Tratament in Noiembrie

Creat de Fifi, Noiembrie 02, 2016, 07:24:05 AM

« precedentul - următorul »

Fifi

Buna ziua, m si eu o intrebare. Se mai face tratament cu VF la aceasta data?
in luna Octombrie am aplicat 4 tratamente cu VF si de 4 saptamani am benzile cu mavirol in stup dar la ultimu control realizat duminica intr-un stup tot mai aveam  cei drept putin dar era puiet capacit si nu stiu daca sa-i mai factratament cu VF. ce sfaturi imi dati?
Sunt incepator va rog sa dati cu sfaturi si nu cu pietre.

oroles

Daca ai vreme calda si albinele nu sunt in ghem poti face tratamentul.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

Fifi

Sunt incepator va rog sa dati cu sfaturi si nu cu pietre.

jon baz

Buna ziua, am si eu o intrebare asemanatoare: pe 28 octombrie am facut al doilea tratament cu varachet si albinele au scos la urdinis paduchi (cei drept putini, cam 10 -15, dar am stupi cu fund plin), daca mai fac un tratament cu varachet, exista riscul de a intoxica matca? Cand am facut ultimul tratament, nu mai aveam in mod sigur nicio celula de puiet capacit, dar ma pun pe ganduri paduchii aia de la urdinis. Ce ma sfatuiti: mai fac un tratament sau le dau pace? Multumesc frumos!!!

MirceaCalin

Citat din: oroles din Noiembrie 02, 2016, 07:35:13 AM
Daca ai vreme calda si albinele nu sunt in ghem poti face tratamentul.

oroles

10-15 la urdinis sunt mulți. De regulă, la mine nu observam niciun paduche. O singură data am vazut la unul 3 varroa. Doi erau morti si unul se invartea damblagit. La cat timp dupa tratament i-ai observat?
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

jon baz

I-am observat cred ca a doua zi.

oroles

E ok. Altadata sa ii verifici cu foi de control sau cu  fund AV.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

jon baz

Multumesc frumos, Oroles! Insa acum m-ai facut curios: daca i-as fi observat la cateva ore sau dupa vreo 4-5 zile, care ar fi fost deosebirea cu privire la evolutia acarianului in stup?

stefan1

Citat din: jon baz din Noiembrie 04, 2016, 09:21:45 PM