Prima lucrare cand se incalzeste vremea

Creat de dan.smarandoi, Februarie 04, 2011, 09:53:59 AM

« precedentul - următorul »

dan.smarandoi

Salut,deoarece sunt incepator si in apropierea unui nou sezon apicol,am sa va rog sa postati sfaturi si imagini cu primele lucrari,atunci cand deschideti stupii la sfarsitul iernii.Promit sa revin cu intrebarile mele (stupide poate pentru unii)pe tot parcursul anului,pana la impachetare.Sunt plin de intrebari   ^:)^

bucovineanu

Asteptam intrebarile.
La prima desfacere a stupului la sfarsitul iernii se verifica in primul rand daca familia are regina. Nu e obligatoriu sa fie vazuta, e suficienta prezenta puietului. Se curata fundul stupului de albine moarte si rosaturile de ceara si se verifica deasemenea daca familia are rezerve de hrana pentru dezvoltarea in continuare.

filip

O vizita in stup nu trebuie sa depaseasca 2 min.
Ce cautam?
In primul rand puietul,apoi la stanga si dreapta lui sa fie fagure cu miere.
In caz de ger,stupul sa aiba in apropierea puietului miere.
Curatirea lazii nu se face acum,acum doar se scot albinele moarte de pe fundul stupului pentru a creia posibilitatea zborului de curatenie.
Nu lasa visele sa piara, pentru ca daca visele mor viata nu este decat o pasare cu aripi rupte care nu mai poate sa zboare. (Langston Hughes)

bucovineanu

Eu nu desfac stupii pana nu se incalzeste bine vremea, stiind ca am asigurat hrana suficienta, iar la primul control procedez cum aratat mai sus. Albinele moarte care ar putea bloca urdinisul le scot cu un carlig prin urdinis. Asa fac eu, dar fiecare procedeaza cum crede ca e mai bine.

ioanardelean55


Fiecare are obiceiul lui , SCOPUL  conteaza si e bine ca e acelasi  :bravo:

marian sima