Cum de gasit regina in stup

Creat de lozanuoleg, August 18, 2010, 11:03:35 PM

« precedentul - următorul »

lozanuoleg

Buna seara eu sunt un incepator. Am asa o intrebare spuneti - mi varog cineva cum se poate de gasit regine in stup, si cum usor o poti deosebi de albini. Multumesc.

D006

  Unde sunt oua acolo este si matca .

stefan1

  Bun venit, Oleg! Probabil esti din Republica Moldova, nu?
   http://forum.apiardeal.ro/index.php?topic=2221.0
  Am dat o adresa unde s-a discutat cate ceva despre cum se gaseste matca in stup. S-a discutat in mai multe locuri, poate colegii iti vor da si alte link-uri sau chiar explicatii directe.
Nimic nu costa mai mult decat nestiinta! (Legea lui Moisil)

bucovineanu

Dupa ce are mai multa mai multa experienta apicultorul gaseste destul de usor regina. Atunci cand miscam o rama si albinele din stup fac un zumzet usor, regina se afla pe rama respectiva sau pe urmatoarea.
Daca trebuie sa gasim numai decat regina si nu reusim, introducem o rama goala in mijlocul cuibului inchidem stupul si in dimineata urmatoare vom gasi sigur regina pe acea rama.

Popescu Gheorghe

Cel mai usor este ca regina sa fie marcata cu una din cele 5 culori internationale;anul acesta sunt albastre;culorile se reiau la fiecare 5 ani;anul trecut au fost vewrzi a,acum doi ani au fost rosii acum 3 ani au fost galbene si acum4 ani au fost albe;si asa din 5 in 5 ani culorile se rotesc;valabilitatea matcii este de 3-4 ani cel mult si in cel mai fericit caz sunt schimbate linistit dupa 2 ani.Avand marcaj matcile pot fi urmarite daca au fost schimbate sau nu.Daca nu are marcaj ea se v a gasi pe rama cu oua de o zi sau in cel mai rau caz pe rama urmatoare

bucovineanu

Desigur marcarea reginelor ajuta mult la gasirea lor pe rame. Mai greu este atunci cand cautam o regina nefecundata care poate fi gasita oriunde in stup chiar si pe peretii stupului, sau o regina tanara fecundata de curand, care se misca mult mai repede pe rame.

Popescu Gheorghe