Legea apiculturii 2014 M.O. nr14/09.01.2014

Creat de cartus80, Martie 09, 2014, 04:50:07 PM

« precedentul - următorul »

mosunick

#15
Citat din: alexutu din Octombrie 21, 2014, 09:36:18 AM
Legea apiculturi este interpretata de fiecare functionar cum doreste.
La primaria mioveni doamna functionar nu vrea sa aplice legea .Astazi am fost in audienta si au gasit o chichita sa nu aplice legea art 16 cu impozitarea camioanelor apicole. sa legat de < mijloace de transport autopropulsate inregistrate in  circulatie  > au spus ca al meu este inmatriculat in circulatie si nu poate aplica legea , doar cele care sunt iregistrate pe primarie pot beneficia .
Oare ce sa mai inteleg de functionari acestia
Eu unul nu am cunostinta ca intre vehiculele pe care le poti inregistra la Primarie sa poata fi si camioanele, ca sa poata cineva sa zica ceva de genul ca numai pentru acele camioane care sunt inregistrate nu se platesc taxe si impozite locale, nu si pentru cele inmatriculate. Spun asta pentru ca de ar fi asa nu ne-am mai inmatricula niciunul autopavilioanele, ci le-am inregistra la primarie si am merge asa cu ele prin tara, fara sa fie nevoie de tahograf, verificare tehnica si altele...
Daca se fac ca nu pricep legea, m-am gandit ca exista si solutia sa le cerem sa ne inregistreze camioanele pavilion apicol, si cu asta nu mai au ce zice...
Pe de alta parte, in logica (nejuridica dupa parerea mea) lor, ar trebui sa fie scutite si tractoarele care trag pavilioanele apicole pe remorca (din punct de vedere al literei legii, in logica (inca o data o spun incorecta) a lor ar trebui sa fie scutite.
Ori spiritul legii apiculturii nu a fost acela de a scuti tractoare de la plata taxelor locale, ci autopavilioane in cazul de fata. Pacat ca nu si remorci - pavilion.
Satatate!
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

stefy.costea

Oameni  buni eu cred ca va certati degeaba. Eu am inscrise la primarie doua pavilioane de 8 m lungime fiecare, ca utilaj agricol mijloc lent entru care platesc anual 104 lei. Am numere date de primarie pentru utilaj agricol. Tinand cont ca folosesc infrastructura localitatii precum si pe angajatii primariei pentru eliberarea adeverintelor necesare, consider ca nu este un capat de tara plata acestor taxe. In fond utilizarea pe drumurile publice a acestor pavilioane, sustin o afacere din care castig niste banisori, e normal sa platesc astfel de taxe.
Poarta-te cu aproapele tau asa cum ai vrea sa se poarte el cu tine

alexutu

am inteles de la asociatia crescatorilor de albine din bucuresti ca dupa alegeri se va veni cu un amendament la legea apiculturi in care sa scrie cu punct si virgula pentru toti cei care interpreteaza  legea apiculturi dupa cum vor .
00007

alexutu

domnu costea , platesti pentru 2 pavilioane 104 ron
imp eu platesc pt un camion omologat apicol de 5,5 tone
400 ron
00007

D006

eu pentru unul de 3,5 tone platesc 400 lei . Daca numeri foile de la placinta vei muri de foame.

bogdy72

Eu sunt din Schitu Golesti AG,linga Campulung si m-au scutit automat de impozit pentru un camion de 7.5t,platesc doar pentru remorcile apicole cite 15 ron

edward_w92

bogdy72, vad ca ai camion apicol de 7,5t , ce formalitati sunt necesare in cazul unui control ISCTR? Ce iti cer aia mai exact? Ca, ARR spune clar, conform Regulamentului (CE) NR 561/2006, articolul 3, alineat h)
La articolul 3 spune clar:
Articolul 3
Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:
(a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei
nedepăşind 50 km;
(B) vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depăşeşte 40 km/h;
© vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri
şi forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără
conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii şi
se efectuează sub controlul acestora; (d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar,
utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare;
(e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale;
(f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de
staţionare;
(g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere,
precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie;
(h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu
depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale;
(i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului
membru în care sunt conduse, şi care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de
mărfuri în scopuri necomerciale.

Deci conform regulamentului, vehiculele de la litera h) nu fac obligatia de a fi dotate cu tahograf, aici incluzandu-se si camioanele personale, omologate sau nu apicol, cu care efectuam transport in scop personal (necomercial), deci trebuie sa detinem acte doveditoare de proprietate cum ca stupii sunt ai nostri. Deci daca am scapat de tahograf, automat scapam si de licenta de transport, tot cei de la ARR spun ca: transportul de marfa/persoane in scop personal (deci necomercial) nu se certifica/licentiaza.
Deci pe langa permisul categorie C pentru camionul de 7,5t, actele masinii care sa dovedeasca ca e proprietatea soferului, asigurare, vigneta si dovada proprietatii soferului asupra incarcaturii, ce mai trebuie sa avem asupra noastra? Stim ca tahograful se exclude conform regulamentului 561/2006 si licenta de transport nu mai necesita obligativitate datorita tipului de transport si anume cu scop personal. Este obligatoriu totusi atestatul de marfa?

Cat despre scutiri de taxe: la camioanele omologate pavilion, avem impozit 0 si asigurarea am inteles ca e foarte mica, mai sunt cumva si alte scutiri?

cornelioandanciu

Articolul 5 ,litera i:"Matca ester singurul individ femel ...etc".Superb! Cine PLM face legile astea? Individ femel ! :hippo:
Va salut.

edward_w92

Deci, albinele sunt defapt doar niste trantori travestiti. =)))

daniel.arad

Referitor la Art 16 plata impozitelor catre primarii pentru mijloacele de transport al stupilor care era prost facut, adica la camion apicol nu plateai impozit iar la pavilion da....pentru ca nu era autopropulsat....

ATENTIE  azi ma sunat un inspector de finante din Arad care a spus ca pot transmite la toti prietenii stupari sa nu mai plateasca impozit din acest moment inainte la primarii la nici un mijloc de transport folosit pentru trensportul stupilor in pastoral pentru ca a aparut o lege la finante care reglementeaza acest aspect...

O sa incerc sa revin cu amanunte despre ce Lege si Articol este vorba, daca cineva stie rog postati...
In rest va doresc iernare usoara si inca de pe acum Sarbatori Fericite si un an 2016 mai bun.

Cu stima Daniel Maris

Eugen B

Cred ca te referi la cele omologate. Eu transport stupi, dar nu am omologare, deci platesc

daniel.arad

Nu se specifica omologate....un tractor cu care tractezi un pavilion nu se poate omologa apicol eu unul am camionul de 3,5 T care e pus la vanzare si nu am platit impozit la primarie in 2014-2015 si nu e omologat apicol, doar e amenajat apicol, am atasat o poza la cerere si a fost ok... de fapt legea apiculturii nu specifica cuvantul omologat....

Kov iulian

In perioada asta au loc niste greve ( cele ale transportatorilor ) si se intentioneaza a se schimba niste chestii pe la legislatia rutiera privind taxele pe autovehicolele .

Am prins o discutie pe la TVR in care un lider al transportatorilor era nemultumit de taxele aplicate autovehicolelor care nu circula prea mult.


http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/PROTESTUL+TRANSPORTATORILOR+RCA

Citat,,Le-am spus pentru transportul local să ne scoată cartea verde, un transportator să poată să încheie asigurare și pe o lună și pe două și pe trei, pe perioada imobilizarii autovehiculului în garaj sau din diferite motive să fie suspendat RCA-ul, să se revină la niște prețuri sustenabile pentru că ele au crescut foarte mult în ultima perioadă", a declarat Vasile Ștefănescu, vicepreședinte COTAR.

Din pacate se pare ca apicultorii nu sunt si ei in miezul evenimentelor .

mosunick

Ref la impozit pe mijloacele rulante, in baza unei declaratii notariale ca folosesti utilajul numai pt transportul stupilor esti scutit de impozit. Nu conteaza daca e omologat apicol sau nu.
Ref. la asigurari nu exista, la asiguratori, dupa cunostinta mea, o categorie speciala pentru autospeciale apicole, astfel ca pretul e acelasi ca si pt orice alt vehicul care e inmatriculat, din pacate... Am verificat asta cand mi -am asigurat autospeciala apicola. Ref. la cele inregistrate la primarie, nu cunosc detalii.
Sanatate!
"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The
little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative." - W. Clement Stone

tinumaftei

Citat din: mosunick din Ianuarie 20, 2016, 04:27:39 PM
Ref la impozit pe mijloacele rulante, in baza unei declaratii notariale ca folosesti utilajul numai pt transportul stupilor esti scutit de impozit. Nu conteaza daca e omologat apicol sau nu.
Ref. la asigurari nu exista, la asiguratori, dupa cunostinta mea, o categorie speciala pentru autospeciale apicole, astfel ca pretul e acelasi ca si pt orice alt vehicul care e inmatriculat, din pacate... Am verificat asta cand mi -am asigurat autospeciala apicola. Ref. la cele inregistrate la primarie, nu cunosc detalii.
Sanatate!
Eu am camionul, fara omologare apicola, pe firma. Dar atunci cand am fost la un broker de asigurari, vazand numele firmei (care are legutara cu apicultura) m-a intrebat de ce n-o omologhez apicola, caz in care asigurarea nu este mai mare de 30%. Au spus ca unele firme de asigurari au ceva norme in acest caz. Daca cumperi asigurare pe internet probabil ca nu conteaza daca este apicola sau nu, dar vanzatorii de asigurari din zona unde se fac inmatriculari cunosc mai multe detalii. Asta daca vor sa spuna, pentru ca pe ei ii intereseaza ca pretul sa fie cat mai mare pentru ca iau comisionul proportional cu suma platita.