Vad ca toata lumea vrea schimbare in Romania, dar alegerile din noiembrie ne arata ca schimbarea vine prin noi insine! Daca avem o alta atitudine, putem schimba viitorul! Mii de oameni in sincronicitate pot darma zidurile! Noi, milioanele de romani, putem locui intr-o tara normala!
Va indemn la citirea unui articol despre modul cum vede un preot sas situatia de la noi si sunt convins ca in final veti ajunge la aceeasi concluzie: Romania este un dar binecuvantat de Dumnezeu, numai ca ar trebui sa starpim ceea ce a adus rau comunismul in mintea unora dintre semenii nostrii:smecheria, hotia, mistocareala.
Acest articol ar trebui sa fie citit in parlamentul roman, ba mai mult si in parlamentul european.....
Eginald Schlattner - Preot si scriitor sas din Rosia, Sibiu
"Tin la aceasta tara si stiu ca Dumnezeu ma vrea aici. Aici ma cunoaste Dumnezeu dupa nume".
"Cand in padurile si mlastinile unde astazi se afla Berlinul crestea pir, aici, in Transilvania, se canta nemteste si se rosteau rugaciuni latinesti. Asta inseamna vechimea saseasca! Iar daca astazi va pot saluta in limba noastra comuna, germana, acest lucru il datorez Patriei mele, Romania, care niciodata nu ne-a interzis limba materna, nici chiar in acele noua luni de zile, de la 23 august 1944 la 9 mai 1945, cand Regatul roman s-a aflat in razboi cu Reichul german. In septembrie 1944, fiecare copil de sas s-a dus la scoala lui germana, unde se predau doua ore de limba romana ca limba straina, incepand cu clasa a III-a".
Cu aceste cuvinte si-a intampinat preotul si scriitorul Eginald Norbert Schlattner, in biserica din comuna Rosia (Rothberg), de langa Sibiu, un oaspete de seama sosit din Germania: ministrul federal de Interne, Otto Schily. Publicat mai mult in strainatate decat acasa, adulat de milioane de cititori din Austria, Germania si Elvetia, dar si din Spania si Polonia, Schlattner este considerat de critici drept cel mai cunoscut romancier din Romania. Dupa marea plecare a sasilor din anii 1990-1991, el a continuat sa-si indeplineasca indatoririle de preot, traind cu stoicism tristetea de a sluji zilnic in Biserica evanghelica din Rosia (Rothberg) "doar pentru Dumnezeu si pentru mine, de unul singur, si multi ingeri". Din cei cinci sasi care mai vietuiesc in comuna, doar preotul si cateodata preoteasa mai trec pragul sfantului lacas.
Biserica-cetate din secolul al XIII-lea are in jurul ei livezi de meri si palcuri de stejari si de brazi, inaltandu-se catre cer in mijlocul satului. Strajuita de tei seculari, casa parohiala este, la randul ei, un monument: ea "imparte" veacurile in doua - la sud, "aripa tanara" de la 1762, iar la nord, zidaria de la 1550. Aici si-a gasit familia Schlattner (al carei arbore genealogic coboara, cu documente, pana la 1467) loc de vietuire si de slujire pe altarul credintei, spatiu de tihna si de creatie literara. Cand se retrage sa-si scrie cartile, sapte usi il despart pe romancierul-preot de lume; sapte usi ca tot atatea praguri de amintiri rascolitoare.
"N-ai voie sa vorbesti asa de frumos despre Romania , ca nu te crede nimeni"
- Se spune ca vorbele cu care l-ati intampinat pe ministrul Otto Schily au facut o impresie extraordinara asupra delegatiei germane. In fapt, ce mesaj le-ati transmis inaltilor oaspeti?
- Am dorit sa le demonstrez ca romanii sunt europeni prin vocatie si tinuta, ca aceasta tara vine din istorie cu "acquis"- ul comunitar insusit, pe care-l si depaseste la capitolul toleranta fata de minoritati. Zic: "Herr Bundesminister, la varsta de zece ani, eu nu vorbeam romaneste. Tata imi atarnase o tablita de gat pe care scria: "Acest baiat se numeste Eginald Norbert Schlattner si nu stie romaneste. Daca se pierde, va rog sa-l predati pe strada Eminescu 5, contra recompensa". Si am spus: "Herr Bundesminister, am fost foarte intrigat ca tata a platit pentru mine, cand am fost adus acasa de un roman cumsecade, numai de doua ori suma platita pentru cainele nostru, Litvinov, cand si el se ratacise. Ma asteptam sa plateasca macar de cinci ori mai mult...". In aceasta metafora anecdotica este ceva care defineste spiritul tolerant al Romaniei ultimilor 87 de ani, caracterul umanitar al civilizatiei romanesti. Ma doare inima cand observ ca, in
strainatate, Romania este perceputa numai prin strada, si anume: cainii de strada, copiii de strada, fetele de pe strada, hotii de strada... E mult prea putin! S-a ajuns la aberatii de genul celor intamplate la Lisabona, unde am tinut o conferinta de presa despre Romania , organizata de Ambasada Austriei. S-a apropiat un atasat de presa oarecare si mi-a soptit: "N-ai voie sa vorbesti asa de frumos despre Romania , ca nu te crede nimeni". Dar eu vorbesc! Odata, in Polonia, la o conferinta internationala, am luat cuvantul in incheiere si am spus: "In mod regretabil, de patru zile vorbiti despre identitatea Europei, si doua lucruri nu le-am auzit - cuvantul Dumnezeu si cuvantul Romania !".
- La Academia Evanghelica din Sibiu se vorbeste ca, printre altele, i-ati tinut ministrului federal o adevarata disertatie despre invatamantul multicultural din Romania . Este adevarat?
- I-am prezentat, spre exemplu, situatia abecedarelor. Zic: "Herr Bundesminister, mesajul Romaniei catre Europa Unita este urmatorul - la noi in tara , abecedarul se tipareste in peste zece limbi!". Si fiindca stiu ca unui german trebuie sa-i traduci in sistemul lui de conceptie ceea ce inseamna acest enunt, am fost si mai explicit: "Asta inseamna ca la noi in tara exista tot atatea sisteme scolare in care limba de predare nu este cea romaneasca, ci limba materna a copilului. In Parlament, domnule ministru, sunt 19 etnii reprezentate, caz unic in Europa!". Fiindca am presupus ca nici acuma nu isi poate imagina ce inseamna cele zece sisteme scolare, cu limba de predare neromaneasca, i-am spus: "Daca dvs. doriti ca pe cele doua fete ale dvs. sa le trimiteti in Germania la o scoala cu limba de predare turca, la 2-3 milioane de turci, nu puteti. Dar trimiteti-le aici, la Constanta sau la Babadag, unde exista numai cateva mii de turci, si acolo
poate sa termine liceul si sa dea si bacalaureatul in limba turca". Si, deoarece nici acuma inca nu eram sigur daca putea sa-si imagineze, i-am spus urmatorul lucru: "Herr Bundesminister, daca intrebati aici, la Sibiu, o copilita de etnie romana (ca romanii au descoperit acuma scolile germane), daca o intrebati, zic, pe Rodica Popescu: draguta, in ce clasa esti? In clasa a IV-a. Unde? La Liceul Brukenthal. Si ce limba straina inveti? Raspunde: limba romana... Asta este, domnule ministru, Romania europeana. Nici macar austriecii, care pana in 1918 au gestionat 13 natiuni, nici ei inca nu reusesc sa aprecieze corect mesajul romanesc catre Europa multiculturala".
"Ortodoxia apartine in mod constitutiv spiritului european"
- Prin succesul cartilor dvs. sunteti un cetatean roman gata integrat in Comunitatea Europeana. Din perspectiva mult mai larga pe care o aveti, ce calitati ale poporului nostru credeti ca vor influenta pozitiv familia europeana in care ne pregatim sa intram?
- Dimensiunea bizantina. Sunt convins ca o tara atat de ortodoxa cum e Romania va completa in mod fericit viata spirituala a Europei Occidentale. Ortodoxia apartine in mod constitutiv spiritului european. Cand d-l Andrei Plesu a spus ca in fiecare roman exista un european care trebuie doar descoperit, ma intreb ce a dorit sa spuna. Suspiciunea mea este ca romanii, cand zic "european", se gandesc la stilul de viata materiala si mentala din Europa de Vest, prelungit pana in America . Multi dintre ei cred ca trebuie sa adoptam si sa imitam acest stil, aceasta forma de viata, aceasta mentalitate care este in mod derivat tributara crestinismului catolic si protestant. De aceea, cand citesc ca Andrei Plesu a descoperit ca in fiecare roman zace un european, sper ca n-a avut in minte modelul antropologic vestic; sper ca are si el aceasta viziune autentica a omului ortodox. Eu, ca unul care 70 de ani a convietuit cu romanii, stiu ca religiozitatea
mistica a romanilor a creat o relatie speciala cu Dumnezeu si care are toate sansele, sper din inima, sa revigoreze crestinismul apusean.
- Grecia ortodoxa este membra a Ue de peste un deceniu. De ce n-a reusit sa influenteze Apusul catolic si protestant?
- Pentru ca Grecia, asa cred, nu e prezenta prin religia ortodoxa, ci prin antichitate. Cine merge la Atena nu merge sa asiste la o slujba ortodoxa, ci sa-si rupa pingelele pe Acropolis. De aceea, zic: Romania , alaturi de Bulgaria mai mica, va duce in Vest si acest element al dimensiunii ortodoxe, al conceptului mental, intelectual si spiritual bizantin. Episcopul nostru, doctorul Cristoph Klein, a scris multe carti in care a incercat sa defineasca aceasta punte intre crestinismul occidental si cel rasaritean, gasind ca rugaciunea este cea care transcende granitele dintre Est si Vest.
"Sunt ingrozit ca de la Bruxelles ni se prescrie deja cat de lungi sa fie tijele florilor din piata"
- In marsul fortat al Romaniei catre Europa unita, s-ar parea ca taranii vor avea cel mai mult de indurat. Locuiti intre tarani, le ascultati spovedania pe romaneste, le dati sfaturi crestinesti. Ce le spuneti despre Ue?
- Despre tarani pot sa spun numai ceea ce sper. Sunt si eu ingrozit de aceste cerceluse din urechile vacilor; sunt ingrozit ca de la Bruxelles ni se prescrie deja cat de lungi sa fie tijele florilor din piata, dupa soi si dupa culoare - ceva de neconceput. Sper ca romanul nostru se va sustrage unor reglementari si unor regularizari absurde. Sper ca, totusi, va ramane atmosfera aceasta a satelor noastre care, din tinut in tinut, oglindeste ceva din prezenta lui Dumnezeu hic et nunc (aici si acum - n.red.) si isi va pastra individualitatea ei scoasa din timp. Am observat ca, si dupa ce a disparut partidul care tot timpul batea taranii la cap ce si cum sa faca, pamanturile tot se lucreaza. Desi tinerii fii si fiice de tarani care frecventeaza scolile din Sibiu vin acasa moderni, cu bluginsi, cu muzica asta infernala din combine etc., in timpul verii nu merg nici la mare, nici la munte, ci merg cu bunicutele la camp, la sapat si recoltat. Sper ca
aceasta atmosfera va ramane, iar prezenta lor in sat va dainui. Sa nu uitam ca la noi lumea mai face petreceri de mare sarbatoare, se mai casatoreste cu alai pe ulita satului, se mai aduna la parastase, iar familia mai este adapost si refugiu, nu este atomizata ca in Apus.
- Credeti ca satul va putea ramane sat, iar taranul, taran?
- Satul va ramane matca spiritualitatii romanesti ortodoxe - care va fi o completare salutara la spiritualitatea occidentala. Cei care vin din Vest, si vin tot mai multi investitori si turisti, descopera viata de la tara si raman uluiti ca mai exista asa ceva pe lume. In Occident, visele lui Stalin si ale lui Ceausescu de a reduce diferenta dintre oras si sat, sunt deja o realitate... Si atunci, vin germanii, austriecii si altii, si ce zic ei: "Ce vedem noi aici, in Romania ? Vedem un baiat calare pe un cal care galopeaza prin mijlocul satului... Vedem doua fete care merg pe drum, una cu mana trecuta peste umarul celeilalte... Vedem doi baieti care se joaca de-a calul si vizitiul, folosind drept haturi o sfoara... Vedem ca te duci pe ulita si esti deja in mijlocul vietii..." Ceea ce eu completez: nu ma poate trimite sotia in vecini dupa lapte, ca, pana cand viu inapoi, s-a acrit; trebuie sa stau de vorba, sa povestesc cu fiecare satean,
chiar daca l-am vazut numai ieri. Aici totul devine eveniment: disparitia liliacului alb, trilul ciocarliei care urca la cer, oracaitul broastelor, boala unei vaci, moartea unui cal pentru care trebuie sa sapi o groapa ca pentru imparatul. Dupa mine, viata fireasca este numai la tara , unde si ploaia imi este apropiata.
- Credeti ca aceasta viziune plina de mister cotidian asupra vietii ii va preface,
ii va schimba si pe fratii nostri europeni din Vest?
- Nu stiu in ce masura toate acestea vor avea o inraurire asupra stilului lor de viata, a spiritului de a concepe lumea si cerul, dar stiu altceva: ei s-au plictisit de individualismul atomizat in care vietuiesc, de perceperea vietii numai prin televizor. Sunt convins ca aceasta inertie pozitiva a unor forme de viata rurala din Romania, traditiile satelor romanesti, vor impulsiona spiritualitatea Europei Occidentale in asa fel, incat unul de acolo sa nu mai fuga pana in India sau pana in Nepal in cautarea sacralitatii, gasind-o la noi. Faptul ca sacralitatea patrunde zilnic in profan in satele din Romania va fi, cred, perceput si de fratii nostri din Vest. Este tragic ca sasii au parasit aceasta tara si au ajuns acolo unde au ajuns. Ei ar fi putut fi o punte intre cele doua lumi adiacente. Cred ca noi, sasii, puteam trai pe aceste plaiuri inca 900 de ani: cu romani, unguri, sarbi, evrei si ceilalti. Nimeni nu ne-a alungat din tara !
- Va rog sa-mi permiteti o ultima intrebare: de ce n-ati plecat, totusi, in Germania , parinte Schlattner?
- De data aceasta un raspuns scurt si concis: pentru ca tin la aceasta tara si stiu ca Dumnezeu ma vrea aici. Aici ma cunoaste Dumnezeu dupa nume.
=D>
=D>
Citat din: Cristel din Decembrie 17, 2014, 02:03:42 AM
Vad ca toata lumea vrea schimbare in Romania, dar alegerile din noiembrie ne arata ca schimbarea vine prin noi insine! Daca avem o alta atitudine, putem schimba viitorul! Mii de oameni in sincronicitate pot darma zidurile! Noi, milioanele de romani, putem locui intr-o tara normala!
Va indemn la citirea unui articol despre modul cum vede un preot sas situatia de la noi si sunt convins ca in final veti ajunge la aceeasi concluzie: Romania este un dar binecuvantat de Dumnezeu, numai ca ar trebui sa starpim ceea ce a adus rau comunismul in mintea unora dintre semenii nostrii:smecheria, hotia, mistocareala.
Acest articol ar trebui sa fie citit in parlamentul roman, ba mai mult si in parlamentul european.....
Cristel, are mare dreptate acel scriitor sas.... merita un respect deosebit pentru simplitatea si eficienta mesajul transmis.
.. din pacate cred ca degeaba le citim celor din parlamentul roman asa lucrare.....celor de acolo putin le pasa.
In ce priveste toleranta fata de ceilalti cred ca suntem primii in Europa.
Citat din: dan sebastian din Decembrie 17, 2014, 11:34:48 AM
In ce priveste toleranta fata de ceilalti cred ca suntem primii in Europa.
Nu cred ca suntem mai toleranti, poate alti pun mai usor ca noi mana pe par/arma etc. Noi suntem mai mult cu gandul si vorba intoleranti.
=D> Primul caruia-i voi recomanda sa citeasca acest articol va fi fiul meu. Cred ca , citit de cat mai multi tineri, conteaza mai mult decat ar fi citit in parlament.
In 18 ianuarie s-au implinit 167 de ani de la nasterea scriitorului Ioan Slavici, considerat unul dintre primii 4 mari clasici ai literaturii romane.
Dau, din "Tribuna", un fragment din pledoaria sa la un proces intentat de autoritatile maghiare:
M'am născut în 1848 in Világos (Siria), în acelaşi Világos, unde s'a sevîrşit la 1849 celebra capitulaţiune. E un tîrguşor măricel, cu poporaţiune în mare parte românească. O parte mai mică a poporaţiunii sunt Germani, aşa numiţi Şvabi, ear' una încă mai mică maghiari. Casa părinţilor mei era aşezată într'o stradă locuită mai ales de Maghiari, şi încă ca băiet mic vorbiam cu camarazii mei maghiari tot atât de bine limba maghiară ca pe cea română. Pănă la terminarea studiilor mele gimnasiale am trăit apoi necurmat în cercuri maghiare, în care eram binevezut şi în care mă simţiam bine. Astfel încă din copilărie am perdut consciinţa de rasă şi m'am obicinuit a căuta numai omul în oameni şi a nu face ca înclinările mele se atîrne dela naţionalitatea celor ce vor se şi le câştige».
Si o cugetare a sa, scrisa intr-un eseu al lui despre Eminescu:
,,Nenorocirea cea mai mare a vieţii e să fii mărginit, să nu vezi cu ochii tăi, să ştii puţine, să înţelegi rău, să judeci strâmb, să umbli orbecând prin o lume pentru tine pustie şi să fii nevoit a căuta afară din tine compensaţiuni pentru munca grea a vieţuirii..."
Cititi aceasta pezie pana la sfarsit!
Călugărul
De George Cosbuc
Umblând monahul tândălind odată,
Văzu o vulpe-n crâng, ca vai de ea,
Căci nici picioare şi nici ochi n-avea -
Şi-a stat privind cu inimă mirată.
De unde-o fi venit aici şi cum,
Lipsită de-ambele puteri de drum?
Şi-n care chip îşi află zilnic hrana,
În starea ei de plâns cum e, sărmana!
Pe când el combina ascunse căi
Pe cari se-ndura Cel-Etern de-ai săi,
Văzu un leu ce-n dinţi un cerb aduse
Şi foarte-aproape lângă vulpe-l puse,
Ş-apoi mâncând de-ajuns, cât a rămas
Pe urma lui, destul şi vulpii fuse.
O, nesfârşit de-ascuns ţi-e blândul pas,
Eternă milă, care-atot prevede!
Iar gândul meu se-nchină adânc, şi crede.
A doua zi veni un corb, purtând
O pradă-n cioc, din care-apoi căzând
(Cu vrere-ori fără, nu ştiu) o bucată,
Fu biata vulpe şi-astăzi săturată.
Şi-aşa din zi pe zi văzu mereu
Cum grije-avea de vulpe Dumnezeu.
Călugărul atunci crezu că-i vine
Lumină nou-a minţii cei divine,
Precum avu şi Paul la Damasc.
- ,,O sfinte Doamne; iată, mă renasc!
Pe-a vieţii mare singur eşti pilotul
Ce duce singur cătră ţintă totul
De-acum te ştiu deplin, căci te-am văzut!
Crezi rău tu cel ce crezi c-a fi-ncrezut
Ar fi credinţa dreaptă-a mântuirii -
De vrei dovezi, urmează-mi povestirii.
Călugărul voi să-i facă deci
Şi lui ca vulpii Tatăl Cel de Veci,
Şi stând la rugă pe genunchi şi-n coate
Să-i poarte Dumnezeu de grije-a toate.
Se-ntinse deci în zdrenţele lui vechi,
Şi-adânc şi-a tras potcapul pe urechi,
Şi-aşa zicea: - ,,Eu îi vestesc mărirea,
Îi cânt pricesne şi-i repet Psaltirea,
Şi-a lui putere-o spui din loc în loc.
De poartă grije-astfel de-un dobitoc,
Pe-atât mai mult de mine El purta-va,
Spre-a-i fi printr-asta mai sporită slava,
De umblă pentr-o vulpe-ascunse căi,
Ce drum va face pentru-aleşii săi!"...
Şi-a stat, şi-a aşteptat, şi-o zi, şi două,
Ori mană ca-n pustiu, ori lapte-n rouă,
Ori ploi de pătârnichi, ori ştiu şi eu
Ce gând avea că-i face Dumnezeu.
Dar n-a venit nici leu si corb, nici mană!
Şi-aşa dorind printr-o minune hrană,
Slăbi pân-a rămas un lemn uscat.
Pe când acum aproape leşinat
De foame-ardea-într-o ultimă răbdare,
Ieşi, dintr-un părete, - aşa se pare,
Un glas zicând: - ,,Bătrân nărod ce eşti!
Pe Cel-Etern vreai tu să-l ispiteşti?
Tu crezi că poţi ştirbi a mea mărire
Precum îmi cânţi, sau nu, dintr-o Psaltire?
Şi crezi tu, vierme ce-ntr-o clipă treci,
Că poţi spori puterea mea de veci
Cu-a ta credinţă? Da, şi-aceasta-ncape:
«Credinţa ta pe tine-o să te scape»,
Dar nu şi-n felul ce tu orb îl vezi
Şi nu cum ţie-ţi place-a şti ce crezi!
Căci e şi-alt adevăr ce-n veci nu trece:
«Credinţa rea poa' să te-nnece!»"
Acum eu zic, călugăre nebun,
La toţi cari mântuirea-n lene-o pun:
Fii leu şi corb, nu vulpe oarbă, biata,
Ce-aşteaptă hrana ca să-i vie gata.
Ca leu lucreaz-agonisind să ai,
Nu duce din cerşire-al vulpii trai.
Şi vezi că ei nevoie-i este-atare,
Dar ce doreşti tu, cel voinic şi tare?
Mergi, prinde prăzi, nu sta un ticălos
Pândind vulpeşte-al altora prisos,
Trăind din ce-ţi azvârl, cum face-un câne!
De poţi, cu braţul tău adună-ţi pâne!
«N-ai lipsă», zici. Aşa zic cei nebuni.
Atunci tu pentru cei ce n-au s-aduni,
Şi pentru-al altor bine tu munceşte.
Mişel e cel ce sieşi îşi trăieşte,
Şi numai lui, dar mult e mai mişel
Acel ce-a altui trud-o fură el!
Ia tu de mână pe-alţii şi-i condu,
Nu cere-a fi condus de alţii tu.
Văzut-ai leul ce-a făcut, şi corbul?
Şi-i ceri lui Dumnezeu milog, ca orbul?
De-acea făptură-i vesel Dumnezeu
În care vede-al luptei bold mereu
Şi care face (chiar fără să ştie)
Şi altora făpturi o bucurie.
Dar cum să fie vesel el de voi?
Mult n-o să-ntrebe el la zi de-apoi
De rugi şi psalmi, ci mai cu dinadinsul:
Cu-a sale fapte la cântar tot insul!
Foarte frumos scrie acest om, Eginald, despre România, am citi cele scrise"pe nerasuflate".
Poezia si ea foarte frumoasã d-le Stefan 1, mi-se pare cunoscută, nu stiu de unde si de cind, poate cind am învățat despre Cosbuc la școală,( sau din vreo carte din timpurile cind citeam mai mult, acum nu mai reușesc). :hi:
Lupul isi schimba parul dar naravul ba,spune un proverb,unii pina mai ieri erau lipiti ca marca de scrisoare de penalii de azi si acum bat moneda ca vezi doamne nu au avut cunostinta de marile furaciuni.Eu cred mai degraba ca au fost dusi in eroare ca propaganda le-a promis ceva :rotfl:.Cosbuc a adus in poeziile sale adevarul gol-golut care azi nu-l mai vedem din cauza prea multelor informatii contradictorii care ni se servesc prin media.,,Noi vrem pamint,, se potrivea epocii Iliescu ,,Mama,, epocii Basescu,cu o tara de mamici si mamicute iar azi se potriveste de minune poezia ,,Imparat si proletar,,.Oare ce ni se potrivi miine,,,.Cu respect ^:)^
Citat din: NYK74 din Martie 07, 2015, 06:42:38 AM
Foarte frumos scrie acest om, Eginald, despre România, am citi cele scrise"pe nerasuflate".
Poezia si ea foarte frumoasã d-le Stefan 1, mi-se pare cunoscută, nu stiu de unde si de cind, poate cind am învățat despre Cosbuc la școală,( sau din vreo carte din timpurile cind citeam mai mult, acum nu mai reușesc). :hi:
Pe vremea comunistilor aceasta poezie (si altele) nu erau incluse in volumele de poezii, ca avea referiri la religie si D-zeu. Eu am citit-o prima data dupa Revolutie. Probabil si tu la fel. Nu stiu daca s-a inclus si in anumite manuale scolare.
Evident ca in manualele scolare se vor introduce alte lucruri care sa avatajeze pe cei de erau ca acel calugar, sa stea la margine de drum si sa primeasca pomana. Ca deh, asa zice in manualul de religie, sa dai pomana bisericii...
Dincolo de toate e importanta informarea fiecarui om, pentru ca prin informare stie ce drepturi are. Lucrurile nu se schimba asa usor pentru ca omul nu se schimba de pe o zi pe alta.
Ma uitam la functionarii de la administratia financiara, au aceleasi metehne ca pe timpul lui Caragiale: te trimit de la un ghiseu la altul ca sa o iei razna si pleci si cu lucrarea nerezolvata. Ei nu raspund daca intarzie, noi daca intarziem platile vom fi obligati la plata de penalitati, dobanzi si asa mai departe. Daca ai o restanta de plata, ei nu emit decizie anuala sa te instiinteze, pur si simplu, "merg pe burta" pana se apropie 5 ani, sa se adune mai mult de plata.
Vad tot felul de aberatii, asa cum este plata CASS pentru toate veniturile, de parca iti asiguri veniturile si nu persoana! In plus, banii din sanatate cine stie pe unde ajung, pentru ca in spitale nu am vazut cine stie ce amenajari deosebite. Acum, dupa raidul DNA, vedem cu totii care era traseul banilor prin Romania. O parte, pentru ca o mare parte inca se scurge in acelasi fel, printr-o retea invizibila.
Si chiar asa, SRI, ca institutie a statului, nu stia de Bica, de Georgescu, Valcu? Sau au pus oamenii compromisi acolo ca sa raspunda la anumite comenzi ? Brusc, peste noapte si-au dat seama ca aia sunt corupti... Chiar nu raspunde nimeni ca aia au fost pusi acolo cu acordul SRI? Exista varianta ca SRI sa propuna ca de acum inainte, avand in vedere precedentul, cererile privind numirile de ministrii sa fie intai vizate de SRI, sau, avand in vedere scaparile, sa solicite dreptul de a face pentru fiecare om politic cate un dosar iar in momentul numirii, acesta sa ajunga pe masa presedintelui, care poate sau nu refuza numirea.
Partea proasta a sistemului este ca avem oameni ca Jipa :"ce Constitutie dom'le!", fost judecator si persoana care facea parte din comisia de examen a magistratilor. Va dati seama ce facea doamna? :D Apara democratia. Aia pe care o formase ea, asa cum avea si senatorul Voicu retea cu judecatorul Costiniu de la Inalta Curte. Partea proasta este ca se acopera unii pe altii pentru ca tot asa s-au tras si in sistem, unul dupa altul. Si cum sa dai jos un sistem facut pe aceste principii? Sa vedem daca nu vor pune botnita DNA ului, ANI si DIICOT ului...
Bine ca Iohanis sprijna justitia. Cine a facut si face magarii sa stie ca-i va veni randul. Pacat ca nu se indreapta si spre recuperarea prejudiciilor. Nu ma incalzeste cu nimic ca unii fac puscarie. Dupa ce ies au de unde trai 3 vieti cu tot cu neamuri din ce au furat.
Ce-ati zice voi daca Serviciile stiu tot, comunica in scris ierarhic, dau informatiile la momentul zero, DAR acolo la varf ai pe unii care folosesc informatia cum vor ei, si sunt atat de tupeisti ca nu dau drumul la informatie acolo unde trebuie si iti mint inclusiv presedintele tarii ca sa ia decizii gresite si ca sa isi faca jocurile agenturilor straine pe care le reprezita si care fac "joc la doua (sau mai multe- de la doua in sus e si mai usor sa faci asta) capete"...
Parca va da alta perspectiva, asa-i?
Sanatate!
Un film util pentru fiecare! Sa intelegem si sa ne intelegem.
https://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2015/03/28/gras-bolnav-si-aproape-mort/ (ftp://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2015/03/28/gras-bolnav-si-aproape-mort/)
Cristel , adresa pusă nu se deschide.Incearca sa o repui din nou.
Cred ca e vorba de asta: https://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2015/03/28/gras-bolnav-si-aproape-mort/
http://youtu.be/uy1__XsvvXE
O societate care vrea sa castige o pozitie respectabila in lume trebuie sa se bazeze pe munca perseverenta si seriozitate. Aceasta munca trebuie sa fie la toate nivelurile si sa nu vina din obligatie ci din constiinta. Bazele se pun din copilarie, din familie. Multi spun ca ei nu mai vor ca sa vada copii lor muncind cum au facut-o ei. Si aceasta nemunca, aceasta 'dolce far niente' incepe din copilarie. Se zice ca la teste internationale s-a constatat ca 40% dintre tinerii de 14 ani din Romania sunt analfabeti functional!! Adica au pierdut atatia ani din viata fara a face munca pe care un tanar trebuie sa o faca la acea reme, adica sa invete! Acum ne laudam cu rezultatele la Bacalaureat, cand ca 2/3 din candidati au luat bac-ul, adica procent mai mare ca anii trecuti. Dar nu se spune ca nivelul de dificultate al temelor de bac a fost mai scazut ca in alti ani. Iar nu se spune ca de fapt cca unul din patru absolventi ai clasei a XII-a nici nu s-a prezentat la bac!, deci au facut liceul fara'finalizare'. Daca adaugam la asta modul cum functioneaza Invatamantul Superior la noi, viitorul este foarte sumbru.
Cel mai batran salariat din Romania (cu poza)
http://harfa.ro/cel-mai-batran-angajat-din-romania-in-timp-ce-sute-de-mii-de-romani-stau-degeaba-pe-ajutoare-sociale-un-hunedoarean-de-99-de-ani-lucreaza-cu-contract-de-munca/
"În țara asta plină de putori și de oameni care așteaptă să li se dea, un bătrân de 99 de ani ne oferă un superb exemplu de ambiție și seriozitate. Ștefan Gros, un cioban din satul Vâlceluța, județul Hunedoara, apropie suta de ani, dar nu vrea nici în ruptul capului să stea acasă și să-și mănânce pensia. Om în putere, Nea Fănică își vede de meseria lui de cioban și lucrează cu contract de muncă la stâna unui om de afaceri din Hunedoara, care îl plătește cu 1.000 de lei pe lună. E cel mai bătrân angajat din România.
"Nepoţii şi copii tăt îmi spun că să mai las mersu' la oi, dar io le-am spus şi le zâc ş-acuma: dacă vreţi să mă omorâţi, nu mă mai lăsaţi să urc cu oile la munte! În martie încep să fete oile şi mă duc la turmă, iar în luna mai urc la stână, pă munte. Pe mine dragostea lui Dumnezeu şi dragostea mea pentru oi şi pentru munte m-or ţinut atâta-n viaţă", a povestit Ștefan Gros în "Glasul Hunedoarei", publicație care a prezentat cazul pe larg, bravo lor!
Pe lângă salariu, Nea Fănică mai ia 400 de lei pensie de agricultor și încă 400 de lei ca veteran de război. A fost la oi de mic. Asta a făcut mereu și asta îi place să facă și acum, la 99 de ani. A trecut prin război, s-a luptat cu ursul, a mers înainte. De-acolo, din vârful muntelui, rezemat în bâta lui de cioban, a înțeles care e treaba cu viața: "Eu am muncit mereu numai bani cinstiți. Pun capul pe cojocul meu, mă culc lângă oi și dorm liniștit. Mă mai deranjează numai ursul când vine".
Harfa.ro se înclină până la pământ în fața acestui cioban de 99 de ani și vă îndeamnă să luați aminte. Dacă tot faceți planuri pentru noul an, lăsați învârtelile și gând pe muncă!"
Fara suparare, am vazut pe mosul asta si este un exemplu bun pentru al da guvernantii. Dupa varsta de pensionare, ti-ai indeplinit datoriile fata de societate si ar trebui sa faci ce doresti din pasiune, nu pentru a castiga un ban sa te intretii. Un om batran nu mai are randamentul unuia tanar. Acum la ciobanit este un caz particular, dar sunt si alte meserii unde un om batran, nu mai are aceiasi randanent si energie ca unul in putere sa le indeplineasca. Referitor la cei tineri care stau pe ajutoare, statul este vinovat. Societatea trebuie sa ajute un om sa isi obtina venitul minim, ca sa se intretina pe el si familia, dar nu trebuie sa il faca cadou. Sa le dea de lucru in folosul societaii dupa pregatirea care o au si prin aceasta sa isi castige existenta, nu sa le dea bani ca sa aiba ce bea si dupa sa se planga ca nu le ajung. Dupa mine inclusiv sa ii ofere o bucata de teren si sa il invete ce sa cultive pe ea, sau cum sa o exploateze pentru a se intretine, ar fi o solutie. Am vazut inca foarte multe terenuri care sunt in paragina fara a produce ceva. De lucru cred ca gasesti oriunde daca privesti cu atentie atat la sat cat si la oras.
Societatea romaneasca e grav bolnava.
Eu am spus de mai multe ori, generatia mea e mult mai slaba decat generatiile ce au terminat studiile cu 10 ani inainte, iar cei ce vin dupa generatia mea sunt si mai slabi.
Ceea ce se intampla in invatamant se va proiecta in aproximativ 10 ani. Ce avem acum ca forta noua de munca, sunt roadele muncii noastre de acum cativa ani. Situatia va fi si mai grea cand cei ce sunt acum studenti/elevi vor termina studiile. Cunosc multi tineri care considera ca fara un salariu de 1000 Euro, masina si telefon de serviciu nu merita sa te ridici din pat . Sigur ca sunt companii care ofera acest pachet salarial insa in putine situatii. Daca unul din generatia lor a dat lovitura, lor li se pare ca trebuie sa fie stare de normalitate un astfel pachet salarial. Ei nu inteleg ca inainte de a cere, trebuie sa oferi ceva care sa echivaleze cu cererea si se amagesc cu ideea ca o companie trebuie sa ii fidelizeze pentru potentialul lor si ca vor face performanta daca vor avea un mediu in care sa poata da randament. Dar sunt lenesi si din pacate vor ca toata lumea sa le dea totul pentru ca lor li se cuvine. Zici ca am fi toti calculatoare si am transfera cunostintele si experienta acumulata in ani de munca apasand un buton. Toate aceste 'deprinderi' se invata din pacate in familie si la scoala. Nici eu nu sunt de accord ca trebuie sa muncesti dupa ce ai iesit la pensie (ca si salariat) dar mai trebuie sa ai si cu cine inlocui un om ce iese la pensie.
In domeniul meu de activitate, prefer sa lucrez cu cei care ies la pensie sau sunt in prag de pensionare decat cu cei ce vin din urma. De la muncitor la manager.
ami pare foarte rau de visurile mele,dar mai ales de visurile voastre(chiar visari) ! tot timpul am fost invatat la scoala(1952-1963) ce mare a fost acest popor si este ?!.si de fiecare data ni-l citau pe Herodot istoricul care-i mentiona pe traci-daci-sciti.insa de fiecare data ni se repeta doar 'prima fila',uitandu-se sa se intoarca(sa se refere) si 'a doua fila' a aceluiasi Herodot ca,desi erau cel mai mare(numeric) popor din antichitate(tracii),totusi acestia niciodata n-au reusit sa se impuna ca popor pentru ca erau extrem de dezbinati si la propriu si la figurat.eu as mai adauga si umila mea parere si constatare,cu extrem de mare regret,ca poporul roman e nascut din DACE CURVE SI PUSCARIASI ROMANI.cei care cunosc cu adevarat istorie precis asi dau seama ce am vrut sa spun.deci ce sperante putem avea dela un asa popor ? SINGURUL LUCRU PE CARE-L ADMIR LA BOZGORI E CA SUNT EXTREM DE UNITI INTRE EI(in orice situatie).NB.nu cred ca va vine sa credeti dar in anii '50 Eminescu nici nu era mentionat ca poet dar mai ales ca prozator vizionar un extrem de virulent critic al clase politice dela acea vreme(Caragiale e 'mic copil' pe langa Eminescu virulentul critic politic al vremii).de altfel din acest motiv,dupa mine,a si fost omorat (personal consider ca a fost primul asasinat politic din vremea moderna a Ro).
Admin edit: * Va rog sa aveti putin mai multa grija la limbajul folosit. Nu trebuie sa jigniti pe nimeni ca sa dovediti ca aveti dreptate sau ca sa va sustineti punctul de vedere. Cand v-ati inscris pe acest forum ati fost de acord cu un regulament. Respectati-l!
Nu vreau sa intru in polemica, nu merita, dar cu siguranta nu cunosti definitia cuvantului bozgor. De la maghiari ai avea mai multe de invatat. Ca o gluma, daca taicatu' era maghiar, poate stiai mai bine sa scrii in romaneste.
Nici eu nu vreau sa intru in polemica cu o 'vulpe'-dat fiind reputatia acestui mamifer in lumea noastra,dar este o contradictie intre:idea de popor ca formare,ca extensie in timp,ca spatiu ocupat de 'puscariasii romani',ca mijloce de interactiune intre cele doua parti,ca areal de 'creatie'.V-am inteles 'umila parere' dar nu am inteles cum ati constatat.
Bistriteanul,cum crezi ca te simti IN TARA TA cand,odata aflandu-ma la Sfantu Gheorghe,ti se spune NEM TO DOM ? de aceea parlamentarii UDMR stiu asa de bine romaneste ? sau se descurca,aceiasi ,mai bine la scris ? gheghe,am constatat studiind originile acestui popor.Admin edit.,scuze daca te-am suparat cu ceva !
PS.in 'nestiinta mea',dupa tine ,poate 'ami traduci' tu ce inseamna BOZGOR.(Bis.)
Citat din: vulpea din Ianuarie 09, 2017, 06:46:30 PM
PS.in 'nestiinta mea',dupa tine ,poate 'ami traduci' tu ce inseamna BOZGOR.(Bis.)
:stop_the_war:
Cu tot respectul, dar atitudinea dumneavoastra este gresita.
La felul in care ati folosit dumneavoastra cuvantul b****r este clar care a fost sensul lui. Probabil vreti sa cautam in DEX si sa vedem ca inseamna maghiar. Stim cu totii ce inseamna acest cuvant in argou si cand se foloseste el.
Eu sunt roman din Ardeal si chiar daca nu sunt de accord cu unele chestii incurajate de lideri politici UDMR nicidata nu folosesc acel cuvant. Mai mult decat atat am stat in secuime la tratament la Praid mai multe luni in ultimii 8 ani si niciodata nu am fost jignit. Mi s-au adresat multi in maghiara insa am zambit si am dat de inteles ca nu stiu limba si imediat discutia s-a purtat in romana.
Daca vrei respect trebuie sa si oferi. Atitudinea dvs. se gaseste doar in zonele unde nu sunt maghiari, celelalte minoritati sunt in numar mic si 'romanismul' atinge cote maxime. Daca ati trai intr-o comunitate in care traiesc si maghiari ati vedea ca majoritatea dintre ei sunt mai corecti cu tara asta decat multi dintre romani.
cu acelasi respect ati raspund : esti complect eronat cu privire la maghiari in ceeace priveste 'densitatea pe cap de locuitor' in Bucuresti.poti sa fi tare uimit daca ai sti ca...ca numar,in Bucuresti sunt mult mai multi decat,culmea, in multe localitati cu etnie 100 % maghiara !te pot contrazice cu experianta proprie:am luat,prin sindicat pe vremea lui Ceasca,bilet familie la tratament in Sovata(cu gandul ne preconceput de a-i cunoaste direct 'acasa la ei' pe maghiari).te asigur ,ca din 12 zile doar 2-3 zile am luat masa (atata am rezistat) dupa care mi s-a facut rau dela mancare incat am fost nevait sa vand la bisnita 2x9 zile(recuoerare cat de cat banii).chiar dela acea data am aflat de 'plansetele' romanilor din zona,dela un calugar(rele tratamente dela maghiari la romani) si mai ales ca inca dela acea data SOVATA ERA CU TOTUL PROPRIETATEA SECURITATII MAGHIARE DIN UNGARIA !!! asta nu mi-o poate contesta nimeni din ceeace am trait pe pielea mea !!! sper ca intelegi despre ce vorbesc.asta sa insemne BOZGOR ?
PS.si ultimul pe aceasta tema:am facut armata la Caransebes,la batranete(10 ani dupa ce am terminat facultatea)bineinteles la o companie TR.eram 30 oameni la TR din care 10 unguri.afla ca astia 10 au 'razbit'pe ceilalti 20 prin nesociabilitate si atitudine ostila,desi la acea data si in acea oerioada de TR nici macar n-am apucat sa ne manifestam vreo ostilitate dintr-un anumit motiv(aram toti in aceeas'galeata' de disconfort si totusi...).poate totusi vezi care-i diferenta dintre romani si maghiari(unii 'inadmisibil' de toleranti-romanii si ceilalti 'inadmisibil' de intoleranti,fara motiv, -maghiarii).si despre ce mai vorbim ? sper ca nu ai uitat agrsivitatea extrema a minoritatii maghiare fata de romani la Tg.Mures/1990.
Sunt de parerea lui Ciucur. N-am cunoscut prea multi unguri, dar cei cunoscuti mi-au parut chiar OK. Am avut si cativa colegi de facultate, chiar de camera, si ne-am inteles foarte bine. A trebuit sa imi plombez o masea si eram in secuime. Doctorita, unguroaica, si-a dat tot interesul. Ba imi amintesc de o faza, ca sa vada bine unde lucra mi-a tras capul aproape de pieptul ei (eram tineri amandoi) si mi-a spus "mushca una!" (voia sa spuna sa inchid odata gura, ca sa se muleze plomba inca neintarita sa se potriveasca cu maseaua opusa). A fost una din cele mai bine executate plombe.
Eu zic ca e nevoie de intelegere. Sigur ca la maghiari le mai placea daca romanii trebuiau sa invete limba lor si nu invers. De asemenea daca ei luau deciziile principale macar in ceea ce ii priveste si sunt mai nemultumiti decat romanii cand vad ca tara este condusa prost. Pe de alta parte am vazut emisiuni de folclor organizate de Vitalian Vaida, unele in localitati cu populatie mixta si surprinzator de multi maghiari participau la acele serbari si se distrau alaturi de romani. Extremisti sunt de ambele parti si ar trebui ca fiecare parte sa isi tempereze extremistii.
In 2012 am trecut prin secuime in drum spre o conferință la Cluj. La Târgul Secuiesc am alimentat masina cu benzina. La benzinarie nu voia sa imi ia banii pentru ca vorbeam in romana! După ce am început sa imi arat nemultumirea si sa ma enervez omul mi-a luat banii. Problema nu era ca nu intelege romana ci ca ma ignora total si nici nu voia sa comunicam. Am fost in Germania. Daca le spuneam ca nu inteleg germana imediat imi gaseau o limba in care sa comunicam. La iesirea din Reghin ne-am cazat. La momentul cazarii era o caldura in camera. Pana dimineața cred ca se facusera 15 grade. Au taiat caldura. Cand am coborât la receptie, in holul central statea unguroaica in tricou. La intoarcere, in Miercurea Ciuc ne ratacim. Era ora 12 noaptea si putina lume pe strada. Am intrebat vreo 5 oameni care e drumul spre Bacău si mi s-a raspuns sec si ignorant in maghiară "Nu inteleg romana! " si plecau mai departe. Nici macar nu se straduiau sa inteleaga. A 6-a persoana pe care am întâlnit-o era un betiv. De cum l-am văzut cum merge i-am zis sotiei "Asta-i roman!". Desi era asa de beat ca trebuia sa se sprijine de masina ne-a explicat corect cum iesim din Miercurea Ciuc. La intrebarea sotiei daca sa il luam in seama si sa urmam indicatiile lui i-am zis ca nu am ce face pentru ca era singurul care ne vorbise in romana. Am mai fost si vara aceasta la Baia Mare si am oprit in secuime la un magazin de tara care avea si o terasa in fata. La mese doi romani beau de zor. Vânzătorul maghiar mi-a vorbit in romana (stricata ce-i drept) si nu au fost probleme. Pe de alta parte, in secuime am vazut multe drapeluri tricolore arborate la casele romanilor si niciun drapel maghiar sau secui. Trageti voi concluzia care trebuie.
Citat din: oroles din Ianuarie 10, 2017, 08:11:41 AM
In 2012 am trecut prin secuime in drum spre o conferință la Cluj. La Târgul Secuiesc am alimentat masina cu benzina. La benzinarie nu voia sa imi ia banii pentru ca vorbeam in romana! După ce am început sa imi arat nemultumirea si sa ma enervez omul mi-a luat banii. Problema nu era ca nu intelege romana ci ca ma ignora total si nici nu voia sa comunicam. Am fost in Germania. Daca le spuneam ca nu inteleg germana imediat imi gaseau o limba in care sa comunicam. La iesirea din Reghin ne-am cazat. La momentul cazarii era o caldura in camera. Pana dimineața cred ca se facusera 15 grade. Au taiat caldura. Cand am coborât la receptie, in holul central statea unguroaica in tricou. La intoarcere, in Miercurea Ciuc ne ratacim. Era ora 12 noaptea si putina lume pe strada. Am intrebat vreo 5 oameni care e drumul spre Bacău si mi s-a raspuns sec si ignorant in maghiară "Nu inteleg romana! " si plecau mai departe. Nici macar nu se straduiau sa inteleaga. A 6-a persoana pe care am întâlnit-o era un betiv. De cum l-am văzut cum merge i-am zis sotiei "Asta-i roman!". Desi era asa de beat ca trebuia sa se sprijine de masina ne-a explicat corect cum iesim din Miercurea Ciuc. La intrebarea sotiei daca sa il luam in seama si sa urmam indicatiile lui i-am zis ca nu am ce face pentru ca era singurul care ne vorbise in romana. Am mai fost si vara aceasta la Baia Mare si am oprit in secuime la un magazin de tara care avea si o terasa in fata. La mese doi romani beau de zor. Vânzătorul maghiar mi-a vorbit in romana (stricata ce-i drept) si nu au fost probleme. Pe de alta parte, in secuime am vazut multe drapeluri tricolore arborate la casele romanilor si niciun drapel maghiar sau secui. Trageti voi concluzia care trebuie.
Singura concluzie pe care o pot trage este că politica față de această minoritate a fost eronată.
Am întâlni maghiari de un șovinism extrem dar și maghiari care nu putea vorbi în românește dar își dădeau și cămașa de pe ei că să te scoată din necaz.
Îmi pare rău că nu am locuit în Transilvania decât puțin timp și nu am reușit să învăț decât expresii puține in ungurește. Faci o mare cinste cuiva să îi vorbești în limba lui măcar câteva cuvinte fie maghiar, tătar, bulgar, rus lipovean, hahol, sârb, turc. Așa cum ne-ar placea și nouă că cineva sa ne vorbească în românește câteva cuvinte dacă am trai pe alte meleaguri..
Am avut colegi de armată și facultate maghiari, băieți extraordinari, atât ei cât și familiile lor, la cei pe care am avut plăcerea să le cunosc.
Am avut colegi în stagiatură maghiari, cu care m-am înțeles foarte bine, săritori la nevoie, chiar fără să le fi cerut ajutorul, doar dacă vedeau că ești într-un impas, îți ofereau sprijinul lor.
De asemeni, am avut colaboratori de etnie maghiară, cât am lucrat la proiectări la cald, având ca beneficiar IMU Marghita.
Băieți de nota 10+, respectuoși, civilizați! Am fost invitat în casa lor și m-am simțit ca acasă.
Am prieteni în Ardeal, inclusiv în secuime, oameni de nădejde, cu care poți discuta orice.
Așadar a generaliza niște experiențe personale nefericite, e o mare eroare.
Uscături sunt de ambele părți !
Am facut scoala in Sibiu 2 ani si am avut un singur coleg maghiar. Era sociabil,vorbea bine romaneste.Dupa ani a trebuit sa merg la un curs la scoala din Sibiu,m-am reintilnit cu acel coleg, binevoitor ungur si m-a invitat sa stau la el cit sint la cursuri.Prima impresie care am avut-o cind am intrat in casa prietenului meu a fost ca intru intr-o gradinita atit de multi copii avea.Toti stiau romaneste cit de cit ma intelegeam cu ei bine.Mi-am cerut scuze ca nu am stiut ca are atitia copii si cu prima ocazie cind am iesit in oras am cumparat bumboane si portocale pentru copii. Nu mi-a placut mincarea lor ca in toate adauga zahar indiferent ce mincare este.Cu alta ocazie a venit el la mine in Bucuresti si l-am gazduit.L-am tratat ca pe un bun prieten cu ce aveam mai bun citeva zile.La plecare m-a rugat sa-l imprumut cu o suma de bani sa faca ceva cumparaturi si imi va trimite banii cind ajunge acasa, nu i-am mai primit niciodata.De asemenea am fost de multe ori la Sovata la bai am intilnit unguri foarte cinstiti dar si multi neseriosi. Asa ca si la ei ca si la noi ,, nu exista padure fara uscaturi,, . Cu respect ^:)^ :bzz:
Nu imi aparține dar mi-a placut:
Csaby din Tirgu Secuiesc se casatoreste cu o romanca. Pentru noaptea nuntii tatal ii da sfaturi.
– Copile, cand ajungi in fata usii cu mireasa sa-l iei in brate se vada che ungurul e PUTERNIC, intri in comera si-l arunci pe pat cu dispret ca se vada che ungurul e MANDRU, apoi te dezbraci ca se vada che ungurul e si FRUMOS... si apoi stii tu ce trebuie fecut la el.....
– Bine tata, zice tanarul.
A doua zi tatal il intreaba:
– No, cum fecut aseara?
– Am luat in brate in fata usii se vada che ungurul e puternic, am aruncat cu dispret pe pat se vada che-i si mandru, m-am dezbracat sa vada che ungurul e frumos si apoi fecut labo in fata ei!
– Esti nebun! De ce fecut asta?
– Se vada che ungurul e INDEPENDENT si AUTONOM.