Lift apicol

Creat de tassevasi, Decembrie 23, 2012, 07:33:07 PM

« precedentul - următorul »

xvader

da kiwi...da asta se foloseste doar cu manere pe cutii

uve

Ceva asemanator o sa proiectez. Manerele de inox se preteaza foarte bine la asa ceva.Ridicarea si coborarea vreau sa fie electrice .Considerati ca ar fi necesar sa fie "ajutat" electric si la deplasarea in panta sau la urcare in camion pe rampa ? In teren nu totdeauna exista asfalt. Mai sunt denivelari, sol umed , conditii improprii, apicultori de diferite varste (si putere)...
e-mail : [email protected]
tel : 0744-595231

pharaonu75

Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

tatar ady

Nu cred ca este nevoie sa fie electric,prea multa bataie de cap,iti trebuie o bormasina si vreo 2 acumulatori.
Eu cum l-am facut dau de cateva ori din manivela si s-a ridicat stupul,lejer fara complicatii. :D

uve

Multumesc , astept si alte opinii !
e-mail : [email protected]
tel : 0744-595231

kamy

Daca vreti o scula electrica faceti loc intre roti la un acumulator de dacie,se gaseste la dedeman un model de troliu la 12 volti cu carcasa de plastic neagra la 18 kg masa proprie,trage 1800 de kile cu 3m pe minut,se poate face o infasurare suplimentara pe tambur si creste viteza!coasta 699 ron,eu ma gandeam sa iau unul pentru macara urca dar si coboara din bumb!

xvader

cateva poze cu lisa facuta de mine...manuala.

kamy

Bravo prietene ai fost rapid,tot asa vreu si io s-o fac dar cu teava am materialele luate din primavara da timpul bata-l vina!

feerary

Citat din: uve din Aprilie 19, 2013, 08:10:01 PM
Ceva asemanator o sa proiectez. Manerele de inox se preteaza foarte bine la asa ceva.Ridicarea si coborarea vreau sa fie electrice .Considerati ca ar fi necesar sa fie "ajutat" electric si la deplasarea in panta sau la urcare in camion pe rampa ? In teren nu totdeauna exista asfalt. Mai sunt denivelari, sol umed , conditii improprii, apicultori de diferite varste (si putere)...

      eu cred ca ar fi bun unu care ar ajuta la urcare in rampa cu  roti antrenate prin lant, gen bicicleta sau curea. Consider ca ii mai bun lantul deoarece nu aluneca si e mai rezistent. La transmisia prin curea, mai e posibilitatea sa se slabeasca cureaua. Oricum dumneavoastra aveti mai multe cunostinte in domeniu... eu atasez o "schita" ca sa ma intelegeti ce vreau sa spun.

          P.S. Sa nu radeti de opera mea de arta :thanks:

delorin I

Salut! Si eu am construit o lisa pana la partea electrica, unde este blocat proiectul de cateva luni! Acumulator de Dacie? NU e cam mult? Cate kg in plus? A mea e prea lata. Am 80 de cm intre profile si ma cam deranjeaza! La incercatul pe timp de noapte pe camp insa, am constat de curand, este INUTILA! Doar ca am ridicat un coleg de 110 kg, e drept rotind ceva la manivela ca si cum as fi ridicat 5 kg ....la un momnet dat colegii care mi-l construiesc se gandeau sa foloseasca un flex al carui reductor sa fie folosit de catre bormasina....sunt inca in cautare de idei!

xvader

Citat din: kamy din Noiembrie 18, 2013, 06:13:35 AM
Bravo prietene ai fost rapid,tot asa vreu si io s-o fac dar cu teava am materialele luate din primavara da timpul bata-l vina!
mersi kami, dar sa stii ca am muncit vreo luna la ea...in conditiile in care am la dispozitie un atelier cu ceva dotari

delorin I

Care au fost costurile finale? Eu pana acum nu cred ca am investit mai mult de 400 Ron! Desi am cumparat de 2 ori profile...

uve


      eu cred ca ar fi bun unu care ar ajuta la urcare in rampa cu  roti antrenate prin lant, gen bicicleta sau curea. Consider ca ii mai bun lantul deoarece nu aluneca si e mai rezistent. La transmisia prin curea, mai e posibilitatea sa se slabeasca cureaua. Oricum dumneavoastra aveti mai multe cunostinte in domeniu... eu atasez o "schita" ca sa ma intelegeti ce vreau sa spun.
[/quote]
Problema este putin mai complicata daca se face si actionare electrica cu lant sau curea dintata. Rotile-si schimba sensul de rotatie la mersul inainte -inapoi deci un mecanism unisens(ca la butucul bicicletei)este inutil.Daca se vireaza in timpul mersului , distanta parcursa de fiecare roata va fi diferita si este necesar diferentialul care complica lucrurile. Sunt convins ca voi gasi cea mai buna varianta dar in acest sens doar dvs puteti da verdictul ('cel mai bun proiectant este clientul')
Multumesc pentru sugestii ! :thanks: ^:)^
Dau o doza de unguent intern !
e-mail : [email protected]
tel : 0744-595231

xvader

Citat din: delorin I din Noiembrie 20, 2013, 10:35:09 AM
Care au fost costurile finale? Eu pana acum nu cred ca am investit mai mult de 400 Ron! Desi am cumparat de 2 ori profile...
Nu stiu sigur, ptr ca am folosit teava rectangulara ramasa de pe la alte lucrari, rotile sunt de la un stingator vechi, casat, pe scripete am dat 15 lei, iar pe cablu am dat 10 lei/5 ml.  Restul...multa munca si pasiune.
Dar o sa fac calculul si iti spun

teoalbina

Un lucru e cert: noi apicultorii avem nevoie de un astfel de lift apicol... pacat ca nu se gaseste gata de cumparat si tot incercam sa inventam ceea ce altii au inventat mai demult. Pe mine m-ar atrage unul din lifturile expuse aici: http://www.kaptarlift.hu/ 
La noi in tara n-o fi existand asa ceva?
In prezent am in dotare 3 lise: una pentru asfalt si doua pentru teren accidentat (una cu o roata, cealalta cu doua). Pentru teren accidentat, daca se folosesc 2 roti e bine ca acestea sa fie foarte apropiate pt. a amortiza cat mai mult denivelarile. Am vazut aici: тележка для ульев всех типов un apilift care tine cont de acest aspect si are prevazut un sistem de montare rapida a rotilor fie la interior, fie la exterior.