pavilion apicol - camion 7to sau 3,5 to?

Creat de pad3, Mai 17, 2016, 10:10:19 AM

« precedentul - următorul »

pad3

intentionez ca in urmatorii 3-5 ani sa trec pe pastoral si am inceput sa studiez problema pavilionului. din discutiile gasite pe forum am retinut cateva hinturi f utile dar sunt multe alte pbl care nu imi sunt nici pe departe clare. v-as ruga sa imi impartasiti cate ceva din experienta proprie.
pentru inceput am 2 mari dileme:
1 - motorizarea pavilionului : camion de 7 to (ansamblu total max 18 to) sau un ansamblu pt C1 (camioneta 3,5to si semiremorca)
2 - stupi orizontali sau verticali?
somnul ratiunii naste monstri

RazvanV71

Salut!
Imi permit si eu o sugestie, rezultata din experienta proprie si anume: atentie la masa maxima autorizata a vehicolului pentru ca indiferent ce se spune pe aici pe forum, asiguratorii nu mai pot acorda reducere la polita RCA (obligatorie) si va puteti trezi in situatia in care pentru un vehicol omologat apicol, cu MMA 18 to platiti RCA pentru 6 luni 3300 lei (+/- 100 lei).
Noi asa am patit. Am cautat pe la toti asiguratorii si am folosit toti prietenii care se ocupa de asigurari si mai ieftin nu am gasit. Nu va luati dupa ce se posteaza aici, din plictiseala sau din alte motive despre asigurarile camioanelor apicole aici s-au postat in ultima vreme doar informatii aiurea.

Ideal este ca la alegerea vehicolului sau ansamblului sa incercati sa obtineti o suprafata cat mai mare la un tonaj maxim autorizat cat mai mic. Doar asa Rovigneta si RCA-ul vor fi mai suportabile dpdv financiar.
Exista si varianta detararii ulterioare a vehicolului doar ca este destul de complicat de realizat aceasta modificare.

pad3

 referitor la camion, ce am obtinut pana acum:
dezavantaje 3,5 to - nu poti intra pe terenuri prea accidentate
                              - trebuie sa fii atent la tonaj, poti usor sa sari MMA iar amenzile sunt mari
dezavantaje 7 to - daca ramai impotmolit e greu sa gasaesti un tractor suficient de puternic pt a te scoate
                           - taxe foarte mari (RCA, rovigneta)
                          - interpretari fortate a regulamentului 561 si de ce nu (ca-i RO) schimbari de legislatie si introducerea obligativitatii tahograf (aventual digital) deci trebuie sa ai mereu spaga in buzunar

doar cu aceste informatii e inca dificil de luat o decizie   ))/
somnul ratiunii naste monstri

ioanardelean55



In pastoral te deplasezi noaptea nu am auzit pe nimeni sa spuna ca a fost pus pe cintar noaptea ,dar si asta face parte din riscul meseriei.

mph

Stau si ma intreb: ce pazesc toate asociatiile apicole de nu se aduna la o masa rotunda sa-si sustina interesul comun, sa puna pe hartie o lege care sa defineasca in termeni f clari ce si cum in domeniul camioanelor folosite in apicultura??????

romikele

Problema sa discutat nu la o masa rotunda, ci lunga... la MADR, dar totul se blocheaza in parlament si senat, care colcaie de dobitoci cu alte interese.

RazvanV71

Citat din: pad3 din Mai 18, 2016, 07:17:12 PM
dezavantaje 3,5 to - nu poti intra pe terenuri prea accidentate
                              - trebuie sa fii atent la tonaj, poti usor sa sari MMA iar amenzile sunt mari

-daca veti culege, asa cum fac majoritatea celor ce merg in pastoral, la rapita, salcam, tei, floarea soarelui, etc, nu veti intra pe terenuri accidentate ci veti merge doar pe drumuri agricole care sunt perfect practicabile daca nu ploua. Mutarile si instalarile le stabiliti si in functie de acest aspect meteorologic.
-asa cum s-a spus mai sus, nimeni nu cantareste camioane/camionete noaptea, deci riscul de amenda e minim spre inexistent. Daca depasiti masa maxima autorizata, in cel mai rau caz, va puneti in pericol pe dvs si ansamblul pe care il conduceti.

Citat din: pad3 din Mai 18, 2016, 07:17:12 PM
dezavantaje 7 to - daca ramai impotmolit e greu sa gasaesti un tractor suficient de puternic pt a te scoate
                           - taxe foarte mari (RCA, rovigneta)
                          - interpretari fortate a regulamentului 561 si de ce nu (ca-i RO) schimbari de legislatie si introducerea obligativitatii tahograf (aventual digital) deci trebuie sa ai mereu spaga in buzunar

-daca ramai impotmolit, ceea ce e posibil, e greu sa scoti orice masina din camp, indiferent de tonaj. Daca la mutare/instalare tineti cont de conditiile meteo si de starea solului, riscul de impotmolire se diminueaza.
-da, e adevarat, taxele sunt mari peste 12 tone, imense chiar! Sub 12 tone sunt suportabile.
-autovehicolele cu care se fac transporturile de albine si lapte proaspat sunt exceptate fara discutie de la obligatia de a fi dotate cu tahograf. Este lege in acest sens si nu exista interpretari. Este important insa ca autovehicolul sa fie omologat ca si "autovehicol apicol".
-spaga trebuie sa ai mereu in buzunar atunci cand conduci camion/camioneta. Am aflat si eu asta recent. Vinovat sau nu, cand te opreste politia noaptea, trebuie sa dai borcanelu' cu miere sau spaga, vrei-nu-vrei.


ioanardelean55

Aseara am facut prima deplasare cu un modulul plin la capacitate (36 stupi au si ceva miere  nu am extras salcimu ) undeva la vreo 3 t, am fost doua persoane ,distanta de deplasare scurta , la 20 ne-am apucat de treaba la 22 am dat drumu la albine , desi am avut emotii ,(fiind la prima deplasare ,) totul a mers foarte bine , masina s-a comportat excelent ,as fi mers toata noaptea . Pentru cei care opteaza pentru 3,5 T cu module .... NU MERGE trebuie ceva detarat ,

daniel.arad

Referitor la 3,5 T daca vreti sa mergeti pe asa ceva exista de la Nissan niste camionete care desi unele sunt tarate la 3,5 T stau foarte sus si suporta mare greutate, eu am un Nissan Ecco T 100 tarat la 3,5 si mai am un Iveco Eurocargo de 7,5 T care desi are roti de 17,5 este mai jos decat cel de 3,5 T cu cauciucuri pe 16.... eu am pe el momentan 44 de familii si sta super la drum. Asigurarea la ambele in jur de 600 lei la fiecare...avantaj la Eurocargo 7,5 T cabina XXL doua paturi, 80 de familii pe el...etc.

Cat despre sistemul de lada, verticali, cat mic....ori dulapi, se lucreaza super in dulapi si nu ai de umblat cu caturi grele...
O alta varianta ar fi sistemele care se pot pune pe remorci ori autoutilitare si se trag stupii de pe mijloc astfel nu lucrezi la randul 2/3 ci doar la un rand...

Succes.