inventar necesar pt cresterea matcilor

Creat de florinjsk, Decembrie 20, 2011, 11:54:26 AM

« precedentul - următorul »

florinjsk

va salut

ma numesc florin si este prima data cand postez pe acest forum cu toate ca il frecventez de ceva vreme.

sunt incepator dar de la anul as vrea sa incerc sa-mi obtin matcile singur dar am nelamuriri in privinta a ce imi este necesar pt metoda prin transvazare.

multumesc!

filip

Citat din: florinjsk din Decembrie 20, 2011, 11:54:26 AM
va salut

ma numesc florin si este prima data cand postez pe acest forum cu toate ca il frecventez de ceva vreme.

sunt incepator dar de la anul as vrea sa incerc sa-mi obtin matcile singur dar am nelamuriri in privinta a ce imi este necesar pt metoda prin transvazare.

multumesc!
Exista multe metode prin care poti obtine matci.
Metoda prin transvazare e o metoda avansata si e practicata pentru un numar mare de matci la o data anume din an.
Poti incepe mai simplu pentru inceput.
http://www.stuparitul.com/cresterea_matcilor_miller.html
Nu lasa visele sa piara, pentru ca daca visele mor viata nu este decat o pasare cu aripi rupte care nu mai poate sa zboare. (Langston Hughes)

andrei_calinescu

Citat din: florinjsk din Decembrie 20, 2011, 11:54:26 AM
va salut

ma numesc florin si este prima data cand postez pe acest forum cu toate ca il frecventez de ceva vreme.

sunt incepator dar de la anul as vrea sa incerc sa-mi obtin matcile singur dar am nelamuriri in privinta a ce imi este necesar pt metoda prin transvazare.

multumesc!

Florine,
D-l Filip are dreptate in principiu, dar tu pentru ca ai intrebat strict ptr transvazare, inventarul nu e mare lucru.
Sa luam cel mai simplu caz: in care faci si startarea larvelor si cresterea lor pana la 10 zile in aceeasi semicolonie orfanizata.
Sa vorbim despre Dadant.
1. Rama cu leaturi de crestere(2 sau 3 leaturi), cu cate 10 cupule pe fiecare leat.