abc fonduri europene

Creat de MOTANUL, Decembrie 02, 2014, 10:33:52 AM

« precedentul - următorul »

MOTANUL

In primavara intentionez sa ajung la 50 de familii si sa indeplinesc conditiile de accesare a fondurilor europene.

Nici in manualul primit la curs, nici la curs nu m-am lamurit 100% ce ar fi de facut.

Pasii in mare sunt urmatorii:
a. Obtinerea unui document din care sa rezulte ca primaria ma are in evidenta (sunt in registrul agricol etc)
b. Inregistrarea DSV
c. Obtinerea unui numar de identificare (la curs au spus ca este musai sa fiu intr-o asociatie pt. a obtine acest numar si poate dura 1 luna).
Eu as dori sa fac aceste lucruri acum cand activitatea propriu-zisa e minima; (chiar daca nu am 50 de familii; cu riscul evident de a face aceste drumuri de 2 ori). Dar macar voi avea experienta (cat costa, cam cat dureaza - voi avea calea batuta in primavara la persoanele respective).
d. Achizitionarea in primavara a restului de familii (sa fie 51)
e. Obtinerea diplomei
f. Solicitarea sprijinului financiar prin forma asociativa din care voi face parte

Necunoscutele mele ar fi:
1. Sub ce forma este cel mai bine sa solicit sprijin?? pers fizica, pers fizica autorizata, apicultor, pers juridica, intreprindere individuala sau familiala, etc - avand in vedere ca sunt la inceput si am nevoie de cheltuiala putina (fara plata unui contabil).

2. Cum este mai bine sa cumpar familiile? (achizitia materialului biologic si stupilor)
Eu ma gandeam sa iau in calcul sa cumpar familia cu tot cu stup dar cu fund plin si sa solicit la anul fund antivarroa pt a nu plati din buzunar integral. Ce ma sfatuiti pe acest aspect?? Cat ar trebui sa coste o familie pe 5 rame primavara cu tot cu stup?
La aceasta cantitate - 30 familii? Am vazut 2 anunturi in bucuresti si ma intereseaza care ar fi un pret corect.
Eu am dat in iunie pe 5 rame 200 si pe 8 rame 450. Cutiile sunt in jur de 150 lei noi.
Dar astea sunt preturi pt 1 bucata stup si 1 familie. Pe mine ma intereseaza la ce discount sa ma astept la 30 de familii?
Are rost sa solicit factura sau plec de la primisa ca acesti bani oricum nu am cum sa ii recuperez?

3. Cum este cu numarul de identificare? Trebuie sau nu sa fiu intr-o asociatie? (punctul c in lista de mai sus).



70 de stupi la Cernica;<br />Stupina mea: http://forum-discutii.apiardeal.ro/index.php?topic=7571.0

romikele

Pe scurt:
- Pentru obtinerea numerelor de identificare este OBLIGATORIE apartenenta la o forma asociativa.
- La noi dupa depunerea cererii de solicitare, se obtin in maxim 10 zile.
- Pentru inceput este bine sa accesezi PNA ca persoana fizica neautorizata.
- Daca faci deplasarea la rapita de ex., cu viza de la primaria unde faci pastoralul pe ordinul de deplasare in pastoral (numar de inregistrare, data si stampila), cu minim 50 de familii de albine inscrise in registrul agricol si identificate ANARZ, poti solicita prin PNA decontarea pretului (fara TVA) de achizitie a 30 la suta din lazile deplasate. Adica la 50 de familii poti solicita sprijin pentru 15 lazi.
- De asemeni poti solicita sprijin si pentru 50 de funduri antivarooa.
- Poti de asemeni solicita sprijin pentru 15 familii de albine, 10 roi pe faguri si/sau 25 de matci, ca si un set complet de analize.
- Toate cele de mai sus sunt conditionate de achizitia medicamentelor necesare pentru tratamentul obligatoriu.

MOTANUL

Sunt foarte importante precizarile - sunt multe lucruri bune. (multe din ele nu sunt spuse nici in carte - nici la curs).
Multumesc inca odata. Multe intentionam sa le fac si fara sa ma oblige nimeni (vezi tratamente, fund antivarroa, etc)
Mai mult - in carte este PNA 2011-2013 care deja nu mai este de actualitate desi cartea am primit-o acum 1 saptamana.
Cealalta este 2007-2013 (dezvoltare Rurala) - tot asa expirat. Adica isi pastreaza multi asi in maneca.

Citat din: romikele din Decembrie 02, 2014, 10:46:22 AM
- Daca faci deplasarea la rapita de ex., cu viza de la primaria unde faci pastoralul pe ordinul de deplasare in pastoral (numar de inregistrare, data si stampila), cu minim 50 de familii de albine inscrise in registrul agricol si identificate ANARZ, poti solicita prin PNA decontarea pretului (fara TVA) de achizitie a 30 la suta din lazile deplasate. Adica la 50 de familii poti solicita sprijin pentru 15 lazi.

Eu am luat familiile de albine fara factura. Din moment ce nu se deconteaza voi lua tot asa pe cheltuiala mea exclusiva pana ajung la 50. De aici in sus (ce este peste 50 am retinut ca se poate obtine sprijin).

Pt. cutii e simplu de obtinut factura ca le-am cumparat de la magazin. Pot sa aduc factura doar pe 15?? Sau ei imi deconteaza 15 cu conditia sa am 50 platite cu factura. Fratele meu a confectionat singur vreo 20 de stupi pe care ma bazez. Chiar nu am de unde sa aduc factura pe toate 50; Cel mult pe cele 30 care le cumpar. (si la astia 4 cumparati de mine nu am cerut factura; si bonurile fiscale sunt de mult aruncate ca nu am stat cu grija lor).
Ca si o concluzie m-ar avantaja sa fie suficient sa aduc factura pe 15 sau 30 de stupi din cei 50 totali.
Daca stiu de la inceput ca nu merge, macar nu imi mai bat capul sa pastrez factura.
70 de stupi la Cernica;<br />Stupina mea: http://forum-discutii.apiardeal.ro/index.php?topic=7571.0

D006

Citat din: MOTANUL din Decembrie 02, 2014, 10:33:52 AM
In primavara intentionez sa ajung la 50 de familii si sa indeplinesc conditiile de accesare a fondurilor europene.
Pe vremea mea , cand ajungeai la 50 colonii iti faceai plan cum sa obtii prima tona de miere la o extractie . Azi stiinta a evoluat...

romikele

Factura poate fi mai mare sau mai mica. Daca e mai mare se deconteaza maxim 30% din numarul de stupi deplasati in pastoral, daca e mai mica, doar atat cat e pe factura, adica pretul fara TVA, integral doar daca valoarea totala solicitata la nivel national nu depaseste suma alocata programului respectiv.

Sorcyo

Foarte interesant.
Eu (eu si sora mea de fapt) am facut investitia din buzunar, fara sa ne gandim la o eventuala finantare. Momentan am intrat la iernat cu 65 de familii pe minim 5 rame(doar cateva - majoritatea aveau 6 sau 7 la strangerea finala a cuiburilor) din care am pierdut una dintr-o greseala copilareasca(s-a uitat montarea gratiei pt soareci la un stup pus in afara stupinei si a intrat soricelul si a distrus o famile foarte buna)
Incep sa ma gandesc la accesarea unei finantari, mai ales ca am facturi pentru toate materialele cumparate ( avem tot ce trebuie  de la topitor si presa de faguri pana la scule de crestere a matcilor si pavilion apicol desi eu am fost impotriva pavilionului - as fi preferat cumpararea unui teren care era langa o padure cu multe specii melifere pe o parte si teren arabil pe cealalta parte )
Tin sa mentionez ca intreaga investitie este facuta mai mult pentru a-l tine pe un adolescent ocupat(TATA - 58) care nu are stare  si are nevoie de o ocupatie mai usoara decat ce face el de obicei(genul de om care daca nu munceste pana la epuizare nu se simte bine , dar ce sa-i faci e facut dupa alt calapod) dar si de un mod de a-si suplimenta venitul ce il are din mica livada de meri(~150) si celelate activitati ce le mai face el pe langa casa
Intrebarea mea este, daca facturile sunt pe mai multe nume (unle lucruri le-am platit eu, altele sora mea, altele tata pe banii nostri :P ) care ar fi cel mai indicat mod de a accesa finantarea? O forma asociativa, sau sa facem in asa fel incat sa fie toate facturile pe un singur nume si sa mergem pe PF.
De exemplu sora mea are diploma si toate cele pentru apicultura, eu si tata nu .
Eu vin in tara doar sporadic si sunt implicat in activitatea de acolo doar ca investitor/consultant, desi sunt membru activ al asociatiei de apicultori din orasul in care locuiesc ( Portsmouth , UK)
Ce as vrea sa stiu mai exact este daca , procentual, este vreo diferenta in valoarea finantarii pe care o primeste o PF sau o persoana juridica si  care din cele 2 forme pot obtine mai facil eventuala finantare?
eu sunt mic....nu stiu nimic......dar am o opinie  :)

MOTANUL

Sa spunem ca pastram facturile din 2014 (stupi, dalti, rame, Varachet forte, sirop, vitamine, etc).
Exista vreo sansa sa le pot deconta in 2015? Eu nu le-am pastrat pt. ca am considerat ca nu se poate. Nici nu imi pare corect in alta ordine de idei.
Eu nu as primi in 2015 facuturi din 2014 la decontare.

Citat din: dragos2006 din Decembrie 02, 2014, 01:50:33 PM
Pe vremea mea , cand ajungeai la 50 colonii iti faceai plan cum sa obtii prima tona de miere la o extractie . Azi stiinta a evoluat...

Eu nu teoretizez prea mult; Am mers pe experienta de anul asta (foarte prost) si am pus 10 kg miere pe stup. La 50 de familii vorbim de 500 kg pe tot anul.
Stiu ca in pastoral poti sa scoti 10 kg in cateva zile (chiar si intr-o zi la o familie recordista) dar eu nu vreau pastoral.
Ca voi pleca si eu cateva zile sa ma simt mioritic - asta e posibil.  :hi:

In rest baza va fi vatra care ofera un cules destul de bun tot timpul anului.
70 de stupi la Cernica;<br />Stupina mea: http://forum-discutii.apiardeal.ro/index.php?topic=7571.0

romikele

Sunt valabile facturile emise dupa data de 17 octombrie 2014, numai cu data emiterii dupa data depunerii cererii de solicitare, in conditiile existentei la dosar a adeverintei de la registrul agricol, tot dupa aceasta data.
Materialul biologic se factureaza dupa data de 1 martie.
Ordinea aducerii documentelor la asociatie:
adeverinta primarie > ordin de deplasare in pastoral cu minim o viza(pentru 2015... dar daca este din 2014 este valabil indiferent de data) > cerere solicitare > facturi achizitie.

Sorcyo

OK, deci sa inteleg ca pot sa finantez eventual o viitoare expansiune, nu pot finanta o investitie deja facuta(ceea ce mi se pare si corect).

Bun. Momentan nu mai avem nevoie de nimic , avem inclusiv necesarul pentru hranire de primavara deoarece putina miere care a fost obtinuta (din cauza sezonului si a faptului ca am triplat aproape numarul initial de familii) va fi folosita la hranire impreuna cu supliment proteic (dupa reteta Dl calmus Daniel - care a mers muuult mai bine decat credeam posibil) si daca nu e suficient ce am zahar invertit cu invertaza ( http://shop.lorannoils.com/search.aspx?searchstring=invertase )

E bine de stiut

Toate cele bune
eu sunt mic....nu stiu nimic......dar am o opinie  :)

romikele


Adrian.B.

Fiind nou pe forum incep prin a saluta toti utilizatorii acestui site si a multumi administratorului care gazduieste acest site. Incep prin a-l intrba pe domnul romikele , (pentru pna) ce inseamna copia documentelor fiscale de efectuare a platii ? Chitanta ? Va multumesc si sper sa avem dialoguri constructive.

romikele

Factura plus chitanta sau ordin de plata.

Adrian.B.

Vamultumesc domnule romikele.

romikele


Adrian.B.

Domnule romikele, revin cu o noua intrbare. Am gasit la cineva in zona sa cumpar roiuri. El are intrprindere indivduala ,masura 141 si inregistrare DSV. Nu a stiut daca cu factura si chitanta data de el pot accesa PNA-ul. Va multumesc anticipat.