Turta si perioada in care sa baga in stup

Creat de Fifi, Decembrie 22, 2016, 03:16:39 PM

« precedentul - următorul »

Fifi

Buna ziua
Subiectul este foarted elicat deoarece fiecare are propia reteta.
Intrebarile cele mai importante sunt:
- care este perioada optima pentru a pune turta la albine; tinand cont ca suntem in 22.12.2016 ?
- care este reteta de turat pe care o recomandati?
Rog sfaturi/opini.
Sunt incepator va rog sa dati cu sfaturi si nu cu pietre.

Closcutz

De obicei o familie bine pregatita de iernare nu are nevoie acum de turta. Pe 28 se anunta temperaturi mai marisoare....aproape de 10 grade. Daca ai multe roiuri mai mici, care nu au apucat sa-si formeze coroane frumoase vei observa prin plasa podisorului ca familia este sus...si atunci trebuie sa le aplici o turta energetica( fara polen sau inlocuitori). In mod normal familiile incep sa creasca puiet la sfarsitul lunii ianuarie si atunci automat creste si consumul de hrana. Sunt convins ca intr-o stupina obisnuita sunt macar cateva familii care nu stau roz cu hrana...pt ca e posibil ca ghemul sa nu se fi format acolo unde coroanele sunt mai frumoase...etc

bmdna