Salutare si mult respect pentru colegii forumisti

Creat de Stupar Baia Mare, Mai 18, 2014, 11:50:11 AM

« precedentul - următorul »

Stupar Baia Mare

[ Va salut pe toti cu un deosebit respect !
Sunt pozitiv bulversat de lumea virtuala in care am intrat , spun asta pentru ca tocmai am citit cate-va discutii, postari si raspunsuri ale forumistilor, foarte cumpatati oameni , felicitarile mele Domnilor.
Sunt incepator in ale stuparitului,tocmai am intregit ciclul unui an de apicultura, am urmarit foarte de aproape evolutia a doua nuclee de albine si pana au ajuns fiecare cate o familie puternica dezvoltata de la doua rame si pana la 12 pe stupul dadant / 12 rame 1/1 .
Din aceasta experienta am invatat si pot sa invat si eu la randul meu pe alti, mai tineri incepatori :
1) pe boltarii de caramida BCA, aia prafosi, BCA-ul ala din spuma alba care este tare prafos nu se urca furnicile/ gazele !
2) Fundul cu plasa pe toata portiunea NU este bun !!!!!,argumente : trebuie ajustat zilnic daca vrei sa nu ai condens ( in functie de temperatura exterioara si iarna) , albina sta mereu pe sub plasa, gazele se urma mai usor prin plasa in stupi, la albine NU le place lumina care trece usor prin plasa, colectarea varrozei amortite se poate face cu usurinta si la stupul clasic, doarece fundul plin din scandura este usor detasabil...
3) Doua familii intr-un singur stup nu este indicat incepatorilor, problema feromonilor este cauza !!!
Asta am experimentat eu si o sustin din pur experiment .
Multa sanatate va doresc si sper sa fiti, fim si firam de un real folos unul pentru toti si toti pentru unul .
Sunt omul care in activitatea mea profesionala, in momentul in care mi-se cer anumite servicii de cate persoane anevoiase, Romani de ai nostrii, oameni necajiti si cu bunsimpt al raspunderii,eu nu percep contravaloarea serviciilor prestate, desii in domeniul frigorific vorbim de investitie/ ori ce lucrare,cu totul este gratis,si o fac cu placere .

oroles

Bine ai venit printre noi!