PAVILION APICOL MODULAR-Proiect de dezvoltare

Creat de cartus80, August 06, 2010, 10:33:37 PM

« precedentul - următorul »

D006

Frumoasa jucaria si chiar practica as spune doar ca investitia ..... sper sa se plateasca singura.
Ar trebui totusi rugidizat acel unghi de 90 de la picioare ca nu prezinta rezistenta vectoriala laterala.
Eu la urcare/coborare as conecta picioarele cu un X prins macar in suruburi.
Eu am avut cativa ani de zile ceva similar cu picioare hidraulice dar era o "rulota" de se punea pe camion si am avut probleme pe teren in panta.
Rigidizarea cu coltare sau cu X intre picioare ar rezolva problema destul de ieftin.

hadrian

Ce dimensiuni folositi la ,scheletul interior, (tot ce inseamna sustinerea stupului)? tot intreb si nu vrea sa raspunda nimeni...

pharaonu75

Pentru ce tip de stup a fost conceput proiectul de pavilion mentionat mai sus?
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

D006

Citat din: romikele din Noiembrie 18, 2010, 08:15:09 PM
Citat din: AndreiRN din Noiembrie 18, 2010, 07:23:33 PM
...
Ar trebui totusi rugidizat acel unghi de 90 de la picioare ca nu prezinta rezistenta vectoriala laterala.
Eu la urcare/coborare as conecta picioarele cu un X prins macar in suruburi.
...
Rigidizarea cu coltare sau cu X intre picioare ar rezolva problema destul de ieftin.
Exista aceasta rigidizare, curios ca nu ai observat-o !  :wink:

X intre picioare? :uimit: ... ale cui???  :razz:
Am observat bucatica aia dar dupa opinia mea este insuficienta tinand cont de greutate si de grosimea materialului din care este facut piciorul si bara transversala.
Acel mic gusset ofera oarecare rezistenta doar intr-o directie.
Pt a nu creste greutatea eu as face 2 gauri in picior, una sus si una jos si as pune intre ele doua cabluri cu intinzator astfel distribuind fortele laterale pe ambele picioare.
Preferabil o platbanda dar si cablu ar ajuta.
Acest container incarcat cu stupi e posibil sa ajunga usor la 2 tone si acele suduri nu vor rezista fortelor laterale.

dan motu

Domnule  romikele dar sistemul de franare cu cate camere de franare este pe axa,care este viteza de deplasare aprobata de rar?

dan motu

modulul lui Adi mi se pare practic si are multe avantaje ,dar daca ai un numar mare de stupi si faci mutari de pastoral la multi kilometri nui ok

wykyal

as vrea sa stiu la vant mare cum reactioneaza am auzit situati cand s au rasturnat

pharaonu75

Cu cat picioarele sunt mai inalte, cu atat scade rezistenta la rasturnare... cu alte cuvinte cu cat centrul de greutata este mai jos cu atat este mai stabil! Un alt amanunt de o mare importanta este distanta dintre picioarela de pe partea stanga si cele de pe partea dreapta! Distanta mare = stabilitate mare!
Insa eu nu am auzit sa se fi rasturnat asa ceva!
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

wykyal

pentru cei care au deja module sa vrea sa stiu parerea lor care sunt problemele cu care se confrunta la sistemul de ridicare coborare dupa masina /remorca si ce sistem folosesc.

wykyal

as vre niste numere de telefon daca are cineva pentru a vorbi cu persoanele care au module

teo

daca poate cineva sami spuna ce greutate are un astfel de modul populat cu albine

ady stuparu

salutare.
Am sa va spun parerea mea despre modulele mele,dupa 3 ani de utilizare. Primul modul, cel de pe ford, fiind facut primul, nu a iesit asa cum am gandit eu. Greutatea mare si sistemul de ridicat-coborat sunt principalele probleme (ca sa zic asa) care m-au deranjat. Fiind facut primul am pus materiale grele si groase, din frica de a nu ceda. Masa containerului gol ajunge aprox. 550kg, iar plin depaseste cu mult 2000kg inainte de extractie,din care numai picioarele au 100kg. Picioarele au suruburi de forta facute la strung. Ridicarea (coborarea) modulului de pe masina dura mult timp(20-30min), asa ca am gasit un alt sistem cu ajutorul cricului hidraulic. Nu am renuntat la sistemul cu surub deoarece este foarte util pe terenul accidentat pe care lucram noi, permitand o pozitionare cat mai dreapta a modulului. Fata de platforma la cel de pe ford apare fenomenul de depopulare la primii stupii de pe randul al II lea din fata (din cauza cabinei, atunci cand ramane pe masina modulul).
Cel de pe platforma fiind facut la un an dupa celalalt am reusit sa fie exact cum mi-am propus. greutatea lui nici nu ajunge la 300kg, iar sistemul de ridicat coborat e mult mai simplu, asta si datorita platformei.

pharaonu75

Care a fost pretul de realizare a pavilionului de pe platforma?
Ce fel de materiale ati folosit? Tabla este de aluminiu?
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

ady stuparu

Pretul modulului a ajuns 5000lei din care 2300 lei manopera. Fata de primul, la acest modul am stiut unde sa pun materiale mai usoare. Baza e facuta din patrat de 4/4/4. Am folosit cornier ambutisat de 2,5/2,5 in loc de cel laminat, iar la stalpi am folosit patrat de 3/3/2 in loc de cornier 5/5, patratul fiind mai stabil si mult mai usor. Traversele in care intra picioarele sunt din 7/7/4, iar picioarele din 6/6/4. L-am inchis cu tabla de aluminiu de 0,6 grosime.

pharaonu75

Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube