Prea multe botci de matca?

Creat de adriangherman, Aprilie 28, 2012, 01:40:38 PM

« precedentul - următorul »

adriangherman

Buna ziua, sunt incepator si am urmatoarea problema. In stup cu 10 rame, pat rece, 6 rame sunt cu puiet capacit,  putin puiet necapacit, 4 rame patial cladite, cu reverve de miere pastura si polen, am 15 botci de matca capacite si 5 necapacite, cu larve.
Este bine? Ce trebuie sa fac ? Astept raspuns cat mai curand.Multumesc 

nelu55


nelu55

Stupul se pregateste sa roiasca.Dupa cum l-ai descris,familia s-a dezvoltat foarte bine.Ce trebuie sa faci? Sunt mai multe variante,funcitie de ce mai ai prin stupina.In asemenea cazuri poti sa divizezi familia si sa-ti faci cel putin un roi artificial.Daca mai ai albine ,daca botcile sunt frumoase si vrei sa te extinzi poti sa faci mai multe roiuri artificiale.Mai documenteaza-te cum se fac roiurile artificiale si actioneaza rapid, altfel o sa roiasca natural,si daca nu esti pe linga el nu te vei alge mai cu nimic.Succes

Kiwi Bee

Cum spune si Nelu sint mai multe posibilitati.
Citind intrebarea ta "ce trebuie sa fac?" presupun ca nu ai la indemaina un stup nou cu rame etc.
In general la o inspectie de familie cind ai botci trase si sti ca nu poti sa le valorifici(de exemplu cum tia recomandat Nelu) atunci ele trebuiesc distruse.
Defapt la o inspectie simpla ne iutam daca avem in ramele din cuib oua proaspete de citeva ore.Daca avem inseamna ca matca numai ce a tecut pe acolo deci ea e undeva in stup.Nu trebuie sa rascolim stupul sa gasim matca(repet, o inspectie simpla).
Avind in vedere ca este primavara la voi si dupa caz daca trebuie spart cuibul atunci se poate sparge linistit(atentie pe la munte inca pot fi nopti reci dar asta voi o stiti mai bine decit mine).