urgent

Creat de dragos2006, Octombrie 11, 2008, 06:23:12 PM

« precedentul - următorul »

D006

..sunt incepator si am probleme cu un roi facut dupa rapita..dupa tratament am inceput stimularea de saptamana trecuta ,astazi i-am verificat pe toti iar la acest roi care iera pe 6 rame ocupate cu albina si coronite de miere am gasit o [droaie ] de ghispari .albina moarta in fata stupului si in stup toate ramele goale in afara de doua care mai erau cateva zeci de albine si fara matca . va rog sa-mi spuneti cum sa procedez tinind cont ca roiul e compromis . cum sa fac sa protejez ceilalti stupi de invazia ghisparilor.
       
                                     va multumesc

D006

Ghisparii aia sunt viespi? Parerea mea e ca roiul a fost atacat mai demult de celelalte colonii ,pentru ca l-au simtit mai slab: viespile au participat si ele la razboi,fara indoiala ,iar acum au gasit un adapost perfect pentru iernare.Nu cred ca sunt expuse vreunui pericol de acum incolo celelalte familii.Nu toti roii sunt atacati, dar si cind le casuna pe cite unul ,nu-l iarta pina nu-l termina si de obicei nu-l poti salva,mai cu seama daca nu esti zilnic in mijlocul lor.

bucovineanu

Citat din: mihai_ykn..sunt incepator si am probleme cu un roi facut dupa rapita..dupa tratament am inceput stimularea de saptamana trecuta ,astazi i-am verificat pe toti iar la acest roi care iera pe 6 rame ocupate cu albina si coronite de miere am gasit o [droaie ] de ghispari .albina moarta in fata stupului si in stup toate ramele goale in afara de doua care mai erau cateva zeci de albine si fara matca . va rog sa-mi spuneti cum sa procedez tinind cont ca roiul e compromis . cum sa fac sa protejez ceilalti stupi de invazia ghisparilor.
       
                                     va multumesc