formular 392 B

Creat de crinapop, Februarie 22, 2012, 11:51:01 AM

« precedentul - următorul »

romikele

Citat din: balasbebe din Februarie 27, 2012, 05:28:38 PM
Noi suntem in cod CAEN 0149, nu suntem impozabili, deci nu avem ce declara.
Vezi ca nu e vorba de impozit pe venit, asa ca mai bine faci o vizita mai intai la circumscriptia financiara si apoi revii cu concluziile  :wink2:

balasbebe

La pranz dupa ce am citit postarea le-am facut o vizita. Am vrut sa le dau o hartie, de fapt acel formular. Mi-au recomandat sa consult un contabil, deoarece este putin mai complicat. Documetul trebuie inaintat si cu acel formular pe suport  electronic.
Am vorbit si cu alti stupari si au declarat ca nu cunosc nimic, si au PFA din 2008.
Dar la formula de completare se adreseaza persoanelor impozabile, noi nu suntem impozabili asadar nu avem a ne face de lucru.

Kov iulian

#17
Citat din: romikele din Februarie 27, 2012, 03:09:16 PM
Acum am sosit de la finante si e adevarat, toti suntem obligati sa depunem acest formular 392B.
Sa vedem daca il vor primi maine, azi deja e prea tarziu  :D

Am fost si eu astazi la fisc cu un coleg apicultor sa completam  si sa depunem si noi formularele astea, inainte am trecut pe la un " prieten "  pe care l-am intrebat care e treaba cu formularele astea l-am intrebat si de 392B si de 202 dar dansul nu a stiut sa ne raspunda nimic, nu cunostea noile reglementari ne-a timis sa intrebam la ghiseu.

La ghiseu am precizat cu ce ma ocup si ce formular doresc sa completez de asemeni am specificat ca apicultura deocamdata e scutita de impozite,

De la ghiseu m-au trimis la camera X pt mai multe informatii, acolo am spus ca vreau a completez acel formular, Doamnele de acolo au spus da imediat uitati formularul completati-l, apoi am intrebat " acest formular se completeaza si de apicultori, am un pfa cu domeniu apicol,   apicultura deocamdata e scutita de impozite mai trebuie sa completez asa ceva ? "  .

Apoi Doamnele de acolo au zis " pai daca sunteti apicultor si sunteti scutit de impozit nu trebuie sa mai completati acest formular, am intrebat si de formularul 202, m-au intrebat daca l-am completat la infiintarea PFA-ului .

Am spus ca da l-am completat atunci la infiintare , Doamnele au spus ca atunci nu trebuie sa mai completati nimic dar ca sa fim siguri hai sa mergem la ghiseu .
Am mers inapoi la ghiseu impreuna cu o Doamna de acolo si a vorbit dansa a intrebat pe functionari de la ghiseu daca sa modificat ceva referitor la PFA-urile apicole ca uite baiatul asta vrea sa completeze formularele 392B si 202 ,  iar persoanele de la ghiseu au raspuns ca nu trebuie sa completez nimic daca am ca obiect de activitate apicultura si daca am depus formularul 202 la infiintatea PFA-ului nu mai trebuie sa completez nimic .

Ma luat de mana colegul apicultor " hai ma sa mergem acasa nu vezi ca zic sa nu mai completam nimic " .


Si asta a fost aventura mea de azi de la fisc ,

Totusi nu sunt impacat cu acele raspunsuri parca presimt ca voi primi o instiintare sa platesc nu stiu ce amenda sau nu stiu ce penalizare .

Imi pare rau ca am plecat asa poate ar fi trebuit sa cer o hartie la mana o adeverinta ceva. cum ca am fost la fisc si mi sa dat raspunsul X , acum imi poate veni acasa orice cum pot demonstra ca am fost la fisc sa depun acel formular dar mi sa spus ca fiind apicultor nu e nevoie sa il depun ?

.







dorindafi

iulian 392b este un formular care este emis in format electronic adica de un contabil care are acest program in calculator
eu astazi fiind data limita lam depus
e posibil ca apicultorii sa nu aibe nevoie de asha ceva dar din cate am auzit , trebuie
ai zis 202 . poate 220 eu de asta shtiu
CODUL  e   LEGEA
         0763650092

Kov iulian

#19
Scuze oboseala e de vina si ingrijorarea intradevar era vorba de formularul 220  ( Declaratie privind venitul estimat )

Pana la urma imi iau amenda ca nu am completat 392 B ( Declaratie informativa privind livrarile de bunuri prestarile de servici si achizitiile efectuate )

Citat

INSTRUCȚIUNI
pentru completarea formularului (392 B)
"Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achizițiile
efectuate în anul...."
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de
servicii şi achizițiile efectuate în anul ...." se completează de către persoanele
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispozițiilor art. 153 din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare
, a căror
cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obținute
din vânzarea de bilete de transport internațional rutier de persoane, este inferioară
sumei de 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioară
sumei de 119.000 lei.
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de
servicii şi achizițiile efectuate în anul...." se depune la organul fiscal competent, până
la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare.
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de
servicii şi achizițiile efectuate în anul...." se depune, în format electronic, astfel:
‐ la registratura organului fiscal competent;
‐ la poştă, prin scrisoare recomandată.
Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoțit de formularul
editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistență, semnat şi
ştampilat, conform legii.
Formularul se editează în două exemplare:
‐ 1 exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
‐ 1 exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.
Formatul electronic al formularului "Declarație informativă privind livrările de
bunuri, prestările de servicii şi achizițiile efectuate în anul...." se obține prin folosirea
programului de asistență.
Programul de asistență este pus la dispoziția contribuabililor gratuit de
unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe site‐ul Ministerului Finanțelor Publice,
portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Completarea formularului se face astfel:
Secțiunea ,,Date de identificare a persoanei impozabile neînregistrate în
scopuri de TVA"
Caseta "Cod de identificare fiscală" se completează prin înscrierea codului de
identificare fiscală al persoanei impozabile.
Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire/Nume, prenume" se completează cu denumirea persoanei
juridice, asociației sau a entității fără personalitate juridică, ori cu numele şi
prenumele persoanei fizice, după caz.
Caseta "Domiciliul fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului
fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz, al persoanei impozabile).
Secțiunea ,,Date de identificare a împuternicitului"
Se completează doar în cazul în care depunerea declarației informative se
realizează printr‐un împuternicit desemnat în condițiile art. 18 din Ordonanța
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
‐ Denumirea/ Nume, prenume – se înscriu denumirea/numele şi prenumele
persoanei impozabile care a fost împuternicită de persoana impozabilă
neînregistrată în scopuri de TVA;
‐ Cod de identificare fiscală – se înscrie codul de identificare fiscală al
persoanei împuternicite;
‐ Domiciliul fiscal – se înscriu datele privind adresa domiciliului fiscal al
împuternicitului desemnat;
‐ Nr. act împuternicire şi data – se înscriu datele privind numărul şi data
actului de împuternicire.
Secțiunea "Cifra de afaceri"
Se înscrie cifra de afaceri realizată la finele anului de raportare, care trebuie
să fie inferioară sumei de 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii,
respectiv inferioară sumei de 119.000 lei.
Secțiunea "Livrări de bunuri şi prestări de servicii către:"
Rândul 1 – Coloana ,,Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă
în "Jurnalul pentru vânzări", pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii
efectuate către persoanele înregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 2 – Coloana ,,Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă
în "Jurnalul pentru vânzări", pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii
efectuate către persoane neînregistrate în scopuri de TVA .
Secțiunea "Achiziții de la:"
Rândul 1 – Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă
în "Jurnalul pentru cumpărări", pentru achiziții efectuate de la persoane înregistrate
în scopuri de TVA.
Rândul 1 – Coloana "TVA" se completează cu valoarea TVA înscrisă în
"Jurnalul pentru cumpărări", pentru achizițiile efectuate de la persoane înregistrate
în scopuri de TVA.
Rândul 2 – Coloana "Valoare" se completează baza de impozitare înscrisă în
"Jurnalul pentru cumpărări", pentru achiziții efectuate de la persoane neînregistrate
în scopuri de TVA.
Rândul 2‐ Coloana ,,TVA" nu se completează.



romikele

Eu am fost special sa depun formularul pentru asociatie si am intrebat in mod special ce trebuie sa depunem noi cei cu PFA, cod CAEN 0149, cu sau fara alt servici.
Raspunsul a fost transant: DOAR formularul 392 B, in absolut toate cazurile - PFA, AF, II
Am explicat si ca noi nu suntem platitori de impozit sau TVA, dar explicatia a fost ca aici e vorba de alt tip de impozit, cu referire la TVA, nu pe venit.

Fiecare face cum considera, aici e un alt exemplu ca in aceasta tara legile sunt interpretate de functionari dupa cum se scoala de dimineata.

Voi solicita un raspuns scris de la ANAF, poate asa se lamuresc toate aspectele.

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/decl_392B_2011.pdf

Kov iulian

#21
Lucrurile sunt foarte interesante, se spune ca

" Formatul electronic al formularului "Declarație informativă privind livrările de
bunuri, prestările de servicii şi achizițiile efectuate în anul...." se obține prin folosirea
programului de asistență.
Programul de asistență este pus la dispoziția contribuabililor gratuit de
unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe site‐ul Ministerului Finanțelor Publice,
portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.  "


Ce vor sa spuna cu treaba asta ?
Ca eu PFA trebuie sa descarc de pe situl lor un program, un program care mai mult ca sigur este exe cum voi folosi acel program prin telepatie ?

Eu folosesc linux care e gratuit, nu stiu daca acel program functioneaza in wine .

Trebuie sa dau 700 de lei ca sa imi cumpar sistem de operare Windows ?

(nu puteti folosi windows piratat in scopuri comerciale, persoanele juridice prinse facand asta risca 8000 de lei amenda )

Si daca asta ar trebui sa o faca contabilul de unde tata mare gasesc unu ?

Nu stiu daca ma credeti dar azi am vorbit cu 6 persoane de la fisc , 2 persoane erau la ghiseu ( nu au stiut sa ma invete ce sa fac ), 3 Doamne erau in acel birou ( nici ele nu au stiut sa ma invete m-au trimis inapoi la doamnele de la ghiseu )
Iar a sasea persoana era acel prieten, cunostiinta  din 6 persoane toate m-au indrumat gresit ?


Pt linistea si siguranta mea ar fi trebuit sa cer o hartie, o adeverinta  de la ei stampilata cum ca am fost sa depun acel formular dar nu m-am incadrat ?

Acum daca primesc amenda cine o va plati, tot eu ?





balasbebe

La noi este o cladire enorma. Am stat pana la terminarea programului, poate poate ma poate ajuta vreo persoana cunoscuta. Am contactat o persoana fizica autorizata care tine evidentele contabile la anumite societati. El fiind specialist, a fost director la finante.

Cu toate insistentele eu cred ca ne facem de lucru sau mai rau poate vom da si din buzunar pentri o nenorocita de hartie. Ceva nu este in regula cu 392. Daca suntem persoane neimpozabile, si daca cei mai vechi cu PFA, nu au facut nimic, sapam in continuare, sau ne cautam de lucru.

Kov iulian

Ei cica se chinuie sa incurajeze atragerea de fonduri europeene, pai cea mai buna metoda de a face asta e rezolvarea problemelor birocratice cu care ne confruntam  .

Cea mai buna reclama pt atragerea romanilor de a acesa fonduri europeene suntem noi cei care am fost mai curajosi care deja le-am accesat , pai ce fel de reclama sa fac prietenilor si cunostiintelor mele cand intampinam tot felul de probleme birocratice, pe deo parte luam bani iar pe alta ii dam pe hartii in loc sa investim in afacere .

In loc sa stam la fundu animalului si a albinei sa le ingrijim sa facem productie stam pe drumuri cu zeci de hartii .

Oftopic :

Am auzit niste prieteni vorbind cum ca ar vrea sa se apuce de prepelite si sa acceseze si ei fonduri europeene , i-am trezit la realitate  le-am explicat cate drumuri trebuie sa faca, ca trebuie sa tina contabilitate, ca trebuie sa isi faca PFA altel nu iau bani, ca le trebuie plan de afaceri, autorizatii peste autorizatii, hartii peste hartii .

I-am dezarmat total cand au auzit tot ce le-am spus ,

Daca ati stii ce scarbit sunt de toata incertudinea asta, trebuie 392B ? - nu trebuie 392B ,  se plateste CAS ? nu se plateste CAS decat de la 4 salarii medi in sus .

Daca te duci la stat nu stie sa te invete , daca te duci la un privat vor bani sa iti ofere consultanta .

Vreti bani, taxe impozite va dau taxe impozite explicati-mi clar tot ce am de facut nu ma purtati pe drumuri zile in sir in loc sa stau langa animale sa le ingrijesc .


Florin-braileanul (FlorinI)

E NASPA RAU DE TOT


TERMENUL DE DEPUNERE A FOST AZI, ORA 16 !!!!!!!!!!!!!!!!!!


ce se intampla cu cei ce nu au depus?
http://florinbr.sunphoto.ro

Bee ... smart!, Bee ... happy!
Pentru prieteni: 0726.111.333

dumstan

Pana la urma ati depus aceasta declaratie? Ce urmari au fost in caz ca nu s-a depus?

cristian87

la mine au venit si mi-au castrat toti trantorii. :lol:
zâmbeşte-mîine poate fi mai rău