unde bagam rame la crescut la stupi etajati?

Creat de orfan.george, Decembrie 06, 2011, 10:58:01 PM

« precedentul - următorul »

orfan.george

salut! sunt incepator si as vreau sa stiu si parerea vostra despre introducerea fagurilor la crescut la stupi etajati. eu am intrebat mai multi apicultori cu experienta si parerile sunt impartite. unii spun ca le introduc langa ultima rama cu puit adica langa cuib alti chiar in mijlocul cuibului iar uni spun direct sus. eu am introdus langa ultima rama si in cules le cresc f bine.

dorindafi

george cand mam apucat de apicultura intrebam shi pe cei cu 2 stupi shi pe cei cu 200 de stupi
fiecare lucreaza in felul lui shi de aceea e bine sa aplici metoda da lucru pe care crezi ca o potzi practica cel mai ushor :hi:
CODUL  e   LEGEA
         0763650092

mape 48-petru manea

si aici parerile sunt inpartite
cand folosesti acelas tip de rama este simplu----in timpul culesului pui faguri artificiali in cat deasupra diafragmei H
cand tipul de rame din cat si cuib este diferit --pentru ramele din cat folosesti metoda de mai sus
pentru ramele din cuib ---pui rame cu fag .artificial linga ultima rama cu puiet in acest caz poti pune rame la crescut cand fam.este in dezvoltare --cand se apropie roitul deja strica rama facand si celule de trantor
dar cel mai bine construieste un roi natural cu stimulare puternica

filip

Cand ramele din magazie sunt identice cu cele din cuib e simplu.
Dar daca in magazie ai rame diferir de cele din cuib ,ex:
In cuib 1/1 in mag 3/4 ori 1/2 cum procedam daca nu avem nimic cladit?
In perioada infloriri pomilor fructiferi,punem ram cu foita langa penultima rama cu puiet.Cand ramul e cladit pe jumatate il scoatem si punem altul cu foite.
Apoi cand trebuie sa punem magazia,punem un ram cladit pe jumatate o foita,etc.
Astfel albinele vor urca in magazie si se vor apuca de cladit in timp ce stocheaza miere in cat.