2012 un an anormal sau numai o impresie gresita?!

Creat de antiopa din ardeal, Septembrie 12, 2012, 04:14:20 PM

« precedentul - următorul »

Marius-ursulakhe

Dragi colegi sunt si eu in aceasi problema ca albinele nu mai capacesc miere dar daca le dau mai mult sirop (APIIVERT) no osa o capaceasca pana la urma pt ca am intales ca acest sirop are o umiditate foarte scazuta 20-22%? intreb pt ca eu oricum trebuie sa le mai dau pt hrana de completare si vad ca nu o capaceste  :yahoo_cry:

dorindafi

daca familia e bunicica shi le vei da papica in continuare fi sigur ca o vor capacii  :hi:
CODUL  e   LEGEA
         0763650092

Marius-ursulakhe

Mai inca o situatie anormala zi eu-de ce mierea pe multi faguri nu este pusa din partea de sus a ramei
-un mic exemplu la mine se intampala ca am si 4-5 cm in parte superiara a ramelor care este goala si mierea este pana la 3 sferturi capacita
-anul trecut nu am avut o astfel de problema vreau sa precizez ca sunt incepator eu asa zic eu :yahoo_cry:

mape 48-petru manea

spatiu prea mare---toamna scoaterea ramelor din cuib se face treptat in functie de eliberarea ramelor de puiet

antiopa din ardeal

  Sunt de aceeasi parere cu mape 48. Spre toamna in conditile in care populatia familiei este in scadere stupul are tendinta sa puna mierea in mijlocul ramei. Poate este si o alta explicatie dar aceasta tendinta apare in fiecare toamna.

bucovineanu

Daca nu au coroane cu miere capacita din vara, albinele evita spre toamna sa depoziteze mierea in partea de sus a ramelor deoarece acea portiune din rama este alba,  acolo fiind de regula miere si nu se creste puiet. Ori se stie ca pentru iernat albinele prefera ramele inchise la culoare.

Karpetrusov