Forum discuții apicole Apiardeal

STUPINE => ŞTIAŢI CĂ‚...? => Subiect creat de: POSTASUL din Februarie 09, 2012, 02:19:20 PM

Titlu: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 09, 2012, 02:19:20 PM
                                                                                                                                                                                                                                                                                                               http://www.posta-romana.ro/                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     http://stiati-ca.com/posta-romana-stiati-ca/
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: D006 din Februarie 09, 2012, 02:34:14 PM
..:))..

ceva tot in ciclul "Stiati ca"..pentru POASTA ROMANA, de fapt pentru cei care au condus posta, de citiva ani incoace..:))

..stiati ca, in ultimii ani toti cei care au fost la conducerea Postei Romane au furat de au rupt, incheind tot felul de contracte paguboase pentru institutia care o conduceau, dar se profitabile pentru buzunarul propriu...?..
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 11, 2012, 04:47:48 PM
Citat din: barabasl din Februarie 11, 2012, 04:16:53 AM

...in prezent Posta Romana numara peste 30000 de angajati? Numarul subunitatilor postale de pe teritoriul tarii este de 55000, distribuind aproximativ 11 milioane de trimiteri saptamanal.

ciudat, in medie un postas (angajat) lucreaza in 1,83 subunitati  :)
in toata tara sunt  maxim 11 mii  de postasi   si  sa mai fie 7-8 mii de oficianti , manuitori de valori etc.  . dar pana la 35 de mii ce sunt ??? TESA si cate 5-6 directori  pe unitate cu secretare aferente  cu cei ce aduc cafeaua cu cei ce o racesc   , aaaa era sa uit de directorii PDL la nivel inalt adica de judet si bineinteles pana la Bucuresti  etc , pentruca  acesta guvernare a politizat pana in maduva oaselor toate institutiile statului
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: prisecarul din Februarie 11, 2012, 04:51:40 PM
Citat din: barabasl din Februarie 11, 2012, 04:16:53 AM

...i Numarul subunitatilor postale de pe teritoriul tarii este de 55000,

ciudat, in medie un postas (angajat) lucreaza in 1,83 subunitati  :)
cred ca este o greseala. poate 5500 de unitati!
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 11, 2012, 05:03:26 PM
Citat din: prisecarul din Februarie 11, 2012, 04:51:40 PM
Citat din: barabasl din Februarie 11, 2012, 04:16:53 AM

...i Numarul subunitatilor postale de pe teritoriul tarii este de 55000,

ciudat, in medie un postas (angajat) lucreaza in 1,83 subunitati  :)
cred ca este o greseala. poate 5500 de unitati!
reteaua postala inregistra un numar de 5816 unitati si  subunitati postale, ca urmare a deciziei de comasare",
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: pharaonu75 din Februarie 11, 2012, 06:30:58 PM
Ar mai fi ceva interesant de spus despre istoria Postei Romane!
La un moment dat si S.O.Vantu dorea sa faca parte din aceasta istorie... la fel cum face parte si din istoria a sute de mii de romani carora le-a "administrat" economiile in niste centre off-shore! :rotfl: :rotfl:
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: sherifu dan din Februarie 11, 2012, 06:38:54 PM
Posta Romana a acumulat pierderi de 72 milioane euro  :lol:
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 11, 2012, 06:48:16 PM
Citat din: sherifu dan din Februarie 11, 2012, 06:38:54 PM
Posta Romana a acumulat pierderi de 72 milioane euro  :lol:
asa este cum spuneti dar trebuia sa intrebati in ce perioada si a carei guvernari  si bineinteles al carui presedinte care a semnat acel act sau lege  precum posta nu ar mai avea dreptul sasi transporte valorile  ; deci  sau semnat acele contracte frauduloase care au adus posta in situatia de fata
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: sherifu dan din Februarie 11, 2012, 07:09:32 PM
Group 4 Securicor, daca nu ma insel asta e firma care a papat multi bani cu transportul banilor si a corespondentei, incasa 8 lei pe km. Stiu asta pt ca am un verisor care a lucrat ca sofer pe o astfel de masina iar acum e sofer pe un harb de papuc al postei, a fost nevoit acum sa cumpere 2 cauciucuri de iarna din banii lui ca sa poata circula pe timp de iarna. Contractul cu aceasta firma a fost incheiat in timpul guvernarii lui Tariceanu daca nu ma insel. Dar mai stiu ca in timpul campaniei prezidentiale din 2009 au fost organizate petreceri unde erau adunati angajatii postei carora li se spunea sa voteze cu chiorul ca altfel cumpara Vantu posta si e de rau.
Acum s-a vazut cu cine a rau, salarii taiate, restructurari si toate cele
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 11, 2012, 07:15:18 PM
vad ca cunoasteti bine situatia postei , adevarat tot ce ati zis   :nod:
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: sherifu dan din Februarie 11, 2012, 07:20:49 PM
Am rude care lucreaza in cadrul acestei companii, un cumnat si mai multi verisori
Adevarul e ca e cam dezastru si frica . Nu ai voie sa zici ceva de rau de Chior sau de pdl ca te zboara afara plus salariile de mizerie
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: pharaonu75 din Februarie 11, 2012, 07:31:05 PM
Citat din: sherifu dan din Februarie 11, 2012, 07:20:49 PM
...
Adevarul e ca e cam dezastru si frica . Nu ai voie sa zici ceva de rau de Chior sau de pdl ca te zboara afara plus salariile de mizerie

Asa este peste tot in sistemul bugetar!
Si asa va fi in continuare, chiar daca vin ceilalti!
Cui crezi ca i-ar conveni sa fie la conducere si aia de sub el sa comenteze??
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 11, 2012, 07:32:25 PM
da,  tin tare si sus ca iei neau salvat de la nustiuce dezastru , ca au dizolvat acele contracte frauduloase , parca nu tot iei au semnat aceste contracte sub oranduirea Tariceanu 
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 11, 2012, 07:43:19 PM
    Poşta de pe meleagurile româneşti este cunoscută încă din Evul Mediu. Ea a fost înfiinţată din nevoia de a transmite poruncile voievozilor pâna la limitele teritoriului aflat în stapânirea lor. Curierii domnului se slujeau de cai, pe care locuitorii satelor şi oraşelor tranzitate erau obligaţi să-i pună la dispoziţie.


    Primul document privind existenţa serviciilor poştale pe teritoriul ţării noastre este "Hrisovul" dat de domnitorul Mircea cel Batrân, în anul 1399, la Giurgiu. Prin acesta, localităţile erau obligate să pună la dispoziţia curierilor domneşti mijloace de transport, cai şi căruţe pe două roţi, numite olace. La începutul ei, poşta cuprindea mai ales serviciul de transport al călătorilor şi al corespondenţei oficiale a domnilor şi marilor dregători.


    În a doua jumatate a secolului al XVIII-lea, domnitorul Constantin Mavrocordat stabileşte ca toţi curierii să treacă la stat, cu toate cheltuielile. Se construiesc localuri pentru călători şi funcţionari - aşa numitele hanuri de poştă, grajduri pentru cai şi se acceptă şi călătoria publicului cu poştalioanele, contra unei taxe. Până la Revoluţia din 1848, poştele au fost arendate unor particulari, de regulă pentru perioade de câte 3 ani.


    După 1850, în oraşele de reşedinţă administrativă, staţiile de poştă orăşeneşti au fost transformate în birouri poştale. În acea perioadă existau 30 de curse poştale, cu staţii de poştă, al căror punct nodal era Craiova. Din anul 1852 este organizat serviciul de corespondenţă pentru particulari, sub supravegherea Ministerului de Finanţe.


    Între anii 1857-1862 se introduce, etapizat, monopolul de stat asupra activităţii de poştă. La 12 noiembrie 1857, o comisie întrunită la Iaşi a hotărât introducerea timbrelor poştale pe teritoriul Moldovei. Au fost tipărite cu o presă manuală, bucată cu bucată, patru valori ale primei emisiuni "Cap de bour", pusă în vânzare pe data de 22 iulie 1858.


    La 23 iulie 1862, a fost emis Decretul 527 privind unificarea administraţiilor poştale din Moldova şi Muntenia, măsură realizată începând cu 1 august 1862. În urma unificării, conducerea direcţiei generale a fost încredinţată lui Panait Sevescu, care din decembrie 1860 ocupa aceeaşi funcţie şi în Muntenia.


    Perioada poştei moderne a început în 1864, când domnitorul Alexandru Ioan Cuza a unit serviciul poştal cu cel telegrafic, la care, în 1893 s-a adaugat şi serviciul telefonic, luând naştere simbolul PTT. Aceasta decizie a fost luată în şedinţa Consiliului de Miniştri, care a avut loc în ziua de 29 august 1864, şedinţa desfăşurată sub conducerea Domnitorului Alexandru Ioan Cuza. În calitate de director general al poştelor şi telegrafelor, a fost numit maiorul Cezar Librecht, care ocupă funcţia de inspector general al telegrafelor încă din luna mai 1859.


    Prima lege de organizare a ramurii de comunicaţii purtând denumirea de "Lege telegrafo-poştală" a intrat în vigoare la 1 ianuarie 1865, dată de la care a fost reglementată şi situaţia personalului, prin statut propriu.


    La 1 mai 1865, se introduce serviciul abonamentelor prin poştă la presa din ţară şi străinatate, administraţia poştală percepând un comision fix de 10% din costul abonamentului, plus cheltuielile de expediere a sumelor şi francarea trimiterilor. Tot în anul 1865, este organizat serviciul de poştă rurală, care asigura legătura între comune, prin curse de factori. Se înfiinţează câteva sute de circumscripţii rurale, grupate în jurul unor oficii poştale.


    În luna august, se înfiinţează în Bucureşti încă patru birouri de poştă, sucursale ale biroului existent, noile birouri fiind amplasate în Calea Craiovei (Calea Rahovei), Calea Moşilor, Calea Mogoşoaiei (Calea Victoriei) şi Strada Belvedere.


    La 1 iulie 1871, intră în vigoare prima lege de organizare a personalului, însoţită de "Regulamentul pentru fixarea atribuţiunilor funcţionarilor telegrafo-poştali".


    La 16 februarie 1874, se înfiinţează "Biroul statistic al poştelor şi telegrafelor" pe lângă divizia contabilităţii.


    Cu începere din 1 mai 1874, intră în vigoare "Legea pentru serviciul de poştă rurală", care a avut ca efect imediat înfiinţarea unui număr de 115 birouri poştale rurale.


    În perioada 15 septembrie - 9 octombrie 1874, la Berna se desfăşoară primul Congres Poştal în cadrul căruia s-a decis crearea Uniunii Poştale Universale, România fiind unul dintre cei 22 de membri fondatori ai organizaţiei. La acest Congres, România a fost reprezentata de George Lahovari, director general al poştelor şi telegrafelor.


    La 28 martie 1875 se înfiinţează primul serviciu de poştă ambulantă pe relaţia Bucureşti-Itcani, iar în anul 1876, pe relaţia Bucureşti-Varciorova.


    După anul 1883, se introduc primele planuri de îndrumare pe linie de cartare, timbrele porto şi serviciul de încasări şi mandatul telegrafic.


    În anul 1894, după modelul unor clădiri similare din occident, începe construcţia Palatului Poştelor, care va fi dat în funcţiune în anul 1900.


    În anul 1925, adminstraţia PTT a preluat exploatarea unei noi ramuri de telecomunicaţii, radiotelegrafia (comunicaţiile radioelectrice, cum se zicea pe atunci), fiind adaugată o nouă literă simbolului care a devenit PTTR. În perioada interbelică, administraţia de poştă şi telecomunicaţii a fost trecută în cadrul Ministerului Lucrărilor Publice şi Comunicaţiilor, structura organizatorică fiind, iniţial bazată pe direcţii regionale.


    În anul 1938, constatând faptul ca Administraţia PTT se afla într-o stare de deficienţă, au fost adoptate trei legi fundamentale, prin care s-a reorganizat activitatea în spirit comercial: legea de organizare, legea de exploatare şi legea pentru statutul personalului.


    În anul 1955, a fost promulgat Decretul nr.197 prin care era stabilit obiectul de activitate al ramurii de poştă şi telecomunicaţii, fiind din nou consfinţit monopolul absolut al statului în acest domeniu.


    După anul 1989, au avut loc profunde transformări în administraţia centrală a statului, reflectate în ramura noastră prin înfiinţarea Ministerului Poştelor şi Telecomunicaţiilor, denumit ulterior Ministerul Comunicaţiilor.


    La nivel central, pentru conducerea activităţii operaţionale, a fost creată în luna septembrie 1990 Regia Autonomă "ROMPOSTTELECOM", care a funcţionat pâna în luna iunie 1991, prin această măsură fiind realizată separarea între organul de reglementare şi operatorul serviciilor.


    Prin Hotărârea nr. 448 din luna iunie 1991, Guvernul României dispune desfiinţarea R.A. "Romposttelecom" şi separarea activităţilor prin înfiinţarea a patru regii autonome, şi anume: R.A. Poşta Română, R.A. RomTelecom, R.A. Radiocomunicaţii şi Inspectoratul General al Radiocomunicaţiilor.


    Prin Hotarârea nr.371 din luna iulie 1998, Guvernul României a dispus transformarea R.A. Poşta Română în societate comercială, cu denumirea Compania Naţională "Poşta Română" S.A. Prin aceeaşi hotărâre, a fost stabilit "Actul constitutiv" al C.N. Poşta Română S.A. (anexa la H.G.
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 12, 2012, 12:10:05 PM
Lichidarea Romaniei la pret de sold: faza privatizarii Postei Romane
Razvan Mustea, noul Ministru al Comunicatiilor: Preocuparea noastra principala e privatizarea Postei prin majorare de capital care tr :mad: ebuie sa se intample pana la sfarsitul lunii iunie 2012

Mai copil de securist ,cum sa vinzu tu Posta !e a matii?
Va mai aduceti aminte ca una din promisiunile lui Basescu in timpul campaniei a fost ca NU SE PRIVATIZEAZA POSTA?
baga baubaul cu Vantu care ia posta...aoleu daca o iau Vantu sau Voiculescu ...parca asa spunea Basescu in 2009

O vindeti si pe asta, nenorocitilor!
De ce n-o faceti voi profitabila?

Pașii fatali continuă cu noul guvern: privatizarea Poștei Române. De fapt privatizarea României sau, vânzarea ei. POSTA ROMANA are active foarte mari, distribuite in toata tara, o avere formidabila.Privatizarea prin majorare de capital nu inseamna nici un banut in visteria statului, este o smecherie ieftina a clientelei politice  , e  de neinteles privatizarea in aceasta perioada, ar trebui sa nu se mai privatizeze nimic pana dupa alegerile generale  :mad:  :mad:
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: D006 din Februarie 12, 2012, 08:13:31 PM
  Eu sunt de acord cu privatizarea Postei Romane dar sa fie cumparata de Deutsche Post !  Pentru cine nu stie Deutsche Post este o companie postala privata cu 500000 angajati...
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: orbanstefan64 din Februarie 12, 2012, 08:22:45 PM
iar sa ne cumpere altii ... ce?? noi sintem handicapati?????
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 12, 2012, 08:32:46 PM
Citat din: orbanstefan64 din Februarie 12, 2012, 08:22:45 PM
iar sa ne cumpere altii ... ce?? noi sintem handicapati?????
Fanele trebuie totul vandut !! la cei  buna posta  sau ce a mai ramas prin tarisoara asta?? ce ne trebuie noua profit !!lasa ca o sa faca altii   din afara tarii   , , gandaci de coloradoo''
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: stefan1 din Februarie 13, 2012, 03:36:02 AM
  Ne meritam soarta daca nu stim sa ne gospodarim!!! Cum sa tolerezi firme-capusa pe langa toate firmele de stat? Cum de directorii cu salarii la care omul de rand nici nu viseaza, nu lupta pentru prosperitatea intreprinderii pe care o conduce, ci incheie cu terti contracte paguboase, fara a fi tras de nimeni la raspundere. Mai este si politica preturilor. Pana este de stat, preturile produselor sau serviciilor facute de firmele de stat sunt politic tinute sub limita de rentabilitate. Imediat ce vine un privat mareste pretul si dinr-odata, peste noapte, compania a devenit rentabila. Asa s-a intamplat cu Telefoanele, asa s-a intamplat cu Cimentul, asa s-a intamplat cu Petrolul si carburantii. Asa se va intampla si cu Energia Electrica. Parca nimeni acolo sus nu vede nimic in viitor, doar de pe azi pe maine si nu vede nimic pentru un bine comun ci doar pentru el si gasca sau partidul lui!!!
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: D006 din Februarie 13, 2012, 07:44:20 AM
  Un om simplu daca are o firma si aceia inregistreaza pierderi incearca pe scurt timp sa o redereseze , daca nu reuseste scapa urgent de "mort" din batatura.
  La fel trebuie sa se intample si la stat , nu reuseste sa administreze o afacere sa scape de gaura neagra . Voi nu intelegeti ca toate pierderile inregistrate de companiile de stat sunt platite de noi toti contribuabilii ?. De ce sa platesc eu datoriile de la Posta , CFR , Compania Huilei ????
  Voi stiti ca acum cand mergeti la benzinarie la fiecare litru de benzina platiti si cativa centi pentru datoria de la Bancorex ????
   Cat priveste Posta Romana , mi-e grata de serviciille lor asa ca prefer serviciile de curierat care sunt mult mai prietenoase si mult mai rapide .
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: pharaonu75 din Februarie 13, 2012, 09:36:41 AM
Citat din: dragos2006 din Februarie 13, 2012, 07:44:20 AM
... prefer serviciile de curierat care sunt mult mai prietenoase si mult mai rapide .

Nu-i mai lauda atat, ca si de la firmele de curierat au disparut colete, sau au ajuns la destinatie deteriorate sau chiar distruse.
Sa nu mai vorbim de termenul de livrare, cand de multe ori ti se spune un termen si constati ca este depasit cu 2-3 zile.
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: Ozzy din Februarie 13, 2012, 12:58:41 PM
Citat din: dragos2006 din Februarie 13, 2012, 07:44:20 AM
  Un om simplu daca are o firma si aceia inregistreaza pierderi incearca pe scurt timp sa o redereseze , daca nu reuseste scapa urgent de "mort" din batatura.
  La fel trebuie sa se intample si la stat , nu reuseste sa administreze o afacere sa scape de gaura neagra . Voi nu intelegeti ca toate pierderile inregistrate de companiile de stat sunt platite de noi toti contribuabilii ?. De ce sa platesc eu datoriile de la Posta , CFR , Compania Huilei ????
  Voi stiti ca acum cand mergeti la benzinarie la fiecare litru de benzina platiti si cativa centi pentru datoria de la Bancorex ????
   Cat priveste Posta Romana , mi-e grata de serviciille lor asa ca prefer serviciile de curierat care sunt mult mai prietenoase si mult mai rapide .

Ai mare dreptate dar al dracului mort cum iese din batatura statului zburda
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: stefan1 din Februarie 13, 2012, 10:57:29 PM
Citat din: dragos2006 din Februarie 13, 2012, 07:44:20 AM
  Un om simplu daca are o firma si aceia inregistreaza pierderi incearca pe scurt timp sa o redereseze , daca nu reuseste scapa urgent de "mort" din batatura.
  La fel trebuie sa se intample si la stat , nu reuseste sa administreze o afacere sa scape de gaura neagra . Voi nu intelegeti ca toate pierderile inregistrate de companiile de stat sunt platite de noi toti contribuabilii ?. De ce sa platesc eu datoriile de la Posta , CFR , Compania Huilei ????
  Voi stiti ca acum cand mergeti la benzinarie la fiecare litru de benzina platiti si cativa centi pentru datoria de la Bancorex ????
   Cat priveste Posta Romana , mi-e grata de serviciille lor asa ca prefer serviciile de curierat care sunt mult mai prietenoase si mult mai rapide .

  Se vede ca noi nu invatam nici din propriile greseli! Am vandut compania de telefonie pe mai nimic, dupa ce pe ultima suta de metri aproape am dublat tatifele (dupa ce evaluarea firmei s-a facut la vechile tarife). Odata cu ea am dat un numar foarte mare de sedii, cu o foarte mare valoare. Dupa ce au preluat-o, grecii au marit in continuu tarifele, sa nu mai vorbesc de liniile securizate, pentru care acum institutii ale statului le plateste sume foarte mari. Sa nu vosbesc de castigurile foarte mari pe care le-a primit telefonia fixa pentru convorbirile de pe retelele de telefonie mobila pe fix, unde au profitat la maxim pana s-au generalizat retelele de telefonie mobila si pana cand Europa a insistat sa se limiteze taxele pentru convorbirile intre diferitele retele.
   Daca Posta se va privatiza, pretul va fi o mica parte din valoarea imensa a fondurilor fixe pe care le detine. Cine o ia ar avea tot interesul sa o falimenteze, sa profite de atatea proprietati pe tot cuprinsul tarii. Fara concurenta Postei de stat, abia atunci firmele de curierat vor putea sa-si impuna tarife dupa bunul plac.
  Daca noi am fi avut acum o fabrica de ciment de stat, sunt convins ca pretul cimentului ar fi fost doar jumatate din cat este acum si ca firmele straine de la noi ar fi vandut la acel pret fara a fi in pierdere. In ultimii 20 de ani s-a construit la noi foarte mult, si una din cauzele pentru care la noi costurile acestor lucrari sunt asa de mari este si pentru ca avem unul din cele mai mari preturi la ciment.
  Ce sa mai vorbesc de benzina si motorina, noi care suntem dintre putinele tari europene care inca mai au resurse de petrol si gaze?
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 13, 2012, 11:13:45 PM
donu Stefan  ati spus exact cum stau lucrurile nici nu se putea mai bine , totul e averea postei   , averea tarii  ce a mai ramas  ; terenurile si cladirile  , centrale si ultracentrale  , nu intereseaza pe nimeni cum functioneaza  ,sunteti singurul care a gandit cum a trebuit  :bravo:  :hi:
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Februarie 25, 2012, 12:09:35 PM
http://www.antena3.ro/romania/10-tone-de-alimente-donate-de-posta-romana-pentru-trei-sate-din-buzau-156846.html
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Martie 03, 2012, 11:48:46 PM
anunt importantAti auzit ca Posta Romana a trebuit sa-si retraga timbrele pe care tocmai le scosese?
- Nu! De ce?
- Erau cu Basesc si oamenii nu stiau pe care parte sa scuipe.
  :rusine:
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: bismark din Martie 04, 2012, 07:43:43 PM
     Cine-i cu el sa-l linga si pe o parte si pe alta pina vor ramine numai cu linsul. =)) =)) =))
Titlu: Re: Din istoria Posta Romana
Scris de: POSTASUL din Martie 11, 2012, 08:35:26 PM
viata de postas (http://www.youtube.com/watch?v=k7qlTUXhIME#)