Tratament varachet primavara!

Creat de Stangaci, Martie 29, 2012, 11:43:38 PM

« precedentul - următorul »

Stangaci

Salut ! sunt incepator in apicultura ,as dorii sa stiu cand se face primul tratament cu varachet? sau trebuia facut deja ?? sunt probleme daca am intarziat ?? multumesc anticipat ! :)

bee_lover

Cat mai devreme posibil, cu cat e mai putin puiet capacit cu atat mai eficient. Nici acum nu e tarziu dar sa faceti 3 tratamente la 7 zile distanta intre ele. Nu uitati sa fie cel putin 12 grade in momentul in care faceti tratamentul, 12 grade la umbra, nu la soare. Sa fie o zi frumoasa sa poata iesi dupa tratament.

Stangaci


danipowsoft

este neaparat nevoie sa iese afra dupa tratament ?
Adica trebuie facut dimineata ? (unii stupari il fac seara)
PS: odata l-am facut si eu seara, este bine ?

bee_lover

Vara e ok, deoarece albinele pot ventila, acum insa in unele zone chiar daca ziua este cald seara-noaptea temperatura ajunge si la 1-2 grade si albinele sub 8  grade stau in ghem si s-ar putea intoxica.

danipowsoft


pngflorin

Eu am facut 2 trat la inceputul lui martie si revin acum cu inca doua, dar si in fct de foaia de control.Nu are sens sa bagi otrava in stup doar ca in carte spune 3-4 trat.

Fiecare familie e unica si are comportament ca atare. :bzz:

jonny_it

Citat din: danipowsoft din Martie 30, 2012, 12:15:23 PM
este neaparat nevoie sa iese afra dupa tratament ?
Adica trebuie facut dimineata ? (unii stupari il fac seara)
PS: odata l-am facut si eu seara, este bine ?

Eu intotdeauna il fac seara. Indiferent daca este toamna sau primavara de obicei seara este mai cald decat dimineata si cand vrei sa faci tratamente in lipsa de puiet de obicei este mai racoare pe afara.  :)

creiveancristi

Si eu vreau sa incep tratamentul maine sau poimaine.Daca vrem sa facem dimineata si este racoare,putem inchide urdinisul cu un burete si sa asteptam sa se incalzeasca putin?
Asta daca tinem mortis sa-l facem dimineata.

jonny_it