Masina potrivita pentru apicultura

Creat de popik50, Martie 17, 2013, 11:38:25 PM

« precedentul - următorul »

popik50

Ce masina credeti ca ar fi cea mai potrivita pentru un numar de 80 - 100 de stupi dusi in pastoral pe o raza de 250 - 300 km.
As fi interesat sa ascult parerile celor care fac pastoral cu acest numar de familii si ce masini folosesc.
Personal am avut 60 de familii pe care le-am vandut in toamna din motive personale .(unul fiind si motivul ca nu aveam masina ptr deplasarea in pastoral iar ca stationar nu ma ajuta zona)
Dar pot spune ca microbul apiculturii a ramas si peste cateva saptamani voi cumpara albine din nou . Acum am facut rost si de niste banii pentru o masina dar inca nu stiu la ce sa ma hotarasc . Detin o masina de teren cu motor de 2 , 7 (Ford Maverik) si as putea sa cumpar o remorca dar inca nu stiu daca e cel mai bine asa pentru ca eu am decat B la permis si as avea nevoie si de E pentru o remorca de 2,8 tone (atat cat pot trage cu masina de teren)
Am mai gasit si o utilitara de 3,5 si as fi incantat pentru ca se conduce cu cat B (deci nu as mai face scoala de soferi si pentru CE ) http://www.autovit.ro/mercedes-benz-sprinter-lung-4-2m-T3585147.html
Ca si numar de stupi prefer sa ma opresc undeva pana in 100 . Care credeti ca ar fi cea mai buna alegere in privinta masinii?

cipik

Buna seara, eu si prieteni mei avem adesea discuti despre masini, nu neaparat care sa ne ajute in apicultura si mereu ajungem la aceeasi concluzie, cea mai buna masina este aia pe care o deti. Bine inteles se poate aduce o imbunatatire ( remorca, platforma, troliu) care sa ne ajute in apicultura.
Zambeste, maine poate fii mai rau.
http://prepelitebucuresti.sunphoto.ro/

jenica67

    Busul e bun, cu lada sau, fara lada. De preferat ar fi un motor de 1.9, pentru taxe si RCA mai mic. Vezi ca dupa noua lege, am inteles ca cu categoria B, poti tracta o masina pana in 3,5 to, care cu remorca impreuna, pot avea 4,2 to.
Ar fi simplu, daca nu ar fi asa de complicat, sau ne pare numai noua ?

cristian87

cum vi s-a spus si pe celalalt forum e o masina care va duce cu 50 familii
daca vreti mai mult trebuie C si E- care costa la ora actuala 1500 lei
zâmbeşte-mîine poate fi mai rău

mosunick

"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

popik50

Ar fi o varianta sa mai pun o remorca de 750 kg ( cu 10 stupi ) + utilitara cu 50 de stupi si as duce la un transport 60 de stupi . Daca ar fi sa ma extind si mai mult as putea sa fac 2 drumuri si s-ar rezolva problema . Ansamblul utilitara + remorca 750 kg se poate conduce cu categoria B . Problema este sa nu raman cu ea in noroi ptr ca are tractiune spate.
Ar mai fi de luat in calcul si Fiat Ducato cu tractiune fata http://www.autovit.ro/fiat-ducato-maxi-2-5-tdi-T3601829.html sau Iveco cu punte dubla http://www.autovit.ro/iveco-daily-T3595049.html
Ce parere aveti ? Care ar fi mai potrivita ?

roi_ag

Pe Mercedesul ala poti sa pui cam 60 de stupi ,dar depasesti cu mult greutatea maxima admisa,
daca o sa mai ceara si atestat se merita sa iei ceva la 7,5t,mai ieftina decat ala ,si inca se mai gasesc inmatriculate in RO,ca de exemplu

popik50

Ar fi o idee si asta dar la 7,5 iti trebuie Tahograf , licenta de transport ,atestat  categoria C  etc . Si poate si taxele or fi mai scumpe la capacitatea asta . Ma gandeam ca o autoutilitara o pot folosi si in alte scopuri pe cand cu un camion ca acesta nu stiu la ce l-as mai putea folosi . Nu stiu nici ce consum are...

pharaonu75

#8
De un Mercedes Atego ce parere aveti?

Sau de un Iveco Eurocargo?
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

roi_ag

Vor sa bage licenta si la 3,5t,automat atestat,tahograf.
Daca faci transport in interes personal nu iti trebuie licenta de transport indiferent de tonaj,
camioanele la 7,5t sunt dotate cu tahograf si se verifica la 2 ani(200ron)
Este mai costisitor ptr. tine daca nu ai C+E ,atestat(500ron)
Eu stiu ce inseamna 3,5t 2 transpoarte,remorca

roi_ag


pharaonu75

Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

roi_ag


popik50

Citat din: roi_ag din Martie 18, 2013, 05:28:34 PM
Vor sa bage licenta si la 3,5t,automat atestat,tahograf.
Daca faci transport in interes personal nu iti trebuie licenta de transport indiferent de tonaj,
camioanele la 7,5t sunt dotate cu tahograf si se verifica la 2 ani(200ron)
Este mai costisitor ptr. tine daca nu ai C+E ,atestat(500ron)
Eu stiu ce inseamna 3,5t 2 transpoarte,remorca
Deci ar fi mai convenabil unul de 7,5 sau mai mare decat 2 drumuri cu utilitara + remorca?
Daca nu ar cere licenta de transport ar mai fi ceva ...Categoriile C + E se pot rezolva si atestatul la fel .
Acum chiar ca o sa ma gandesc mai serios la aceasta alegere...

roi_ag

Eu inainte de a cumpara MAN-ul eram croit pe un IVECO duba la 5t dublu pe spate si o remorca.Gandeam ca pot sa il folosesc la extras sau sa car caturile,sa dorm in el ,costuri mai mici.
Dar pretul de 7- 8000 Euro +costul remorcii +cheltuielile cu 2 transpoarte sunt mai mari.Si la o adica
poti sa il faci si pavilion ,desi nu sunt adeptul,dar daca se obtin facilitati ca reducerea impozitului
inspectia tehnica la 3ani ,nu tahograf.
Licenta nu trebuie indiferent de tonaj daca faci transport pentru tine,dar vreau sa iau si licenta,
am inteles ca nu ar costa foarte mult.