Contabilitate in partida simpla.

Creat de bucovineanu, Februarie 06, 2012, 10:15:15 PM

« precedentul - următorul »

bucovineanu

Contabilitatea in partida simpla e usor de tinut. Esential aici e registrul de incasari si plati. Acest registru se tine zilnic. Are urmatoarele rubrici:
Nr       Data    Documentul          Felul operatiunii           Incasari                                  Plati
curent                                                                      numerar banca                numerar        banca
Aici se trec toate incasarile care se fac pe baza de chitanta respectiv factura si platile care se fac pe baza de chitanta (factura) respectiv dispozitie de plata reprezentand plata asigurari sociale, plata asigurari de sanatate, consum energie, achizitii de marfuri sau alte  materiale si orice alta cheltuiala facuta pe baza de documente. Se face totalul fiecarei pagini si se reporteaza pe pagina urmatoare. La sfarsitul anului se face totalul general. Totalul incasarilor  reprezinta venitul brut.Din acesta  se scade totalul sumelor cheltuite. . Ce ramane e venitul net la care se plateste impozitul.
Mai e nevoie de un registru de inventar unde se trec obiectele de inventar si un registru unic de control. Toate aceste imprimate se cumpara, se inregistreaza la fisc si valoarea lor se trece la cheltuieli.
Daca sunt nelamuriri astept intrebarile, e posibil sa fi uitat ceva.
Acest mod de evidenta se tine la PFA (persoana fizica autorizata) si IF ( intreprindere familiala).

costelinni

cred ca ar fi trebuit sa incepem acest topic astfel:
-documntele necesare infiintarii PFA sau II;
-ce registri avem nevoie;
-felul in care se completeaza;
-declaratiile care trebuiesc depuse la Finante si termenele până la care se depun;
-......
http://constantinignuta.sunphoto.ro

"Intelepciunea ne ajuta sa rezistam, pasiunile ne ajuta sa traim.'" (Chamfort)

costelinni

I. Actele necesare pentru înmatriculare PFA,ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALA ŞI ÎNTREPRINDERE FAMILIALĂ :

- rezervare denumire (Birou juridic -Registrul Comertului);
- sediu/punctele de lucru : extras CF original,max 30zile;acordul bancii daca imobilul este grevat de sarcici (ipoteca);
- contract de comodat   ;
- copie buletin;
- copie dupa documentele care atesta pregatirea profesionala;
- pt Întreprinderea Familială :la Reg Comertului -Birou Juridic - acord de asociere,procura de reprezentare,actele care atesta gradul de rudenie;
- taxe: 250 RON (PFA/II) sau 500 RON (Infiintare Întreprindere Familială)

Documentele se depun la Oficiul Registrul Comertului .
http://constantinignuta.sunphoto.ro

"Intelepciunea ne ajuta sa rezistam, pasiunile ne ajuta sa traim.'" (Chamfort)

balasbebe

Citat din: costelinni din Februarie 06, 2012, 11:26:44 PM
cred ca ar fi trebuit sa incepem acest topic astfel:
-documntele necesare infiintarii PFA sau II;
-ce registri avem nevoie;
-felul in care se completeaza;
-declaratiile care trebuiesc depuse la Finante si termenele până la care se depun;
-......
Eu am trecut pe la finante si am trecut la declaratia 200 peste tot zero.
Am inteles ca veniturile dim masura 141 nu se trec la venituri. Miere anul trecut nu am vandut-o, am lasat pe acest an sa intre la venituri. Dar daca veniturile in special din apicultura nu se impoziteaza am considerat ca nu trebuie trecute. La un birou unde se depun acele declaratii erau 6 femei, si + o secretara. Nimeni nu stie nimic. Mi-au luat hartia si nu au comentat. Nu au zis ca nu este bine, deoarece este data pe proprie raspundere. Pe masura ce o sa mai apara postari, voi modifica declaratia, deoarece mai am inca timp pana in mai. Sper ca cineva mai luminat decat cei care primesc bani si sunt salariati sa ma indrume mai bine. Am trecut cod CAEN 0149.
Cred ca ar trebui sa trec totusi la cheltuieli sumele folosite pentru infintarea PFA, de intretinere sediu si masina cu care ma deplasez.

Mai am o rugaminte. Am inteles ca este un formular cu care sa trec masina si casa pe firma.

evulet78

Eu sunt PFA si am urmatoarele:
- registru incasari si plati
- registru de inventar
- registru unic de control
- fisa mijloc fix
- mai am chitantier si facturier
- nu am inca casa de marcat (pentru ca nu merg cu mierea la piata)

Am depus urmatoarele documente la fisc
- m-am inregistrat si am depus declaratia 220 la inregistrare
- am depus apoi declaratia 220 si 200 pana la 31 ianuarie 2012.
- cei de la fisc mi-au spus ca nu mai am altceva de depus pana la anul in ianuarie.
- m-au trimis apoi la casa de pensii si la casa de asigurari de sanatate
- la casa de pensii nu platesc nimic pentru ca sunt angajat
- la casa de sanatate nu am reusit sa aflu nimic - inca astept precizari clare cu privire la CASS (pentru PFA ce este si angajat in alta parte), care nu cred ca vor veni de la ei.
Daca cineva a primit un raspuns de la casa de pensii pentru PFA cu cod 0149, angajat in alta parte, rog sa il transmita si colegilor de pe forum. La noi la Suceava casa de sanatate nu raspunde la nici un numar de telefon, deci relatia lor cu contribuabilii este 0000.
miere de albine - Un proiect personal ce poate se va dezvolta.
miere bucovina pe google+
miere bucovina pe facebook

balasbebe

Declaratia 220 pentru ce este? ai si alta activitate decat ceea cu albinele?

costelinni

Citat din: evulet78 din Februarie 07, 2012, 08:33:57 AM
Eu sunt PFA si am urmatoarele:
- registru incasari si plati
- registru de inventar
- registru unic de control
- fisa mijloc fix
- mai am chitantier si facturier
- nu am inca casa de marcat (pentru ca nu merg cu mierea la piata)

stampila ati facut ?
http://constantinignuta.sunphoto.ro

"Intelepciunea ne ajuta sa rezistam, pasiunile ne ajuta sa traim.'" (Chamfort)

emil.oltean

Declaratia 22o se completeaza si depune la Administratia fiscala unde esti arondat(unde are domiciliulPFA).Pe baza ei ,"fiscul"iti stabileste impozitul din profitul tau cu care te jegmaneste statul.Se depune in fiecare an pana la 31 Ianuarie.Nedepunerea=contraventie=amenda.

D006

   Pana cand se depune declaratia 220 ?????

Kov iulian

#9
Citat din: dragos2006 din Februarie 07, 2012, 11:46:18 AM
   Pana cand se depune declaratia 220 ?????

Am fost eu la fisc prin ianuarie, ca sa completez si eu declaratia 220 si mi-au spus ca nu le-au parvenit formularele.
Mi-au spus sa nu ma ingrijorez ca nu e asa mare graba sa completez acel formular, ca am timp pana la sfarsitul luni aprilie sa fac asta .

Citat din: emil.oltean din Februarie 07, 2012, 10:39:55 AM
Declaratia 22o se completeaza si depune la Administratia fiscala unde esti arondat(unde are domiciliulPFA).Pe baza ei ,"fiscul"iti stabileste impozitul din profitul tau cu care te jegmaneste statul.Se depune in fiecare an pana la 31 Ianuarie.Nedepunerea=contraventie=amenda.


Pai eu in cazul asta  ce fac?

Am fost la fisc in jurul datei de 15-20 ianuarie,  mi-au spus ca am timp sa o depun pana in aprile .

Sa vezi ce le umplu frigiderele daca imi iau vreo amenda .

D006

   Stai linistit ca mereu se intra in mai cu declaratia 220.

  Oricum eu nu depun deoarece conform codului fiscal apicultura este neimpozitata si automat declaratia este fara sens daca NU CONTINE RUBRICA DE VENITURI NEIMPOZABILE !!!! 

   ATENTIE MARE CE DECLARATI !

Kov iulian


dorindafi

nu e chiar asha de negru dracu
la 220 [ care se poate intocmi pana la sfarshitul lui febroarie ] , declari un venit pe care-l doreshti
totodata declari shi cheltuelile care se scad din venitul respectiv
daca mai ramane ceva vei plati impozit pt. suma ramasa
daca venitul ramane zero , nu se mai plateshte nimic
CE TREBUIE RETZINUT
in anul 3 va trebui sa aratam ca am avut creshterea economica cu cel putzin 20 la suta
CODUL  e   LEGEA
         0763650092

bucovineanu

Pana la 31 ianuarie trebuie facuta impunerea anticipata pentru anul in curs. Formularul 220 se depune pana la 30 aprilie.

D006

  deja ati inceput sa faceti varza subiectul ! amestecati lucrurile !