Sunt un apicultor incepator si am si eu o intrebare sau ciudatenie.

Creat de neluc, Februarie 05, 2011, 09:05:23 PM

« precedentul - următorul »

neluc

Am un prieten care are albinele in pavilion, a facut tratamentele necesare in timpul anului(trecut) albinele mele fiind langa a lui, eu facand aceleasi tratamente in toamna o parte din familii au murit, mai exact albinele au ramas moarte in stup, in conditiile in care puteau iesi la zbor, ramele erau cu mancare, iar in urma examenelor de laborator i-au spus ca au murit din cauza paduchilor.Ce parere aveti ?

Apele linistite sunt cele mai inselatoare !

bucovineanu


neluc

Varachet, nu as putea sa spun exact de cate ori insa de cel putin patru ori a fost facut, ciudatenia este ca a mai fost cineva cu noi tot cu pavilion si nu le-a tratat decat de doua ori, fara a avea pierderi.
Apele linistite sunt cele mai inselatoare !

bucovineanu

E important daca s-a facut cel putin un tratament in lipsa puietului. De asemenea e important daca in anul anterior au fost facute corect tratamentele.

neluc

Nu ma indoiesc de acest lucru este un apicultor experimentat.In mod normal nu trebuiau sa ramana albinele in lazi daca mureau din cauza varooa.
Apele linistite sunt cele mai inselatoare !

roi_ag

Daca au murit si sunt in stup se datoreaza mierii de mana .......intestine supraincarcate......lipsa zbor curatire ,mai ales si daca au fost familii slabe.

antiopa din ardeal

Citat din: neluc din Februarie 05, 2011, 10:01:03 PM
Nu ma indoiesc de acest lucru este un apicultor experimentat.In mod normal nu trebuiau sa ramana albinele in lazi daca mureau din cauza varooa.


  La mortalitati din cauza lui varroa albinele in unele situatii sunt gasite moarte in stup, in altele nu. Dar ca sa ne facem o idee daca situatia dv este in afara "tiparelor" sau nu, dupa parerea mea ar trebui sa ne dati cateva amanunte suplimentare.
  In ce luna au fost facute tratamentele ?
  Mortalitatile au fost si la dv si la vecinul cu pavilion ?