familie fara regina si puiet

Creat de Jimmy2011, Iunie 28, 2011, 11:09:35 AM

« precedentul - următorul »

Jimmy2011

Buna ziua,

Sunt incepator si am o problema la o familie de albine in sensul ca pe cele 10 rame din cuib nu am gasit nici regina si nu este nici puiet ( doar cateva celule de trantori). Aceasta situatie este de 10 zile,am crezut ca vor trage botci dar ieri cand am verificat...nimic nici urma de botci. Sunt foarte multi stupari seriosi si cu experienta pe acest site,va rog ma poate ajuta cineva cu un sfat,ce trebuie sa fac sa salvez familia respectiva,unde am gresit,mai pot indrepta ceva?

Va multumesc anticipat. :thanks:
Ce este mai dulce si mai dulce decat mierea?...Otetul gratis...

prisecarul

cauzele pot fi multiple!
stupul in cauza a roit?
daca da, inseamna ca regina batrana a plecat cu roiul, iar cea tanara a ramas in stup urmand ca sa iasa la imperecheat. ( asa am patit si eu la un stup si nici nu vedeam regina, insa dupa circa 3 saptamani avea puiet larvar si capacit)
apoi, poate in momentul in care ai umblat in stup, este posibil sa fi pierdut regina.
preventiv pune o rama cu oua de 1 zi sau 2 in stupul cu probleme!
Exista batalii pe care e bine sa le ocolesti ...nu de teama ca le-ai putea pierde, ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu-le!

Jimmy2011

Ok bag astazi o rama cu puiet. Pe aceasta rama vor trage botci?
Ce este mai dulce si mai dulce decat mierea?...Otetul gratis...

prisecarul

da, insa dureaza mai mult timp si din aceasta cauza s-arputea sa nu aibe timp sa se intareasca pentru a intra  puternic in iarna.
ideal ar fi sa gasesti o matca imperecheata sau botci la ceilalti stupi. in acest mod castigi timp pretios!
Exista batalii pe care e bine sa le ocolesti ...nu de teama ca le-ai putea pierde, ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu-le!

Jimmy2011

Multumesc mult,caut o rama cu botci, ca matca imperecheata... mai greu gasesc.Inca odata multumesc pentru ajutor. %%-