aerisirea din capac pe timp de iarna trebie sa fie inchis sau deschis

Creat de Manuel Im, Noiembrie 05, 2013, 08:58:18 PM

« precedentul - următorul »

Manuel Im

buna dragi apicultori sunt un incepator si am o intrebare aerisirea din capac pe timp de iarna trebie sa fie inchis sau deschis

bucovineanu

Deschisa, alt fel saltelutele vor fi mereu ude si in plus va putrezi lemnul din capac.

dredd

Citat din: Manuel Im din Noiembrie 05, 2013, 08:58:18 PM
buna dragi apicultori sunt un incepator si am o intrebare aerisirea din capac pe timp de iarna trebie sa fie inchis sau deschis

depinde si de tipul de stup. la cei cu sita jos aerisirea se face  pe acolo iar sus se inchide total

oroles

Citat din: bucovineanu din Noiembrie 05, 2013, 09:00:18 PM
Deschisa, alt fel saltelutele vor fi mereu ude si in plus va putrezi lemnul din capac.
Asa e. Si eu le-am astupat cand i-am impachetat. Dupa doua saptamani am ridicat la cativa capacul si sub el era cam umed. In cuib nu era umezeala deloc. Totusi, daca ai doua aerisiri la capac poti lasa numai una. Efectul va fi acelasi si vei evita curentii. La tipul meu de podisor (din scandurele) exista riscul ca iarna, din cauza condensului sa se umfle si sa faca burta, caz in care albinele vor fi un pic expuse curentilor.
Asta e umila mea parere!
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

bucovineanu


La iernarea clopot chiar daca folia etanseaza total partea de sus a stupului, din cauza diferentei de temperatura de sub folie si deasupra ei, deasupra foliei se va forma condens mare daca orificiile de aerisire din capac sunt inchise.

sorinma

Am si eu o nelamurire...unde este mai bine sa facem fantele de aerisire in capac,in fata/spate sau in laterale?Ma intereseaza personal la verticali pe 10r ,dar ar fi binevenite sfaturi pt toate tipurile de stupi
Intreb pt ca am vazut si o varianta si alta...
Multumesc
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu