Realizare centrifuga electrica

Creat de oroles, Ianuarie 21, 2016, 07:42:46 PM

« precedentul - următorul »

bucovineanu

Citat din: oroles din Ianuarie 28, 2016, 05:32:25 PM
La turatie minima fura 11.54 V. La turatie mare fura 12.25. Fara PWM tragea 12.50 V. Mie mi se pare in parametri bunisori. Voi ce parere aveti?
Nu inteleg. Valorile date reprezinta tensiunea, sau amperajul? In volti (V) se masoara tensiunea.

ionut vlv

cel de la care l-ai luat  nu l-a si facut,numa' daca nu e chinez.dar nu asta e o problema.
nici eu nu inteleg asta cu "furatul".cum ai masurat curentul?sau ai masurat tensiunea la bornele motorului?
nu ai trei mosfet sunt numai doi(buni ca sunt) si doua surse ,una de 12 si una de 5v.ar trebui sa fie si macar un potentiometru multitura pe acolo,poti sa-i mai iei din sunetul de porsche si poate sa stabilesti turatia minima mai jos de cat e rotind de el.
se zice ca fiecare om are doua vieti.pe a doua incepe sa o traiasca in momentul cand isi da seama ca are numai una.

oroles

Citat din: bucovineanu din Ianuarie 28, 2016, 06:45:22 PM
Citat din: oroles din Ianuarie 28, 2016, 05:32:25 PM
La turatie minima fura 11.54 V. La turatie mare fura 12.25. Fara PWM tragea 12.50 V. Mie mi se pare in parametri bunisori. Voi ce parere aveti?
Nu inteleg. Valorile date reprezinta tensiunea, sau amperajul? In volti (V) se masoara tensiunea.
Da, e vorba despre voltaj. Amperajul nu-l pot masura ca nu am multimetru asa de performant. Masurarea s-a facut la borne. De ce? E ceva incorect?

Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

oroles

#93
Citat din: ionut vlv din Ianuarie 28, 2016, 07:24:14 PM
cel de la care l-ai luat  nu l-a si facut,numa' daca nu e chinez.dar nu asta e o problema.
nici eu nu inteleg asta cu "furatul".cum ai masurat curentul?sau ai masurat tensiunea la bornele motorului?
nu ai trei mosfet sunt numai doi(buni ca sunt) si doua surse ,una de 12 si una de 5v.ar trebui sa fie si macar un potentiometru multitura pe acolo,poti sa-i mai iei din sunetul de porsche si poate sa stabilesti turatia minima mai jos de cat e rotind de el.
Din ce stiu eu, e greu sa ii dai exact acelasi voltaj unui motor. Are o anumita "plaja" in care se incadreaza. Al meu ia aceste valori care difera nesemnificativ la minim si la maxim. Eu am vrut sa vad daca e asa cum ati spus si voi ca voltajul se mentine constant. :D Oricum cred ca minimum turatiei mi-ajunge pentru a da maxim 80 RPM cosului (la mic). Este vreo problema sa plece motorul direct in sarcina si sa nu creasca treptat?

ionut vlv, cum pot reduce si mai mult turatia. Nu pot sa invart mai mult acel potentiometru. Sau asa cred eu...
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

bucovineanu

Pentru a putea modifica si mai mult turatia, ori se pune alt pontentiometru de valoare mai mare, ori se mareste o rezistenta care se afla in serie cu acel potentiometru.
Daca montajul ar fi alimentat de la o baterie auto, tensiunea s-ar mentine constanta.
Fiind alimentat de la cea sursa, tensiunea la iesire variaza in functie de amperajul luat de montaj la diferite turatii.

sorinma

La.o diferenta de 1 v nu cred ca te deranjeaza variatia de turatie. Nu poti sa ai pretentia sa nu ai nici o vatiatie de tensiune a pretul asta.
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

tassevasi

#96
Citat din: RazvanTi din Ianuarie 28, 2016, 09:56:02 AM


@trantore:
cu motor de stergator NU merge.
are in interior un reductor melcat si daca opresti brusc alimentarea, inertia ramelor vor barbieri pinionul mare care este de plastic( numai partea melcata este metalica)
trebuie pus un motor care poate fi invartit cu mana.


Razvane  ,cred  ca nu ai  dreptate ,  daca era  pus cu  fulie  jos  sau sus  da  , era  asa cum  zici .
  Ia  gindeste-te  tu  atunci  cind  opresti  de  invirtit  manivela  ,  cosul  se  mai invirte  mult  si  bine , treb sa  apesi pe  frina  sa se opreasca  de tot .
  Deci si cu  acel  motor  cind  se opreste  brusc va  merge ,  cosul  treb sa se invirta  si daca  vrei  apesi pe  frina , NU? 

trantore

da de aia ii centrifuga ....  cu frana la revers

oroles

Am gasit acest comutator. Pe el scrie asa: 10(4)A 250v ~. In alta parte scrie 16A 125VAC iar dedesubt 10A 250VAC. Mai are o eticheta lipita pe care scrie 220-250V.


Vanzatorul mi-a zis ca e ok. I-am zis specificatiile, tipul motorului tot si a zis ca e ok. Acum voi ce parere aveti? Daca ati fi voi, unde l-ati monta? Intre variatorul de turatie si motor sau intre sursa si variator? Eu as fi ales prima varianta.

A doua intrebare: Teoretic se mufeaza de piciorusele exterioare. Nu scrie care e + si care e -. Cea din mijloc e banuiesc pentru a se aprinde cand motorasul e in functiune. De unde sa trag al 3-lea fir? Am sloturi in sursa, dar ce ii trebuie, un + sau un - tras la borna din mijloc?

Cod de pe el R13-20B

Multumesc!
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

RazvanTi

oroles, comutatorul are 3 picioare pentru ca e "bistabil" nu ca se aprinde cand "merge" motorul...
"montajelul" meu la doctor...
pe scurt am pus un condensator "subvoltat" in circuitul de alimentare al optocuploarelor (220V), a facut fass(la ultima extractie cand am facut inversare de sens - inca se mai invartea centrifuga) si dupa mai multe incercari ( nu mai accelera motorul) mi-a troznit IRF-ul de 500V 45A  ))/
omul din greseli invata...
sunt un "poliglot" in ale tehnicii
http://bricolaj.myforum.ro

sorinma

Citat din: oroles din Februarie 02, 2016, 07:04:41 PM
Am gasit acest comutator. Pe el scrie asa: 10(4)A 250v ~. In alta parte scrie 16A 125VAC iar dedesubt 10A 250VAC. Mai are o eticheta lipita pe care scrie 220-250V.


Vanzatorul mi-a zis ca e ok. I-am zis specificatiile, tipul motorului tot si a zis ca e ok. Acum voi ce parere aveti? Daca ati fi voi, unde l-ati monta? Intre variatorul de turatie si motor sau intre sursa si variator? Eu as fi ales prima varianta.


A doua intrebare: Teoretic se mufeaza de piciorusele exterioare. Nu scrie care e + si care e -. Cea din mijloc e banuiesc pentru a se aprinde cand motorasul e in functiune. De unde sa trag al 3-lea fir? Am sloturi in sursa, dar ce ii trebuie, un + sau un - tras la borna din mijloc?

Cod de pe el R13-20B

Multumesc!
Depinde ce vrei sa faca acel intrerupator
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

oroles

Sa imi opreasca si sa imi porneasca motorul. Am verificat bornele cu aparatul de masura si de fapt sunt bornele 1 cu 2 pentru inchis deschis.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

sorinma

Daca vrei doar sa-ti opreasca motoru..il pui doar inainte de motor .Daca vrei sa opresti tot il pui inainte de sursa. Variatorul tau daca nu e cu programare nu are de sa stea alimentat deci cand opresti opresti tot. Daca mai ai alimentat si alceba de la sursa rspectiva il pui dupa sursa...deci repet..il pui inainte de ce vrei sa opresti , ce nu mai ai neboie sa fie alimentat.
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

ionut vlv

fiind un intrerupator cu(cred dupa cum spui tu)martor luminos in el nu are ce cauta montat inainte de o sursa in comutatie.
il montezi inainte de montajul cu mosfet,pe conductorul de plus.adica intri cu + care iasa din sursa,iesi cu + care merge la variator.pentru intreruperea alimentarii la motor iti recomand un comutator cu doua pozitii si trecere prin 0.pe treapta 1 ai alimentare motor de la variator si pe treapta 2 ai punere in scurt a bornelor motorului(recomandat printr-o dioda),astfel producandu-se o franare rapida.(iti fac o schema daca vrei)
      nu uita ca la fiecare pornire a montajului tau sa verifici daca potentiometrul e pe "0"!
se zice ca fiecare om are doua vieti.pe a doua incepe sa o traiasca in momentul cand isi da seama ca are numai una.

oroles

Multumesc ionut vlv! Asa am facut si eu. Potentiometrul il pun pe 0, desi la 0 tot pleaca motorul. Am o problema cu plecarea motorului: pleaca in suturi, nu la o turatie constanta. Asa trebuie sa porneasca?
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani