apiinvet este toxic pentru om?

Creat de costynel, Iulie 23, 2013, 09:00:04 PM

« precedentul - următorul »

costynel

Salutare,  nu sunt un mare apicultor sunt incepator si am auzit niste discutii cum ca apiinvetul este toxic pt om atunci cind il folosesti ca indulcitor in locul zaharului,uni il folosesc pentru fermentarea merelor pt a fabrica tuica pt vinzare,eu cred ca nu e toxic daca il folosesti pt albine si nu mor,alti zic ca nu e bun nici pt albine,nu stiu ce sa mai cred?sa cumpar sa dau la albine sau sa fac sirop cu zahar? din ce este facut apiinvetul?
multumesc de raspuns

stefan1

  Bine ai venit pe fprum,  Costynel!
  Desi am folosit doar din curiozitate Apiinvert, vin eu cu un raspuns.
  Cu toate ca nu vor sa ne spuna exact din ce se produce Apiinvertul, lasa sa se inteleaga ca este din sfecla de zahar. Ar putea fi si din porumb. Nu vad de ce ar fi toxic pentru om, caci contine glucoza, fructoza zaharoza si apa, plus un mic procent de alte zaharuri superioare. Chiar daca nu e toxic, s-ar putea considera nociv, cum de fapt si consumul de zahar este nociv. Daca este produs din porumb, sunt suspiciuni ca poate fi din porumb modificat genetic, care poate avea efecte inca insuficient studiate. De fapt in tara, pe langa Apiinvertul destinat special hranirii albinelor, se folosesc in hreana albinelor si alte produse asemanatoare, destinate de fapt patiseriilor, deci consumului uman, si despre care cel putin furnizorii de Apiinvert spun ca nu sunt bune pentru albine.
  Avantajele folosirii Apiinvertului sunt cateva destul de importante, printre care acela ca este gata preparat si doar trebuie administrat. Se spune ca nici nu uzeaza atat de mult albinele ca siropul neinvertit. De asemene nu predispune la furtisag ca alti substituenti de miere si nu se altereaza cum se altereaza siropul.