Pat cald sau pat rece

Creat de Fifi, Septembrie 05, 2016, 08:46:18 AM

« precedentul - următorul »

Fifi

Buna ziua, sunt incepator si doresc si eu un sfat de la cei care lucreaza in apicultura de mai mult timp.
mentionez faptul ca sunt din orasul Titu-Dambovita.
Intrebarea este urmatoarea: Ce recomandati patul cald sau patul rece?
Pe langa raspuns va rog, daca se poate, argumente pro si contra.
Va multumesc.
Sunt incepator va rog sa dati cu sfaturi si nu cu pietre.

oroles

Studiile arata ca nu sunt diferente foarte mari intre cele două tipuri de iernare/asezare. Bineînțeles, exista diferente de dinamica a ghemului pe timpul iernii (modul cum se aseaza si cum se misca in stup). Intrebarea "Cum e mai bine?" nu are sens.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

Closcutz

Problema cu pat cald sau rece e alta! Patul rece ae foloseste preponderent la stupul pe 10 rame fie ca e vertical cu rama dadant sau me, mer etc. Patul cald se foloseste mai ales la stupul orizontal pe pavilion. Stupul vertical pe 12 rame este patrat si permite asezarea ramelor in pat rece sau cald dupa pohta inimii. Eu folosesc vertical de 10 rame( am mai multe motive personale). Tinand cont de ce ti-am scris te poti orienta...

bmdna

Cred ca inainte de a lansa o astfel de intrebare mai trebuie sa citim si noi... . Nu poti deveni apicultor punand intrebari pe forum, inainte de a citi.
Daca totul a iesit bine, inseamna ca ai gresit undeva!

romikele

Citat din: Fifi din Septembrie 05, 2016, 08:46:18 AM
Buna ziua, sunt incepator si doresc si eu un sfat de la cei care lucreaza in apicultura de mai mult timp.
mentionez faptul ca sunt din orasul Titu-Dambovita.
Intrebarea este urmatoarea: Ce recomandati patul cald sau patul rece?
Pe langa raspuns va rog, daca se poate, argumente pro si contra.
Va multumesc.
Nu e rau sa intrebi, mai ales ca aici e locul unde poti afla raspunsul cel mai potrivit, daca stii sa "cerni" mesajele primite.
Intrebarea nu e insa completa.