se schimba foarte usor.
Invatat cu acest motocultor intr-o zi a venit cineva sa lucrez cu al lui ,intr-o zi a fost farmat noroc ca era nou si l-a schimbat la garantie.
O hiba este sistemul de transport ,are niste roti mici pe spate care datorita dimensiuni lor si faptului ca la greutatea motocultorului mai apesi si tu pe coarne acestea se infig in pamant,cea mai mica pietricica i-ti cauzeaza probleme la transport.
http://www.shopmania.ro/bricolaj/p-motocultor-ruris-r650h-6-5-cp-350-850-mm-motor-honda-58250636
Nu imi place maneta de acceleratie se uzeaza foarte usor era mai bine daca era pe dinti, daca il intorc intr-o parte curge benzina pe la filtru de aer si se imbiba cu praf foarte repede.
Am observat si eu ca se prelinge ulei si cand e fortat se aude un zgomot la transmisie.
Eu am si Honda si Viking si dupa ani de folosinta prefer Viking.Honda m-a transportat si pe mine multi ani ca i-am atasat o remorcuta.Cu respect
Si eu vream sa imi achitionez un motocultor, dar mie mi s-a parut cel mai potrivit mie acesta : http://www.dedeman.ro/resita/motocultor-apollo-750-7cp-cu-roti.html Are cineva, ce parere aveti ?? Mi se pare si pretul bun si are toate accesoriile importante.
Viking-ul are intre transmisia prin curea iar Ruris are pe ambreiaj uscat. Din discuti cu posesori/doritori am inteles ca trebuie sa aleg transmisia pe curea, este mai fiabila.
La transmisia prin curea trebuie sa tii maneta de la ambreiaj stransa,la tresmisia pe ambreiaj trebuie sa dai drumul la maneta.
Jenica a postat un motocultor,are o trasmisie mai moderna cu mai multe trepte de putere si parca chiar si marsarier.
Treaba esta ca si motorul sa fie bun ,nu stiu nimic de Viking insa motorul jonson se incinge rau cand honda lucreaza lejer.
Uitasem,vezi ca la transmisia pe curea unele motocultoare au fulii de plastic,se lagaresc acolo unde vin atasate la ax.
Apolo zice ca are transmisie prin cutie de viteza 2+1 viteze si lant. Motorul este SRZ Agricultural Machinery si are 7 cai. Eu am toata gradina de 1300 mp, daca sap si pomii, ca legume pun pana in 3-4oo mp. Deci prea mult nu o sa il solicit, dar vreau sa ma tina cel putin un 15 ani, la regimul asta. Ideia cu 2 viteze inainte si 1 inapoi e ca, poate imi fac si o remorca. Daca socoti pretul rotilor, a plugului, rararita plus cuplajul si scazi din pretul total, constati ca cu banii respectivi, ti-ai lua ub motocultor slab de 3,5 -4 cai, de aceia m-a atras. Am vazut si intr-o reclama a unora care vand pomi, ca aveau doua si am zis ca isi merita banii.
Au am motocultor de la Ruris, exact ca cel prezentat de Marian, merge perfect si dupa 4 ani. Totul e sa il intretii corespunzator, ulei schimbat la timp, nu fortat pe teren tare, pauza dupa 1 ora de folosire,etc.
Cu rurisul am dat si o jumatate de hectar la zi ,puneam morcovi si ca sa se dezvolte bine trebuia pamantul aerat bine.
Dam eu cu tractorul mare cu discu dar dasupra era lucrat mai jos de 15 cm era cui ,asa ca dam cu motosapa.
Insa dupa o zi de lucru esti mai antrenat decat Vandam. :)
Si eu am un Ruris de 5,5 CP cumparat acum 5 sau 6 ani cred ca abia ce aparusera, l-am folosit foarte mult, sunt foarte multumit de motor, subansamble-le sunt un pic cam firave...in rest merge perfect, in toamna mi-am luat unul mai mare de 6,5 CP marca LONCIN, l-am folosit la arat si pot sa spun ca este diferenta... :rotfl: am auzit pe mai multi ca se plang de calitatea utilajelor RURIS fabricate in ultima perioada...spun asta si din experienta deoarece sunt patit cu o motocoasa de umar DAC 210 cumparata in primavara anului trecut...am avut tot anul probleme cu ea...scoate fum si ulei pe toba de nu te mai vezi... =)) am fost la service si mi-au schimbat carburatorul dar degeba...tot asa face...am schimbat si uleiul de amestec, folosesc 25 ml/L de benzina dar degeaba, de mers merge perfect porneste foarte usor dar te afuma bine... =))
Citat din: marian sima din Ianuarie 16, 2015, 06:02:42 PM
La transmisia prin curea trebuie sa tii maneta de la ambreiaj stransa,la tresmisia pe ambreiaj trebuie sa dai drumul la maneta.
Jenica a postat un motocultor,are o trasmisie mai moderna cu mai multe trepte de putere si parca chiar si marsarier.
Treaba esta ca si motorul sa fie bun ,nu stiu nimic de Viking insa motorul jonson se incinge rau cand honda lucreaza lejer.
Uitasem,vezi ca la transmisia pe curea unele motocultoare au fulii de plastic,se lagaresc acolo unde vin atasate la ax.
Viking 685 are motor Kohler. Au avut si Briggs & Statton dar cica astia echipeaza si utijale low cost de cateva milioane pe cand pt un Viking un astfel de motor costa 1100 de lei, mai mult de atat motoarele desi sunt acelasi tip nu se potrivesc piesele de schimb.
Intr-un final am luat un motocultor. Nu este nou, este fabricatie 2014, fostul proprietar, un prieten, l-a folosit doar in 2015 circa 20 de ore, se vede pe talerele laterale.
Este Rotalux, pana acum nu am auzit de ei. Cica este facut in Ungaria, asa spune eticheta, cu motor in 4 timpi Honda GCV 160, 5.5 cai.
Acum urmeaza sa confectionez o remorcuta, necunoscuta: cuplarea motosapei la remorcuta dar ma descurc eu.
Si acum spor la treaba, la primavara.
Citat din: cipik din Ianuarie 03, 2016, 08:14:07 PM
Intr-un final am luat un motocultor. Nu este nou, este fabricatie 2014, fostul proprietar, un prieten, l-a folosit doar in 2015 circa 20 de ore, se vede pe talerele laterale.
Este Rotalux, pana acum nu am auzit de ei. Cica este facut in Ungaria, asa spune eticheta, cu motor in 4 timpi Honda GCV 160, 5.5 cai.
Acum urmeaza sa confectionez o remorcuta, necunoscuta: cuplarea motosapei la remorcuta dar ma descurc eu.
Si acum spor la treaba, la primavara.
Spor la treaba..!!!...
Ms.