Pana acum am fost invatati sa producem si mai putin sa comercializam. Dar pentru a vinde bine un produs trebuie sa prezinti si o hartie cu explicatii pentru produsele respective .
Cum ar trebui sa arate un fluturas atasat orcarui produs apicol ? sau mai bine zis , ce text sa contina ?
Vad ca incet-incet iti lansezi afacerile la scara mare... :) ceea ce este foarte bine!
Nu stiu daca este chiar ceea ce doresti, insa documentul urmator iti poate fi de folos...SPER!
:hi: :hi: :hi:
marketing.pdf - 327.9 Kb (http://fisierulmeu.ro/539Y5WIYA060/marketing-pdf.html)
Si daca platesc un euro ce se intampla ?
Eu ma refer stric la mesaj pentru produsele apicole !
Citat din: dragos2006 din Septembrie 12, 2010, 07:52:12 PM
Si daca platesc un euro ce se intampla ?
Eu ma refer stric la mesaj pentru produsele apicole !
Pentru ce sa platesti un euro? Se descarca gratis... Cer aia de la fisierulmeu bani pt descarcat? Stiam ca se descarca gratis... Mai incearca!
Documentul contine un fragment de plan de marketing al firmei, strict cu referire la reclama, publicitate, etc.
"Strategii de marketing si promovare a
produsului"
Eu cred ca merita citit! Contine si ce vrei tu, insa nu sloganul in sine, ci idei si modalitati de elaborare a unui slogan... te lasa pe tine sa inventezi ceva!
Daca mai cer aia 1 euro ti-l voi trimite pe mail!
Daca vrei sa faci un pustiu de bine trmite-l la dragosgavrila2006@yahoo.com . Pe respectivul site gasesc numai bazaconii gen rumy , etc.
Mailul a fost trimis! :hi: :hi:
Multumesc pentru referat , m-ai pus cu burta pe carte ! :hi:
Citat din: pharaonu75 din Septembrie 13, 2010, 11:58:06 AM
Mailul a fost trimis! :hi: :hi:
Imi trimiti si mie, te rog? merci ... :hi:
romanadi2006@yahoo.com
Foarte bun referatul si daca autorul ne ingaduie as aduce in discutie unele notiuni de marketing.
CARE ESTE GRUPUL TINTA ?
Vindem produsele apicole doar ca remedii naturiste sau ca alimente?
Le vindem doar persoanelor cu probleme de sanatate sa ne adresam la intreaga populatie ?
Pai ambele sunt grupuri tinta....numai ca abordarile le faci separat, pe fiecare grupa de consumatori in parte...intr-un fel te adresezi maselor largi (aliment...) si intr-alt fel celor bolnavi sau (doar) interesati de o viata sanatoasa...
Imi trimiti si mie, te rog? merci ... :hi:
romanadi2006@yahoo.com
[/quote]
Scuze de intarziere... am trimis mailul! :hi:
Citat din: dragos2006 din Septembrie 17, 2010, 05:33:44 PM
CARE ESTE GRUPUL TINTA ?
Grupul tinta este grupul format din potentialii clienti...
Cum spunea si flavius, pentru fiecare grup in parte trebuie sa iti adaptezi oferta, reclama, modul de abordare...
Daca te adresezi unor bolnavi pe care i-ar putea ajuta marfa ta, atunci abordezi reclama din aceasta perspectiva, prezentand-o ca pe un medicament...folosindu-te de orice te poate ajuta pentru a convinge bolnavul...
Daca te adresezi maselor largi, il prezint ca pe un aliment sanatos, de calitate, natural, fara efecte adverse, nutrituiv, energizant, etc...
Poti face diferite combinatii de miere cu catina, miez de nuca, migdale, afine, mure, etc... Atunci prezinti produsul din prisma micronutrientilor continuti, vitamine, minerale, arome... in acest caz, combinarea cu alte fructe/seminte, iti poate aduce un avantaj, clientii fiind atrasi si de efectele benefice ale acestora, pe langa cele ale mierii.
Tocmai asta inseamna marketing-ul! Sa stii sa atragi clientul, sa-ti vinzi marfa, sa o prezinti ca fiind cea mai buna de pe piata, sa atragi clientul si sa il faci sa creada/inteleaga faptul ca face cea mai buna alegere! Cum faci asta? Tine de inventivitate pana la urma... Incercati sa va uitati la reclamele de la tv cu alti ochi si veti intelege! Toate au un mesaj subliminal, transmis potentialului client in cele mai diferite modalitati, fie sub forma comica, amuzanta, fie sub forma unor succesiuni de imagini extraordinare (gen apa Bilbor), fie folosind persoane influente/vedete(gen adidas, pepsi, etc).
Am primit, multumesc frumos !!! :hi: :hi: :hi:
Citat din: pharaonu75 din Septembrie 18, 2010, 06:37:38 PM
Imi trimiti si mie, te rog? merci ... :hi:
romanadi2006@yahoo.com
Scuze de intarziere... am trimis mailul! :hi:
[/quote]
fa pomana deplina faraoane
trimite si la ionascu2002@yahoo.com
Citat
fa pomana deplina faraoane
trimite si la ionascu2002@yahoo.com
Am trimis mailul! Spor la lectura! :hi:
Se poate lua si asa ? :hi:
Se poate lua foarte bine!
Ce pasi trebuie urmati pentru a incarca astfel documente?
Este bine de stiut pentru viitor, pentru ca nu cred ca ma voi opri cu incarcatul fisierelor aici... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pasii ca si la atasarea unei poze, nimic in plus.
Dimensiunea atasamentului de mai sus este de doar 327 KO, pe server putandu-se incarca fisiere pana la o anumita dimensiune pe care v-o poate comunica administratorul precum si romikele.
Multumesc!
Banuiam ceva, insa imi era teama tocmai de dimensiunea mai mare a fisierelor!
:hi:
Sa revenim la grupul tinta !
La ora actuala in Romania sunt aproximativ 500000 de bolnavi de cancer care in principiu au nevoie in alimentatie de 3 kg. miere de salcam pe an , rezulta un consum de 1500 de tone numai pentru sanatatea acestor oameni. Unde mai pui la calcul si 250 de tone de polen.
In cifre suna frumos pentru apicultori, insa in romania Sanatatea este la pamant!
Si asta o stii pentru ca lucrezi in domeniu!
Ar trebui implicare din partea statului pentru ca acei bolnavi sa poata beneficia de efectele curative ale produselor apicole (incurajarea productiei, subventii, scaderea birocratiei, eliminarea firmelor care capuseaza domeniul apicol, etc).
Grupul tinta pentru tine nu il reprezinta toti bolnavii de cancer din tara, ci eventual cei cu care tu interferezi (pacientii tai, cunostinte, rude, etc).
Acesta va fi GRUPUL TINTA - BOLNAVI
Un alt grup tinta ar putea fi constituit din cofetarii, patiserii, brutarii, care folosesc mierea in procesul lor de fabricatie...
Acesta va fi GRUPUL TINTA - FIRME
Si astfel, in functie de grupul tinta ales se desfasoara activitati de promovare a produsului, cu accent pe caracteristica acestuia care este utila consumatorului din grupul tinta ales.
Nu stiu daca m-am facut inteles sau daca mai era nevoie de aceste lamuriri, dar am considerat ca sunt utile pentru un neinitiat/incepator in domeniul marketing-ului.
Multe salutari!
:hi: :hi: :hi:
La doilea lucru interesant : 8% din cifra de afaceri se aloca pentru publicitate !! :nono:
Noi stuparii doar am produs dar nu ne-am pus problema sa vindem si bine. Ce ar fi sa avem in permanenta in buzunar carti de vizita pe care sa le dam peste tot . Ce as fi sa vindem orice produs apicol insotit de un fluturas. Ce ar fi sa dam anunuri in presa locala .
Ar fi frumos, astfel te-ai face cunoscut iar produsele tale s-ar vinde mai bine... Din pacate pentru apicultori, ei sunt prea mici... asa ceva fac insa procesatorii, care se fac cunoscuti, capata renume, profit, vanzand produsele apicultorilor.
Si ca un mic amanunt: faptul ca tin pretul scazut la achizitia mierii este tot o strategie de marketing, pentru maximizarea profitului lor!
8% din cifra de afaceri se aloca la firmele mari, nu la un P.F. apicultor. Procesatorii pot aloca aceasta suma, ei fiind nevoiti sa gaseasca piete de desfacere cu un pret cat mai mare pentru miere.
Uite un exemplu de ce trebuie scris/spus la promovarea unui produs
Buna seara. Am o mare rugaminte imi trimiti si mie referatul?
Multumesc anticipat.
L-am trimis!