Stupi orizontali 20 rame

Creat de Racea Iulian, Martie 25, 2014, 06:24:11 PM

« precedentul - următorul »

Racea Iulian

Salutare!
Sunt incepator si vreau sa mi achizitionez 5 stupi orizontali pe 20 rame dar mai am cateva nelamuriri:
1.Ce grosime a scandurii recomandati pentru o iernare buna?
2.Ce tip de podisor vi se pare cel mai avantajos?
3.Capacul e mai bn sa fie prins in balamale sau liber?( am citit ca e mai practic fara balamale)
4.Credeti ca acest model are nevoie de fanta de aerisire?
Multumesc anticipat pentru ajutor! :thanks:

BODOKI

Buna voi incerca sa-ti raspund eu 1,scandura sa fie cel putin de 20 mm ,2,pentru iarna podisor din bucati de scandura taiate la diimensiune si pentru cand e cald podisor din sita.3 .mare diferenta sa stii ca nu prea este.4 da cred ca are nevoie de fanta de aerisire....  Si inca un sfat iati numai 3 orizontali si 1 sau 2 verticali s-au ME cu fund detasabil sa vezi diferenta :hi: :hi:                                                                                                     

Racea Iulian

Problema este ca sunt la facultate si nu prea pot sa stau pe langa ei... Din cate am inteles cei verticali se suie mai repede in pomi. Eu la inceput verticali pe 10 rame am vrut sa mi iau dar am zis sa ascult de cei cu experienta. Multumesc pt raspunsuri!

BODOKI

Si daca se suie 1 s-au 2 in pomi care e problema ? nu te numesti apicultor pana ce nu ai prins macar un roi.

orfan.george

si eu sunt la facultate si de 4 ani de apicultura nu mi a roit nici unu. eu am verticali pe 9 rame daca vor sa roiasca si nu vrei sa faci roi ii mai pui un cat si il faci pe 27. sunt mai utili verticali atunci cand ii verifici saptamal ca mine. de altfel nici nu trebuie sa ii verifici mai des decat daca ai descoperit o anumita problema.dupa parerea mea verticali sunt mai utili, faci cat spatiu vrei pe cand la orizontali esti limitat la 20 de rame si atunci chiar esti obligat sa faci roi sau sa il prinzi din pom.

Racea Iulian