Jurnalul lui mihai.b

Creat de mihai.b, Mai 19, 2012, 08:38:10 PM

« precedentul - următorul »

mihai.b

Va salut colegi apicultori! va citesc de ceva vreme dar abia acum mi-am facut curaj (de nevoie) sa va scriu. dar inainte sa ma prezint as dori sa va multumesc pentru toate informatiile si sfaturile atat de pretioase noua incepatorilor.
Ma numesc Brinzaru Mihai, am 30 de ani, locuiesc in comuna Iedera, Judetul Dambovita am terminat facultatea de constructii la Bucuresti si lucrez ca inginer proiectant in Ploiesti. Pasiunea pentru apicultura o am de vreo 3 ani de cand in podul unei magazii am gasit albine din pacate nemelifere (asa a spus un vecin mai experimentat)
Si acum problema (sper sa nu fie)
De 3 saptamani am un stup pe 10 rame la care am apucat sa ma uit decat o data la o saptamana de la cumparare cu vecinul experimentat care mi-a spus ca e bine .Intre timp am cumparat 2 cutii pe 12 rame cu gandul sa transfer albinele in stup nou.Cand am umblat la stup am  scos o rama pentru ca avea o gaura mare in mijloc. Intrebarea mea e : trebuie sa le fac ceva pina ma lasa vremea sa le transfer il lada noua? Mie mi-e frica de 3 chestii sa nu roiasaca, sa nu blocheze cuibul, sau sa le fie foame. cand l-am cumparat era cam pe 7 rame vreo 4-5 cu puiet si regina oua bine. Ce ma sfatuiti? Pot sa umblu la el intre 2 ploi sau daca e  nor rau? eu stiu ca nu prea si nu stiu ce sa fac.
Va multumesc antiipat pentru raspunsuri!

ion patrut

albine nemelifere? sincer na-m auzit asa ceva de schimbat albinele in casa noua o poti face oricand cum ai prins o ora de vreme frumoasa ,de foame nau cum sa moara oricat ar fi culesul de slab,cat despre roit domnu stie ceo fi in cutii daca la ora asta tu ai albinele tot pe 10 rame, cei care folosesc stupi verticali deja au pus al treilea corp iar cei care folosim orizontali pe 20 de rame deja avem stupii plini in concluzie vecinul cel experimentat ori nu are experienta ori nu vrea sa ti-o inpartaseasca si tie

mihai.b