Care este diferenta dintre corpul 1/2 si 3/4

Creat de mihai69, Martie 24, 2013, 10:30:14 AM

« precedentul - următorul »

mihai69

Sunt incepator. As dori sa cumpar stupi dar nu stiu de care, cu magazii de 1/2 sau magazii 3/4. As dori si explicatii.
Cu stima.

pharaonu75

In cazul magaziilor mai mici, se poate obtine mai usor mierea monoflora (salcam, amorfa, tei) deoarece rama, avand o capacitate mai mica, se umple mai repede si mierea trebuie extrasa. In cazul unor magazii mai mari, pot exista situatii in care se termina culesul la salcam/tei, ramele nu sunt capacite, mierea nu este maturata, iar albinele baga nectar de la alte plante si il amesteca in celule cu cel de salcam/tei, caz in care mierea respectiva nu mai poate fi vanduta decat ca miere poliflora!
Un alt avantaj al magaziilor pe rame de 1/2 il reprezinta greutatea mai mica a acestora, care nu este deloc de neglijat in momentul in care esti mai inaintat in varsta sau ai unele afectiuni medicale!
Planurile nu inseamna nimic. Planificarea e totul. (Dwight Eisenhower)<br />Sun Photo     YouTube

tassevasi

  Bine ai venit pe  forum  Mihai !
   Diferena intre cele 2 modele   ar fi de capacitatea  de stocare  a  fagurilor .
Daca ai corp 1/1 si  10 rame, la  catul de 1/2  ai mai putina miere fete de 3/4 ,  caturile  sunt mai usoare  si poti pune chiar 2 la  un cules intens ,iar celelealte citeodata  iti mai terb un corp mai mic ,in aceiasi situatie de cules .
  Se poate merge si catul 1/1  dar e mai greu de manipulat  de aceia  noi mai batrini , alegem ce e mai convenabil la ridicat .
  La  pavilion e alta situatie  eu ma refer strict la pastorel .
  Mai ai situatia  corp 1/1 si  12 ram mult mai greu in ambele situatii.
  De fapt nu ai spus de care vrei sa cumperi pe 10, 12, orzontali .
   Sunt multe discutii pe aceasta tema  si treb sa urmaresti cu atentie  cam ce se  prezinta aici legat de acest aspect .
Eu ti-am raspuns strict la ce ai intrebat
Numai bine
 

ioanardelean55

#3