Camion apicol cu motor clasic sau cu pompa de inalta pe fiecare injector

Creat de costyyy, Februarie 26, 2013, 08:38:15 PM

« precedentul - următorul »

costyyy

Doresc sa cumpar un mercedes  814 sa-l modific apicol [am stupi verticali 12 rame cat 1/2].
Am gasit un  mercedes  814 varianta mai noua 1997 [cu calculator si pompa de inalta ], cand sa-l pornim nu a vrut sa porneasca
Mecanicu cu care am fost a zis ca problema este la  calculatorul sau pompa de inalta ,motorina si celelalte componente sunt in regula si m-a sfatuit sa caut unul cu motor clasic pentru ca este mai simplu si daca te lasa in pastoral se mai rezolva dar celalat fara tester nu sti ce sa-i faci
Doresc cateva pareri de la cei cu experienta {MOTOR CLASIC SAU VARIANTA MAI NOUA CU CALCULATOR ETC]????????????
MOTOR IN 4 SAU 6 CILINDRI???????????????????
MULTUMESC ANTICIPAT


Porfy66


romikele

Tinand cont ca va fi folosit in special pe vreme cu temperaturi pozitive, recomandarea mea este un motor clasic cu 4 pistoane, dar daca doresti putere mai mare, poate fi si cu 6.
Motorul e mai usor de depanat si chiar pompa de injectie e mai putin pretentioasa, cu conditia sa se foloseasca un carburant de calitate superioara.

DragosLucian

Daca este Mercedes, cel mai indicat este sa-i faceti o verificare la atelierul lor autorizat pentru ca sunt cei mai in masura sa dea un diagnostic corect si o evaluare obiectiva. Daca nu puteti face asta, nu cumparati Mercedes. Eu am avut o experienta si m-am fript rau. Cel mai indicat este sa cumparati ceva clasic la mana a doua sau ceva nou modern.

marius_vfp

salut, dupa imeginile pe care leam gasit referitor la camionul ales  nu arata rau deloc https://www.google.ro/search?q=mercedes+814&hl=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fn8vUZF7h9KyBpedgYgG&sqi=2&ved=0CCYQsAQ&biw=1024&bih=629#imgrc=6N6B2AvsmPf7HM%3A%3BGofWfE3HA8GD_M%3Bhttp%253A%252F%252Fimg01.mercador.ro%252Fimages_mercadorro%252F7698050_1_644x461_vind-camion-mercedes-814-breaza_rev004.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmercador.ro%252Foferta%252Fvind-camion-mercedes-814-IDwrD4.html%3B615%3B461

referitor la intrebarea 4 sau 6 pistoane , daca nu te preocupa pretul taxelor si impozitelor locale la camion in functie de capacitatea cilindrica e mai avantajos 6 pistoane dezvolta clar un cuplu mai mare ,
modelele mai noi de motoare au intradevar 2 pompe una de joasa presiunea care amorseaza conducta de carburant de la rezervor pana la pompa de inalta , de preferat pompa de inalta sa fie cu cap rotativ , nu te complica cu motoare cu rampa comuna , au injectoare electronice care daca sa defectat stai in drum , daca la un motor de 6 pistoane cade 1 injector nui bai, pentru un nepriceput nici nusi da seama daca functioneaza sau nu,  in general ce ai de verificat la un motor diesel , in rimul rand jocul axului la turbosuflanta daca are joc mare mai bine te lasi pagubas , daca suflanta nu se invarte si la relanti inseamna ca are joc mare , verifici tubulatura de dupa suflanta daca gasesti ulei in galeria de admisie aer inseaman ca papa ulei (o mare atentie trebuie acordata suflantei daca ea papa ulei motorul se poate supratura chiar daca nu calci acceleratia , se mai zice ca motorul a luato pe ulei , precizez ca suflanta se tureaza si pana la cateva zeci de mii pe minut are nevoie de ungere , circuitul de ulei al motorului trece si prin suflanta ) , verifici daca pe conducta de retur a injectoarelor vine motorina in mers relanti , le poti verifica pe toate separat sau toate la comun , daca ai carburant care se intoare pe returul injectoarelor inseaman ca merg bine nu ai consum in exces , , verifici cum se incalzeste antigelul pornind de la motor rece privind termostatul , daca dupa 1 minut maxim dupa cel pornesti racordurile ce duc la radiator sunt calde termostatul e dus iar motorul functioneaza sub regimul termic ,

verifici distributia daca e pe pinioane pe direct te-ai scos ,daca e pe lant e capsulata zona distributiei merge in general pana la 250 mii km ,daca e pa curea e musai necesar sa schimbi cureaua la timp 60000km , verifici orice pata de ulei pe  capacul la chilasa  daca motorul e curat si nu prezinta urme de praf ,pamant  inseamna ca motorul a fost proaspat spalat ca sa se stearga urmele de ulei care mai curge pe la garnituri , daca motorul e murdar de pamant si poate ceva rugina pe alocuri inseamna ca e bun nu scapa ulei , verifici pompa de injectie in timpul mersului sa vezi dca mai curge motorina pe la ea (asa cum curge a mea demi vine sa mor)

o alta verificare mult mai interesanta(doar pe la atelierele auto) ar fi cea a compresiei , dai jos bujiile inccandescente(pe care le poti verifica si pe ele daca sunt bune cu un fir pe centru lor (la piulita) la una din bornele bateriei si carcasa bujiei la celalata borna daca se incalzesc puternic in circa 3 secunde sunt ok ) si montezi ceasul comparator  pe rand la fiecare piston , cauti detalii despre motor sa vezi cam care ar fi presiunea maxima la care ajunge , daca face compresie si nu scapa/scade compresia in circa 10 secunde atunci supapele sunt bune si segmentii la fel . 

ambreiajul .  in timpul mersului incerci cu treapta superioara sa urci o panta deal cu peste 60km la ora  in cartea tehnica te uiti sa vezi care e turatia cu cuplu maxim , bagi a 5a o tii in cuplu cand intrii in panta calci la blana pedala daca motorul se tureaza fara motiv inseaman ca discul de ambreiaj e mort , in trepte mici nu va patina da la a 4a a5a il simti cu usurinta.

spor
stiu cate ceva din tot nu totul din ceva

marius_vfp

Citat din: romikele din Februarie 27, 2013, 08:23:21 PM

Motorul e mai usor de depanat si chiar pompa de injectie e mai putin pretentioasa, cu conditia sa se foloseasca un carburant de calitate superioara.

cel mai bun carburant pentru motorul inventat de Rudolf Diesel  e uleiul vegetal ,nu toate saraciile de chimicale care sunt acum pe piata , si asta o spun din experienta  nu din biblioteca/youtube

spor
stiu cate ceva din tot nu totul din ceva

romikele

Am lucrat ca mecanic motoare Diesel si echipamente de injectie la un Servagromec.
Carburantii folositi inainte de anul 2000 erau foarte buni, nu afectau decat in foarte mica masura calitatea componentelor pompelor si injectoarelor.
Ce exista acum pe piata e crima curata. Cautati sa cumparati "motoare" pe benzina daca nu doriti dureri de cap, sau luati carburanti "de afara".

marius_vfp

ai perfecta dreptate nici nu pot pune nu , insa benzinarele is o crima pentru mine , un diesel daca lai pornit nu se mai opreste decat dupa ce se termina gazul din rezervor ,la benzina niciodata nu se intampla asta.
stiu cate ceva din tot nu totul din ceva

romikele

Stii ce scula nu trebuie sa lipseasca niciodata soferului de auto cu motor Diesel?  :wink2:

marius_vfp

nu, da-mi o idee . eu folosesc mereu cheia de 10 pentru baterie stau cu ea in buzunar , sai iau contactul general.
stiu cate ceva din tot nu totul din ceva

romikele

Un cutit bine ascutit, sa tai conducta de alimentare de la intrarea in pompa, cand se blocheaza...  :P
Mai nou e indicat un bomfaier  :D

costyyy

Multumesc colegilor  pentru raspunsurile date :hi:
Este bine de stiut toate problemele care vor aparea de la cei cu experienta pentru cand mergi sa-l cumperi totul e bine si frumos dar cand veri sa-l muti de la un cules la altul atunci apar problemele.
Daca am transporta altceva se mai rezolva dar la albine ne lasa unde ne doare mai tare [ in mijlocul intersectiei, localitatilor,  mijlocul campului etc ].