Achizitionare pavilion apicol

Creat de dredd, Ianuarie 02, 2015, 09:09:29 PM

« precedentul - următorul »

dredd

Intentionez sa cumpar un pavilion apicol inmatriculat. Care sunt etapele pana ajunge sa fie pe numele meu? Dupa contract de vanzare-cumparare, ce trebuie sa fac? Trebuie sa ma duc cu el la RAR?
Multumesc!

mosunick

Nu e nimic special fata de un autocamion: trebuie contract de vanzare cumparare (sau factura, sau contract autentic de donatie, etc), certificatul vechi, Cartea de identitate in original, certificat de identificare (RAR), fisa de inmatriculare a vehiculului, fisa fiscala (de la vanzator, care atesta ca s-a platit impozitul la zi), taxa de inmatriculare, asigurare pe numele noului proprietar. Trebuie ca ITP ul sa nu fie expirat, in caz contrar trebuie si ala facut ( nu e obligatoriu la RAR decat daca s-a pierdut certificatul de inmatriculare.
Trebuie dus la RAR pentru ca la inmatriculare trebuie atasat certificatul de identificare a vehiculului - se autentifica de catre RAR ca seriile de sasiu si motor sunt cele din CIV.
Cel mai simplu, mergeti la un birou de intermedieri.

Sa fie intr-un ceas bun!
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

edward_w92

Daca vrei camion apicol, poti sa ti-l faci si singurel daca iti faci un calcul si crezi ca iesi mai ieftin. Am observat pe piata camioanelor apicole, niste preturi uneori mult ridicate decat daca l-ai face singurel.
Sa-ti iei camion, mosunick a spus cam tot ce era de spus. Poti discuta cu vanzatorul sa aiba pregatite actele: actele masinii(talon + CIV), C-V, fiscalul, dovada nerestituirii timbrului de mediu daca este achitat.
Sa fie ITP-ul valabil, sa aiba asigurare....si daca iti convine, la data X stabilita pentru efectuarea vanzatii ar fi bine sa aiba proprietarul masinii si certificatul de autenticitate la respectivul autovehicul...facut de o zi, doua, sau chiar in ziua respectiva. Certificatul vei avea nevoie de el, si daca ti-o placut masina, pune-l pe vanzator sa-ti obtina certificatul el si il decontezi daca masina e in regula. Asta ca o masura de siguranta ca masina nu e furata/ inmatriculata cu acte false si alte episoade posibile. Oricum, daca stam sa ne gandim bine, masina fiind inscrisa la impozit la primarie, nu prea ar fi sanse ca sa nu fie in regula.
Fisa de inmatriculare daca nu ma insel se completeaza cand se scoate fiscalul parca la primarie.

Daca iti iei camion si alegi sa-l faci apicol tu, tre' sa mai ai in vedere:
1) materialele pentru rafturi= aproximativ 1200 lei (calculat pentru 2 randuri de stupi pentru o lada de 6m lungime, rafturi facute din profil metalic 25/25 cu 2mm grosime a materialului) dar in functie de ce alegi, pretul variaza.
2)manopera, daca nu esti meserias intr-ale sudurii, tre' sa platesti un maistru care le are.
3) omologarea RAR, cam 1100 lei;
Daca mai sunt si alte cheltuieli, dati de veste.
Stiu ca unii spun, izolare cu polistiren nu stiu de care, bla bla bla de ala, samd...eu perse nu consider a fi necesare daca duba e inchisa, pereti de tego, n-ai treaba, daca iarna stupii pot ierna si la sol, in camion de ce n-ar putea? Aerisirile e alegerea ta cum le faci, te mai orientezi la altii care au mai experimentat si au fel de fel de modele. Eu perse maine imi luam camionul daca reuseam sa fac creditul pt camion insa ii diferenta de 25 de lei dintre salariul brut de pe cartea de munca si salariul brut cerut de banca.

tassevasi

Citat din: adrian_bz din Ianuarie 02, 2015, 09:09:29 PM
Intentionez sa cumpar un pavilion apicol inmatriculat. Care sunt etapele pana ajunge sa fie pe numele meu? Dupa contract de vanzare-cumparare, ce trebuie sa fac? Trebuie sa ma duc cu el la RAR?
Multumesc!

  Eu am luat in nov un camion  ce l-am facut pavilipn si l-am izolat cu poliestiren ext. intucit duba era din aluminiu. Costuri : 4000 E masina ,omologare stupina 1400lei ,asigurare 680lei ,taxa mediu 3780lei ( an fabr 2000 E2 ,nu o avea platita),materiale stelaj 1150lei,izolatie 500lei , manopera proprie .
  Concluzia , sa ridicat la 5500E si  multa multa  munca, daca vei gasi la 6-6,5 mi E nu mai sta ia-l.
  Dupa ce faci  contractul de V-C ,mergi in timp de 1luna la primarie pt inregistrare ,apoi la RAR pt identificare ,daca e deja facut pavilion platesti numai identificarea intucit e omologat de fostul proprietar , daca nu a fost, treb sa-l omologhezi sa beneficiezi de scutire de  inpozit anual la primarie .
  La RAR poti sa mergi cind  termini de executat stelajul  daca nu-l are facut
  Dupa aceasta mergi la politie cu dovada de NERCUPERARE a taxei de mediu (primul lucru ce te intreaba ) ce treb sa o obtina cel care vinde ,  daca nu, o vei plati tu, in functie de  capacitate si  ce norma de poluare are (E 2,3,4 ,5) cu cit e mai mare (3-4) platesti mai putin.
  Apoi micile  taxe pt politie (talon, etc)
  Cam atit.  Succes.
  Numai bine .

dredd


edward_w92

Asa domn'le, in sfarsit cineva sincer.
Tassevasi, acum sunt curios de un lucru, daca camionul in final a costat 5500 euro apicol transformat....peste 3 ani de exemplu, la vanzare l-ai scoate cu aceeasi bani sau mai mult? Avand in vedere ca te-ai folosit de el. Am vazut piata asta a camioanelor apicole ca explodeaza, 7500 pe un mertz 814 cand el e 3000 netransformat apicol. Tie cum ti se pare? E corect sa ceri banii pe manopera si investitie si ceva in plus, cand te-ai folosit de ea inaintea vanzarii?
Apoi, ideea e in felul urmator, daca eu am stupi verticali cu 12r/corp, care-s sansele din 10 camioane apicole, sa gasesc unul cu pret corect si sa-mi intre stupii la perfectie? E clar ca e un impediment uneori acest aspect si nu doar acesta.
Odata cu omologarea scapi de impozit si de asigurari mari.
Inca un aspect, la RAR, ti-au cerut schite, proiecte, prostii, pt omologare?
Atentie cu dovada de nerecuperare a timbrului de mediu, unele sedii ANAF refuza sa elibereze adeverinta pe numele vanzatorului, chipurile doar cumparatorul poate....si cum nu se elibereaza pe loc aia-i distractia cand gasesti camionul la 400de km, de exemplu. Alt impediment, Certificatul de autenticitate RAR, la fel, se face cu programare dinainte, nu poti sa te duci in ziua cand vezi camionul, sa-i faci si autentificarea, deci alt drum in plus. Pentru a cumpara un vehicul, e recomandat sa se vorbeasca in prealabil cu vanzatorul, daca e in regula, sa scoata dovada, sa faca certificatul de autenticitate, si apoi se face vanzarea. Bineinteles, tot trebuie sa faci un drum inainte pana la masina sa vezi daca-ti place, sa nu plateasca omul degeaba Certificatul de autenticitate. Astea 2 masuri sunt pentru a fi siguri ca timbrul nu e recuperat ca sa nu fie nevoie plata lui, si certificatul de autenticitate pentru a fi sigur ca masina nu e furata, data disparuta, si tot felul de scenarii.

Inca ceva legat de amenajare, daca peretii sunt din aluminiu la duba, care-i treaba cu izolarea, la ce ajuta si cand? Vara sau iarna?

xvader

si vara si iarna te ajuta un pic de izolare termica

edward_w92

Bine, iarna da, nu-i mai impachetezi in pavilion daca faci izolare cu polistiren extrudat, dar vara.....se incinge peretele frontal al stupului prea tare daca e in contact direct cu peretele de aluminiu al dubei?

tassevasi

Citat din: edward_w92 din Ianuarie 18, 2015, 11:05:28 PM
Asa domn'le, in sfarsit cineva sincer.
Tassevasi, acum sunt curios de un lucru, daca camionul in final a costat 5500 euro apicol transformat....peste 3 ani de exemplu, la vanzare l-ai scoate cu aceeasi bani sau mai mult? Avand in vedere ca te-ai folosit de el. Am vazut piata asta a camioanelor apicole ca explodeaza, 7500 pe un mertz 814 cand el e 3000 netransformat apicol. Tie cum ti se pare? E corect sa ceri banii pe manopera si investitie si ceva in plus, cand te-ai folosit de ea inaintea vanzarii?
Apoi, ideea e in felul urmator, daca eu am stupi verticali cu 12r/corp, care-s sansele din 10 camioane apicole, sa gasesc unul cu pret corect si sa-mi intre stupii la perfectie? E clar ca e un impediment uneori acest aspect si nu doar acesta.
Odata cu omologarea scapi de impozit si de asigurari mari.
Inca un aspect, la RAR, ti-au cerut schite, proiecte, prostii, pt omologare?
Atentie cu dovada de nerecuperare a timbrului de mediu, unele sedii ANAF refuza sa elibereze adeverinta pe numele vanzatorului, chipurile doar cumparatorul poate....si cum nu se elibereaza pe loc aia-i distractia cand gasesti camionul la 400de km, de exemplu. Alt impediment, Certificatul de autenticitate RAR, la fel, se face cu programare dinainte, nu poti sa te duci in ziua cand vezi camionul, sa-i faci si autentificarea, deci alt drum in plus. Pentru a cumpara un vehicul, e recomandat sa se vorbeasca in prealabil cu vanzatorul, daca e in regula, sa scoata dovada, sa faca certificatul de autenticitate, si apoi se face vanzarea. Bineinteles, tot trebuie sa faci un drum inainte pana la masina sa vezi daca-ti place, sa nu plateasca omul degeaba Certificatul de autenticitate. Astea 2 masuri sunt pentru a fi siguri ca timbrul nu e recuperat ca sa nu fie nevoie plata lui, si certificatul de autenticitate pentru a fi sigur ca masina nu e furata, data disparuta, si tot felul de scenarii.

Inca ceva legat de amenajare, daca peretii sunt din aluminiu la duba, care-i treaba cu izolarea, la ce ajuta si cand? Vara sau iarna?

   Mai.... dar ce de intrebari ai pus! :)
  Nu cred ca se va mai vinde cu  aceiasi bani peste 3 ani , dar nu este inposibil  :P.  depinde cum al promovezi pe saituri :wink2:
La RAR nu mi-a  cerut  nimic , dupa cum am auzit si eu  numai la cele cu preleta si celelalte cu obloane.
  Pai acest  certificat de nerecuperare , vinzatorul treb sa-l solicite  de la ANAF.
  Rferitor la izolatie ;  iarna e mult  mai cald in el ,iar vara  va fi  foarte bine cu izolatia ,se va pastra  racoarea din timpul noptii.
  Deci ajuta si iarna si vara.
  Numai bine  tinere.

edward_w92

Pai intreb ca ma bate gandul sa-mi cumpar si eu anul asta camionul, si poate daca merge bine, la primavara sa-l iau pe al doilea, sa separ stupina in 2, si d-asta intrebam, ca vad multe camioane cu bena de aluminiu. Cat despre schite, tot la fel, mi-am facut planurile singurel intr-un program de modelare 3d, si d-asta intrebam, ca sa nu mai dau banii aiurea pentru nu stiu ce proiecte.
Despre dovada, am auzit multi carora nu li s-a eliberat dovada de nerecuperare, fiind in calitate de vanzator, pe motiv ca, cumparatorul trebuie sa solicite acea dovada. Apoi descentralizarea institutiilor a dus la multe disconcordante....Ca X de la ANAF Neamt, zice da, nu figureaza ca fiind neplatita taxa, dar nici platita....si apoi te taraie pe drumuri, ca pana suna aia pe la colegii lor din orasul de unde e luata masina, iti creste barba alba :)). Vara ma gandeam doar la problema incalzirii peretilor frontali ai stupilor fara o eventuala izolare, ca de exemplu daca am aerisire la tavan, mai e necesara izolarea? Nu stiu altii cum sunt dar eu nu vad un mare impediment sa stai in pavilion peste zi desi ai usile deschise si aerisirile din tavan la fel, ca doar albina nu ne manca de oO, doar curentul creat in interior poate ar crea probleme stuparului. Parerea mea.
Tot respectul!

daniel.arad

Aradul momentan nu omologheaza un camion ca apicol cu rafturi in nici un tip de camion fara proiect si executie la o firma specializata. Cost peste 2000 lei...

mosunick

Da' nu-i asa mare scofala sa mergeti la un alt RAR din alt judet. Nu e obligatoriu sa se faca RAR ul in judetul dvs.!!!  :nod: :nod: :nod:
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

edward_w92

De exemplu RAR Bacau nu obliga la proiect executat de firma specializata. 1100 de lei parca era vara trecuta taxa pentru omologare.