Situatie anormala cu rezervele de hrana

Creat de Fifi, Septembrie 20, 2017, 12:45:59 PM

« precedentul - următorul »

Fifi

Buna ziua,
Ma confront cu o situatie pentru care vreau sa-mi transmiteti parerile dumneavoastra.
Dupa 28.08-08.09.2017 am facut hranire pentru stimulare ponta matca cu sirop 1:1 cate 200-250 ml odata la 3 zile.
stupi ii am in pat rece 10 R 1/1 si magazile unele de 1/1 si unele de 3/4.
jos in cuib am rame cu pasture si miere, miere cam jumatat spre trei sferturi de rama dat nu toata capacita si intre 3 si 5 rame de puiet in fiecare stup; am vazut zilele acestea ca a mai ecluzionat.
Nam pututu da jos magaziile pentru ca in ele desi am redus cat am putut numarul de rame  mai am cate 2-3-4 rame aproape pline (3/4) cu miere dar necapacita.
Cum fac ca albina sa mute mierea din ramele de sus in cele de cuib; daca ar fi fost numai rame de 1/1 le mutam eu dat sunt de 3/4.
Astept orice sfat/comentariu.
Sunt incepator va rog sa dati cu sfaturi si nu cu pietre.

filip

Ramele 3/4 capacite le poti pune in cuib de 1/1.
Daca nu sunt capacite le extragi si dai mierea in haranitor.Albinele o vor aseza in cuib.In prealabil dai magaziile jos .Ori asezi 3-4 magazii cu rame extrase una peste alta sa le curete.Le asezi pe un stup puternic.Dar operatia asta o faci seara la asfintit
Cel putin asa fac eu.
Nu lasa visele sa piara, pentru ca daca visele mor viata nu este decat o pasare cu aripi rupte care nu mai poate sa zboare. (Langston Hughes)

Fifi

Sunt incepator va rog sa dati cu sfaturi si nu cu pietre.

bucovineanu

Citat din: Fifi din Septembrie 20, 2017, 12:45:59 PM
Buna ziua,
Ma confront cu o situatie pentru care vreau sa-mi transmiteti parerile dumneavoastra.
Dupa 28.08-08.09.2017 am facut hranire pentru stimulare ponta matca cu sirop 1:1 cate 200-250 ml odata la 3 zile.
stupi ii am in pat rece 10 R 1/1 si magazile unele de 1/1 si unele de 3/4.